Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Raggmunk med fläsk intaget även om det innebär att jag äter raggmunk o lingonsylt o vovven fläsket.
Köpt dagsfärsk marsipankonfekt och sprang på min enda granne (snett över vägen) och gissa vilka som ville ha äpplen ,varför har jag inte frågat tidigare :banghead::banghead: Då hade inte rådjuren fått skottkärrelass med äpplen, ja ja nu har jag pirrat dom tvärs över gatan så nu är det snart dags att gå ut o tända marschallerna (alla längs med vägen gör det vid mörkrets inbrott dom närmaste 2 km) det blir jätte fint.

Nu kaffe ,hundar ska få mat och sen ska jag gå upp o supa skallen i bitar............:angel::p Om jag inte måste vara parkeringsvakt. 2 tanter som körde som höns har redan krockat.:banghead::wtf:

Har rensat ut en papperskasse full med kläder från garderoben (varför spar jag på kläder jag aldrig lagar eller kläder som är slitna och urtvättade:confused:). Finns nog mycket mer som kan kastas bara jag sätter igång..
Nu tar jag en liten paus medan jag funderar på om jag orkar laga middag, och vad det i sådanafall blir. Är så hysteriskt sugen på korsvtråganoff!

Sitter en stund i solen och vilar. Plockat två skottkärror fulla med johannesört än så länge. Hönsen springer runt som yra höns på gården :love: och labben har rullat sig i något och ska garanterat hamna i duschspiltan innan hemgång. :cautious:
Fixat kamera och skyltar för stallet.
Nya fodrade gummistövlar blev det oxå. Fantastiskt skönt att slippa bli blöt om fötterna hela tiden när jag rensar hagen. :up:
Börjar bli lite trött men funderar om jag inte orkar ta en liten sväng på isisen i det vackra vädret ? :idea:
Eller kanske plocka lite mer johannesört? :idea:
Vackra vädret? njut! såg i gp att det haglat i Partille och Landvetter här på min kant regnar det så det står härliga till men åskan verkar gett med sig nu :up:
Härligt med nya stövlarna.

Raggmunk med fläsk intaget även om det innebär att jag äter raggmunk o lingonsylt o vovven fläsket.
Köpt dagsfärsk marsipankonfekt och sprang på min enda granne (snett över vägen) och gissa vilka som ville ha äpplen ,varför har jag inte frågat tidigare :banghead::banghead: Då hade inte rådjuren fått skottkärrelass med äpplen, ja ja nu har jag pirrat dom tvärs över gatan så nu är det snart dags att gå ut o tända marschallerna (alla längs med vägen gör det vid mörkrets inbrott dom närmaste 2 km) det blir jätte fint.

Nu kaffe ,hundar ska få mat och sen ska jag gå upp o supa skallen i bitar............:angel::p Om jag inte måste vara parkeringsvakt. 2 tanter som körde som höns har redan krockat.:banghead::wtf:
Men hallå hur tänkte du där? du kan ju hamna på TV i grannfejden, fyyy på dig! ;)
Hoppas kvällen blir trevlig och att förvirrade tanter håller sig långt borta :p

Fullt upp hör jag! :D

Har käkat middag på det jag fick med mig från Lidl igår :rofl: Och jag medger, de där hembakade "minipizzorna" var fan magiska. Undra om de bara var bakade till eventet eller om de faktiskt finns i brödavdelningen? :cautious: Det var nån form av smarrigt (troligen enormt onyttigt) bröd med typ pesto, lagrad ost och soltorkade tomater på. Smakade utmärkt med ett glas rödvin!

Kvällsmyser lite i höstmörkret :)
21751322_1920970324587091_5753588393900079797_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
294
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 960
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
470
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Linda ben
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur