Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför kastar du bankdosan för, det är ju en "värdehandling" egentligen? Det är inte ovanligt att banken tar betalt för dem, speciellt om du tappat bort den pga slarv, jag ger tillbaka den om jag hittar en som jag fått ersätta (så får jag tillbaka avgiften om jag fått betala, så ge dem den du har nu och be dem aktivera den istället för att be om en helt ny).
Jah gjorde som banken sa, gjorde mig av med den gamla av-aktiverade dosan men jag måste alltså ha lyckats tagit fel och gjort mig av med den nya. Igår tog hon på banken den dosan jag hade med mig och bad mig om att återkomma med den jag "hade hemma". Har vänt upp och ned på hela lägenheten för att dubbelkolla, men jag är helt säker på att jag gjort mig av med den andra. Jag använder i princip aldrig dosan, därför minns jag inte ens sist jag använde den.

Har du inte bank-id?
Jag har det på min gamla telefon, men nu när jag ville byta till den nya telefonen så krävdes det bankdosa.

Sitter och kollar annonser på bostäder och funderar på vart vi vill bo i landet. :)
Funderar samtidigt på hur folk har råd att betala hyran på vissa bostäder - liksom 35-40’000kr/mån i kallhyra?! :eek:
Har en kusin som hyrde ett hus med sin sambo (båda jobbar inom sjukvården, hon som undersköterska han som läkare inom nått) för 25 000 i månaden :eek: det var iof möblerat men ändå. Det är mer än vad jag ens har före skatt :cool: Jag har också funderat hur vissa har råd :confused: Jag tycker det är asdyrt att vissa hyr ut ett rum i hus, utan egen toalett/dusch/ingång osv för 5-6000 kr...

Nej hon har varit med i ett par år men inte känt att hon har haft rätt läge att trycka av, men nu så! Och så låg den direkt så det kändes nog extra skönt! :D

Kul att det blev en bra träff också :up: En kompis fick en sådan träff mer eller mindre första gången han va på pass (han hade dock sin far med sig). Hans far var givetvis glad för det men först var det lite grymtande över att han fick till det så första gången :D

Har en kusin som hyrde ett hus med sin sambo (båda jobbar inom sjukvården, hon som undersköterska han som läkare inom nått) för 25 000 i månaden :eek: det var iof möblerat men ändå. Det är mer än vad jag ens har före skatt :cool: Jag har också funderat hur vissa har råd :confused: Jag tycker det är asdyrt att vissa hyr ut ett rum i hus, utan egen toalett/dusch/ingång osv för 5-6000 kr...

Min gård kostar mindre än 6000 i månaden!

Marknad och efterfrågan... Här tar folk typ 15 000 i månaden för andrahandsettor ala 20 kvm.

Så, knäckt och klar :) träffade en kollega i stan, skulle också ta tåget till byn så vi snackade hela vägen hem.

Sitta ner i soffan en stund, sedan fixa lunch. Vet inte när veterinären kommer, hon sa tidig eftermiddag, så tänker att det är bäst att vara klar vid 13.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 414
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
800
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
828
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka