Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade hyrt in hästvakt igår. Men min kompis som tror på föraningar etc hade känt att hon skulle ta in min häst när hon var och skulle ta sin.
Tur det! Trots flugmössa och flugtäcke hade han rest sig och fäktat med frambenen mot sitt huvud hela vägen in.
Hon är bra och reder ju ut sånt utan prob. Han är ju rörlig och snabb. Så någon annan kanske skulle råkat hamna i vägen även om han inte siktade mot människan.
Hon trodde han var störd av någon insekt.
Han reste sig ju mkt förr. Men det var år sen han gjorde det sist. Så han måste varit riktigt störd min lilla dåre.
Föraningar ska man ta på allvar.

Apropå resa sig, Madam fick jag ju lära det, hon var läraktig och vi gjorde "high five" lite då och då till omgivningens fasa, fast det var aldrig nån risk att få en smäll för hon visste på millimetern var hon hade fötterna och gjorde inget som kunde riskera blåmärken eller värre.

Fått en hög elaka kommentarer på Imgur :( Vet att det bara är troll, men det svider lite i själen ändå..
Ska ändra inställningarna till privat så slipper jag trollen.

Gjort lite nytta; rensat ogräs, bakat (jättekladdig kladdkaka med massa choklad, tog med till sjön ), tvättat ridkläder och schabraak nu när min häst fortfarande sommarvilar och dammsugit här hemma och sen var jag, sambon, mamma och en nära vän med son och badade och fikade :). Nu lite middag, sambons matlåda laddad, han börjar jobba i morgon igen efter 4 veckors semester, jag har en vecka kvar, skönt ;)

Alltså.. man får ju snygga lår i de där stövlarna i alla fall :D

img-20170727-wa0004_597e25c69606ee17d0498bed.jpg

Handlat mat för veckan samt rensat ur kylskåpet för att få plats med det jag köpte. Vi har en förmåga att samla på oss en massa bråte verkar det som. Behöver börja ha bättre koll på vad som finns i kylen tror jag. Hittade fyra öppnade burkar salsa. Och två oöppnade burkar fikonmarmelad med utgångsdatum 2015. :banghead:

Det där känner jag igen vad gäller får frys :angel::p. Är ganska snålt om plats dessutom...:grin:

Jag ligger på en soffa i mamma & pappas stuga, trött efter att ha varit ute i solen och haft roligt besök och är dessutom ordentligt förkyld. Jag måste diska efter oss fem som åt innan jag åker härifrån så blir väl kvar till imorgon :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 198
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 56 57 58
Svar
1 158
· Visningar
42 492
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 246
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka