Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat en gratis fotogenkamin som ska vara reserv till bostadscontainer mm. om strömmen går en längre tid. Den ska byggas om till dieselkamin för "sketofon" är ju svindyrt och citydiesel är nästan samma sak.

Kom just hem från VC. Mycket trevlig doktor. Hmm, han frågade om avföringen var blodig/slemmig. Jag: eh, jag tittar aldrig utan ser rakt fram, fäller ner locket så fort som möjligt och spolar länge! :grin: Jaja, massa prover tagna, ska också försöka få in ett avföringsprov :yuck: frågade om jag inte kunde sticka stickan direkt i toan men det får man tydligen inte. :yuck: :yuck: :yuck:

Om det inte är något bakteriellt så trodde han att det helt enkelt är så att min kropp bara inte orkat bli frisk hmm. Nästan det första han sa till mig var att jag ser fruktansvärt trött ut och vill jag bli sjukskriven. :meh: Ssk kollade vikten, gått ner nästan två kg enligt vad jag kommer ihåg att jag vägde när jag kollade det sist. Gudars vad trött man blir, flåsade som en val när jag gått upp till lägenheten. Vågade dock gå och handla så istället för jordgubbstårta och grillat idag på landet så blir det överkokt ris, vitt bröd och varma koppen. Måste tydligen äta hela tiden även om det händer saker i magen för att den inte ska raseras ytterligare. Ho hum.

@athena_arabians @Galant @Sonic76 @Snurrfian @Marita73

Tack gullevänner!
rosesmile.gif

Råkade säga att jag skulle ta en kompis häst vid skoning. Hovis var sen och är långsam. 3 h lär det gå på.
Känner stress att hinna träna 3 hästar och jobba lite kontor med..
Never again!

Får błi en tur och plocka hjortron det tråkiga är att dom är så ojämnt mogan men det är som en matta på myrarna . Otroligt mycket har aldrig sett sådana mängder med bär

Mmmm omogna hjortron :d De ar godare nar man plockar an nar de ar riktigt mogna.:p

Min mamma gjorde en grej av mina namnsdagar när jag var liten, hon var lite upprörd över att dels inte ha någon namnsdag och dels över att hon inte hade "hemliga" namn. Därför har jag två namn utöver tilltalsnamnet och alla är med i almanackan :rofl: Mina namn är dessutom i "fel" ordning eftersom hon tyckte de lät bäst i den ordning jag har :D

Jag har ocksa tre fornamn med tilltalsnamnet i mitten. Det innebar vissa problem nar jag skulle hamta min lonecheck pa banken i Asien, med passet som ID.
"Det star ju det har fornamnet pa checken, men enligt passet heter du sa har? Det kan vi inte godkanna." :meh:
"Men, titta har det ar det andra fornamnet ... och det ar fornamnet jag signerat passet med.":)
"Det har ingen betydelse ... forsta fornamnet maste det vara annars ar det inte ratt!" :rage:
(Maken fick hamta ut min lon som "ombud" ... det gick minsann:banghead:)
SA ... nasta gang jag var i Sverige bytte jag ordning pa mina fornam sa tilltalsnamnet star numera forst.:p

Har fyllt champinjoner med ädelost, philadelpia och färska örter. Dessa står nu i ugnen.. medan de går klart har jag öppnat en flaska barbera som jag tänkte avjuta denna måltid tillsammans med. Ljuva hemmakväll med mig själv! :D

Mmmm omogna hjortron :d De ar godare nar man plockar an nar de ar riktigt mogna.:p

Jag har ocksa tre fornamn med tilltalsnamnet i mitten. Det innebar vissa problem nar jag skulle hamta min lonecheck pa banken i Asien, med passet som ID.
"Det star ju det har fornamnet pa checken, men enligt passet heter du sa har? Det kan vi inte godkanna." :meh:
"Men, titta har det ar det andra fornamnet ... och det ar fornamnet jag signerat passet med.":)
"Det har ingen betydelse ... forsta fornamnet maste det vara annars ar det inte ratt!" :rage:
(Maken fick hamta ut min lon som "ombud" ... det gick minsann:banghead:)
SA ... nasta gang jag var i Sverige bytte jag ordning pa mina fornam sa tilltalsnamnet star numera forst.:p
Min pappa hade problem och höll knappt på att få gifta sig i Filippinerna pga samma orsak, han skrev under med sitt namn, som står som andra namn i passet och då inte skulle vara rätt, iom att det inte stod först :rofl:

Undra om jag ska lyckas hitta och ta bort den där "tråden" tandläkaren säger sig ha petat ner vid tanden, som ska innehålla infektionshämmande jox... Skulle ha den kvar i typ tre timmar iaf och det har det gått nu. Hungrig är jag med, men vet inte om jag vågar äta "redan"?
Har för övrigt hunnit sy 3 byxor med tillhörande mössa till prematurerna samt rensat ett stort komplicerat vinyltryck av en elefant, som jag ska trycka på en väska åt mig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 50 51 52
Svar
1 021
· Visningar
38 165
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 244
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bildtråd