Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
22351965_1933402523592221_4278425676136054784_n.jpg

:D
Vi kanske skulle starta en klubb, Julflamingons vänner :D

@athena_arabians om du bara hade vetat vad du skulle ställa till med med din bild :nailbiting:

:rofl:

:( Lämnat av maken på avdelningen, snart ska jag vidare in och hålla i träningen... Man blir lite matt när det kommer in en underläkare som ska göra inskrivningssamtalet och börjar med att fråga om maken har blivit opererad tidigare? :banghead::banghead: Nej du vet den här påsen dök bara upp en morgon när jag vaknade... :crazy: Sen ursäktade han sig med att han inte hade hunnit läst journalen ännu... Så väldigt mycket extra frågor och missförstånd eftersom han inte alls var insatt... "vilka mediciner äter du? -dimor, kodein och omeprazol, - aha var har du ont? -Ont? Nej jag har inte ont?- men du äter ju kodein?- Ja för att komma åt biverkningarna, eftersom dimor inte räcker. - Biverkningar? - Ja man får långsammare tarmrörelse med kodein. - Jaha får man?" :banghead:

:eek::banghead::mad:

Funderar på om det är ok att kombinera diklofenak och pamol.
Blandar alltid ihop vilka man får blanda, för det är så sällan jag äter smärtstillande.

Funderar på om det är ok att kombinera diklofenak och pamol.
Blandar alltid ihop vilka man får blanda, för det är så sällan jag äter smärtstillande.

Ja det är ganska ofta som dom ordineras ihop, jag har ätit den kombon i flera år men eftersom mediciner är individuellt hur det påverkar och beroende på andra ev. läkemedel så rekommenderar jag fass eller din vc för att kolla ordentligt.
Med andra ord: oftast ja men jag tar absolut inget ansvar för enskild person då jag inte är din läkare.

Tänkte fika med barnen strax. Fick lite fika över sen kalaset igår :d

Ska sätta mig och fylla i en massa papper sen till en studie mini är med i. Är lite att gå igenom så lika bra att köra igång.
När maken kommer hem från jobbet ska jag ta ett varmt bad :love: Och låsa in mig i minst 1 timma, sätta ett par lurar i öronen så ingen kan störa :D

Ja det är ganska ofta som dom ordineras ihop, jag har ätit den kombon i flera år men eftersom mediciner är individuellt hur det påverkar och beroende på andra ev. läkemedel så rekommenderar jag fass eller din vc för att kolla ordentligt.
Med andra ord: oftast ja men jag tar absolut inget ansvar för enskild person då jag inte är din läkare.
Får aldrig biverkningar av sånt och käkar inget annat än omeprazol i vanliga fall så det är lugnt, men tack för svar. :)
@vallhund tack!

Får aldrig biverkningar av sånt och käkar inget annat än omeprazol i vanliga fall så det är lugnt, men tack för svar. :)
@vallhund tack!

Var glad för det!
Jag har ett elände att få doser att fungera och har många gånger fått åka akut pga. det för att inte tala om alla gånger min stackars läkare kliat skallen över hur vi ska göra och speciellt när jag fått provsvar som är lite annorlunda.
Dock har jag aldrig överdoserat eller laborerat själv då jag alltid haft dessa bekymmer..
Därför jag var lite reserverad i mitt svar.

Jag somnade igen på eftermiddagen :eek: Nu är jag helt groggy men behöver jobba.

Pratade med pappa igen men han hade mått för dåligt för att orka ta sig till doktorn för sjukskrivning idag igen :mad: Jag tyckte att han kunde ju få mamma att skjutsa honom men det trodde han inte att hon vill :crazy:

Hade möte med organisationen som gett mig pengar till det senaste projektet. De kom och tittade på mina units och var väldigt positiva av ett flertal anledningar, jag pratade om vad vi har löst och vart det finns problem som fortfarande behöver lösas (i fältet snarare än specifikt för just oss som tur är). Så om jag får en position här sa de att det finns höga chanser till förläggning och att de fortsätter att ge stöd :banana: yay för grodor, utveckling och teknik för att lösa problem i ett av världens mest mångfalds rika områden :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 413
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
800
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
823
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka