Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg ut genom dörren på väg till Stockholm. Skönt att kunna sova i tre timmar på bussen. Sov knappt fyra timmar och känner mig som en död sill :meh:

Om man ska vara ärlig så tror jag faktiskt att ingen någonsin hunnit allt som dom velat eller planerat och ju äldre vi blir desto långsammare går det när det gäller fysisk aktivitet. Jag skulle också vilja göra mycket mera men varken tid eller ork finns till alla projekt så jag får ta det viktigaste först, eller, det JAG anser vara viktigast och det viktigaste just nu har varit att få containern under tak och klimatsäkra den inför vintern samt få släpet helrenoverat så jag kan köra hem mer virke mm. när Byggmax ringer eller messar. Släpet har varit kvällspyssel och nu är det klart och containerns klimatskal är färdigt till tre fjärdedelar så där ligger jag rätt i planeringen, gjutningen av nytt verkstadsgolv skjuter jag framåt till sommaren som kommer.

Det är när vintern kommer på allvar jag skapar i elektroniklabbet på allvar och i vinter blir det några roliga projekt som är inplanerade sen en tid tillbaka. :)
Visst är det så men jobbar man heltid är det förbannat begränsat med vad man hinner. Jag hade betydligt mer tid tillgodo när jag var sjukskriven.

Ibland har jag ingen ork alls efter jobbet. Igår orkade jag såga en bräda och börja forma den så den ska passa där den ska sitta. Det var allt. Men jag skulle ha gjort detta för åtskilliga veckor sedan (men inte orkat och hunnit) så det var ändå ett framsteg.

@athena_arabians Krya på dig!

God morgon Tråden. Vaknat på ett ypperligt glatt humör och det har hållt i sig trots att 4 av mina kollegor/kunder som jag ser varje dag missat att jag färgat håret men noterat nagellacket :rofl: Då är det inte ens en skrikig färg jag målat dem i .

Pratade dessutom med firman som ska ge offert på värmepannan hemma så de kanske kunde kika förbi i helgen. Illa.... då MÅSTE jag ju röja hemma ännu mer.

Min mormor sa alltid att de som var genuina och snälla ville gud ha för sig själv medan de sura och elaka var tvungna att stanna kvar. Sen gick hon själv bort 57 år gammal :( Väldigt saknad, jag tänker på henne ofta, flera gånger i veckan fastän det nu är 18 år sen hon gick bort.
Jag är inte ett dugg troende men jag gillar ändå tanken.
Väldigt fin tanke! Om det finns en Gud och en himlavärld så är jag helt säker på att han förtjänat en plats där. Nu tror jag ju dock inte på någon Gud själv, men morfar gick gärna i kyrkan då och då och hade i mina yngre år en tavla med texten "Svärj icke. Att svärja är att missbruka Guds namn" på väggen (just det var han dock rätt kass på att följa de gånger han väl var irriterad på något ;) ) så någon typ av tro fanns hos honom i alla fall.

Det här citatet tänker jag på rätt ofta, som ju är snarlikt det din mormor sa:
bcfeed11ac0b353cbbe560918b786f9e.jpg

Får för övrigt upp reklam för begravningsbyråer på facebook numera. Det gör så vansinnigt ont :( . Jag antar att det beror på att jag googlat efter dödsannonsdikter (en enda gång). Att man ens kan med att rikta reklam så, och försöka tjäna pengar på människors sorg. Hade jag sökt efter just begravningsbyråer så hade det varit mer okej, men jag tycker ändå att facebook känns som helt fel forum för den typen av reklam.

Just nu är det en bild på två glada damer och texten "Vi gör det svåra lite enklare". Jag vill inte ha deras leenden (av graden väl visad tandrad) stirrande på mig, och det går heller inte att markera det som reklam jag inte är intresserad av (vilket kan göras om dom dyker upp i flödet, men inte vid sidan av) utan för att bli av med dom så måste jag uppdatera hela sidan flera gånger tills det kommer annan reklam där. Och nästa gång jag går in igen så är reklamen där på nytt.

Får för övrigt upp reklam för begravningsbyråer på facebook numera. Det gör så vansinnigt ont :( . Jag antar att det beror på att jag googlat efter dödsannonsdikter (en enda gång). Att man ens kan med att rikta reklam så, och försöka tjäna pengar på människors sorg. Hade jag sökt efter just begravningsbyråer så hade det varit mer okej, men jag tycker ändå att facebook känns som helt fel forum för den typen av reklam.

Just nu är det en bild på två glada damer och texten "Vi gör det svåra lite enklare". Jag vill inte ha deras leenden (av graden väl visad tandrad) stirrande på mig, och det går heller inte att markera det som reklam jag inte är intresserad av (vilket kan göras om dom dyker upp i flödet, men inte vid sidan av) utan för att bli av med dom så måste jag uppdatera hela sidan flera gånger tills det kommer annan reklam där. Och nästa gång jag går in igen så är reklamen där på nytt.

:heart :heart

Går det att köra en adblocker på FB?

Alla begravningsbyråer borde ha som Grindstolpen i Uppsala. Där bor det en hund dagtid. Hon ligger oftast och sover i ena fönstret men hon hälsar fint och lugnt på alla som kommer och är en så tröstande själ i sorgen :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
328
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 855
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
476
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II