Här är det redan +4,8KALLT ikväll....Stooor kallt lysande måne och stjärnklart. Enligt prognos kan det bli ner till +2 grader. Vi tog in pumpan från trappan för säkerhets skull....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här är det redan +4,8KALLT ikväll....Stooor kallt lysande måne och stjärnklart. Enligt prognos kan det bli ner till +2 grader. Vi tog in pumpan från trappan för säkerhets skull....
Äkta mannagryn bereddes ursprungligen av mannagräsets frön (Glyceria fluitans), samt erhölls från Polenoch Baltikum. Enligt uppgift insamlades de mogna fröna med håvar, med vilka man skummade ytan av det vatten där mannagräset växer.
Mannagrynet vi köper är en biprodukt i vetemjölstillverkningen.
Och jag drog bakgrunden till dagens mannagrynJag bara förutsatte att vi pratar mannagryn för gröt här, och just de har jag koll på eftersom BARNET är glutenintolerant.
Anade detMannagryn är vete.
Uppfödd på havregryn och mannagrynsgröt så när jag flyttade hemifrån som 15 åring lovade jag mig själv att aldrig mer röra dylikt. Löftet har hållits.Ska äta havregrynsgröt för första gången någonsin ikvällHar svårt för läskiga konsistenser, så är lite...nervösa.
Jag har tänkt på dig flera gånger idag.Fruktansvärt jobbig dag.
Morfar hade själv valt ut musiken, när han fyllde i till vita arkivet för sju år sedan. Hela alltet var så han. Han hade verkligen gillat det om han varit med, förutom att han hade varit väldigt ledsen över hur många tårar som fällts.
Nu ligger jag i en säng i mormor och morfars hus. Tänker på hur många personer som berättat att dom hört honom prata mycket om mig, och hur jag var hans hjärtebarn. Som jag önskar att jag kunde gå upp för trappen och se honom sitta där vid datorn som han brukade om kvällarna. Som jag önskar att jag åtminstone kunde få ge honom en sista kram. I huset befinner sig just nu sex personer, men det har aldrig tidigare känts så tomt.
Fruktansvärt jobbig dag.
Morfar hade själv valt ut musiken, när han fyllde i till vita arkivet för sju år sedan. Hela alltet var så han. Han hade verkligen gillat det om han varit med, förutom att han hade varit väldigt ledsen över hur många tårar som fällts.
Nu ligger jag i en säng i mormor och morfars hus. Tänker på hur många personer som berättat att dom hört honom prata mycket om mig, och hur jag var hans hjärtebarn. Som jag önskar att jag kunde gå upp för trappen och se honom sitta där vid datorn som han brukade om kvällarna. Som jag önskar att jag åtminstone kunde få ge honom en sista kram. I huset befinner sig just nu sex personer, men det har aldrig tidigare känts så tomt.
Fruktansvärt jobbig dag.
Ok ja det är vete iDet är väl ett slags vete? Äter glutenfritt.
Beklagar. ❤Idag förlorade världen en av sina coolaste 91-åringar. Älskade mormor, vila i frid.