Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å där åkte domUnderhållning i viken
En liten utter daycruiser som letat....15 minuter?.... för att försöka lägga till där det normalt ligger segelbåtar
GRATTIS på din dag !
Sitter på hotell rasta utanför Munkedal och har tråkigt. Vet inte vad jag ska hitta på resten av dagen..
Det låter inte vansinnigt roligt...![]()
Får błi en tur och plocka hjortron det tråkiga är att dom är så ojämnt mogan men det är som en matta på myrarna . Otroligt mycket har aldrig sett sådana mängder med bär
Min mamma gjorde en grej av mina namnsdagar när jag var liten, hon var lite upprörd över att dels inte ha någon namnsdag och dels över att hon inte hade "hemliga" namn. Därför har jag två namn utöver tilltalsnamnet och alla är med i almanackanMina namn är dessutom i "fel" ordning eftersom hon tyckte de lät bäst i den ordning jag har
![]()
Min pappa hade problem och höll knappt på att få gifta sig i Filippinerna pga samma orsak, han skrev under med sitt namn, som står som andra namn i passet och då inte skulle vara rätt, iom att det inte stod förstMmmm omogna hjortronDe ar godare nar man plockar an nar de ar riktigt mogna.
Jag har ocksa tre fornamn med tilltalsnamnet i mitten. Det innebar vissa problem nar jag skulle hamta min lonecheck pa banken i Asien, med passet som ID.
"Det star ju det har fornamnet pa checken, men enligt passet heter du sa har? Det kan vi inte godkanna."
"Men, titta har det ar det andra fornamnet ... och det ar fornamnet jag signerat passet med."
"Det har ingen betydelse ... forsta fornamnet maste det vara annars ar det inte ratt!"
(Maken fick hamta ut min lon som "ombud" ... det gick minsann)
SA ... nasta gang jag var i Sverige bytte jag ordning pa mina fornam sa tilltalsnamnet star numera forst.![]()
Har fyllt champinjoner med ädelost, philadelpia och färska örter. Dessa står nu i ugnen.. medan de går klart har jag öppnat en flaska barbera som jag tänkte avjuta denna måltid tillsammans med. Ljuva hemmakväll med mig själv!![]()
Åh, fyllda champinjoner är så himla gott![]()