Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äkta mannagryn bereddes ursprungligen av mannagräsets frön (Glyceria fluitans), samt erhölls från Polenoch Baltikum. Enligt uppgift insamlades de mogna fröna med håvar, med vilka man skummade ytan av det vatten där mannagräset växer.
Mannagrynet vi köper är en biprodukt i vetemjölstillverkningen.

Äkta mannagryn bereddes ursprungligen av mannagräsets frön (Glyceria fluitans), samt erhölls från Polenoch Baltikum. Enligt uppgift insamlades de mogna fröna med håvar, med vilka man skummade ytan av det vatten där mannagräset växer.
Mannagrynet vi köper är en biprodukt i vetemjölstillverkningen.

Jag bara förutsatte att vi pratar mannagryn för gröt här, och just de har jag koll på eftersom BARNET är glutenintolerant.

Blev lite småsugen på kvällen, hittade två överblivna tortillabröd från någon middag i veckan. På med lite chilisås och ett tunt lager ost på det ena, på med det andra och så i stekpannan i nån minut på vardera sidan. Passade suget perfekt :up: !

Blev extra nöjd av att ha fått gjort åt de överblivna bröden, oftast när det blir två kvar så glöms de av och måste sen slängas. Jag har fått dille det sista på att verkligen göra åt allt som vi har hemma, matlagning bestäms efter vilka grundbultar vi har hemma i kyl/frys, sen kompletteringshandlas det till maträtter :).

Fruktansvärt jobbig dag.
Morfar hade själv valt ut musiken, när han fyllde i till vita arkivet för sju år sedan. Hela alltet var så han. Han hade verkligen gillat det om han varit med, förutom att han hade varit väldigt ledsen över hur många tårar som fällts.

Nu ligger jag i en säng i mormor och morfars hus. Tänker på hur många personer som berättat att dom hört honom prata mycket om mig, och hur jag var hans hjärtebarn. Som jag önskar att jag kunde gå upp för trappen och se honom sitta där vid datorn som han brukade om kvällarna. Som jag önskar att jag åtminstone kunde få ge honom en sista kram. I huset befinner sig just nu sex personer, men det har aldrig tidigare känts så tomt.

Fruktansvärt jobbig dag.
Morfar hade själv valt ut musiken, när han fyllde i till vita arkivet för sju år sedan. Hela alltet var så han. Han hade verkligen gillat det om han varit med, förutom att han hade varit väldigt ledsen över hur många tårar som fällts.

Nu ligger jag i en säng i mormor och morfars hus. Tänker på hur många personer som berättat att dom hört honom prata mycket om mig, och hur jag var hans hjärtebarn. Som jag önskar att jag kunde gå upp för trappen och se honom sitta där vid datorn som han brukade om kvällarna. Som jag önskar att jag åtminstone kunde få ge honom en sista kram. I huset befinner sig just nu sex personer, men det har aldrig tidigare känts så tomt.
Jag har tänkt på dig flera gånger idag. :heart

Fruktansvärt jobbig dag.

Stor kram till dig! :heart

Fruktansvärt jobbig dag.

:heart:heart:heart:heart:heart

Alla har gått och lagt sig och här sitter jag och det kryper i kroppen. Övertrött? Eller är det månen?

Ingen pannlampa behövdes ikväll. Den trygga månen vakar över oss i natt.

Ska försöka sova.

Zzzzzzzzzz

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka