Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sthu Jobbigt när man känner så.
Min fd. hade en polare som kunde komma förbi mitt i natten, brakfull och behöva hjälp (jag behöver inte dra detaljer tror alla förstår läget).
Bra grabb när han är nykter men jag bet ifrån till slut ordentligt eftersom jag även jobbade på helgerna och skulle börja vid 07:00 flera gånger efter hans oplanerade nattbesök.
Försökte trösta mig med att det var bättre han kom till oss än att han somna i en snödriva eller hos olämpligt sällskap.

Försöker peppa dig med att han som är hos er iaf. minns och planerat att komma och att det bara är fredag så du kanske är ledig i helgen?
Lider lite med dig ändå.

Dagen avslutades med at jag och en äldre deltagare hade jordens missförstånd. Han ville få in sina filer till sin mail och jag skulle visa. När vi kom till momenten att han skulle skriva ett nytt mail låste sig alltihop. Han sa förvirrat - men jag har ju en mail. Och stängde fönstret.
Och vi öppnade mailen igen - med trassel med lösenordet. Han blev otålig och ville inte lyssna på mig och jag kunde itne göra mig förstådd. Hans kompisr tolkade men vi talade förbi varann ändå.

Til slut löste det sig och vi båda skrattade av utmattning. Hela tiden hade mina kollegor suttit i rummet intill och legat dubbelvikta, matta av både hans och mna ansträngningar.
När jag förtvivlat hade utropat -vilken dålig lärare jag är hade de totalt brutit ihop.

Det slutade med att det gick upp ett ljus för deltagaren och vi kunde garva tillsammans och han gjorde en high five.
Sedan gick han hem glatt upprepande nytt mail nytt mail :rofl:

Jag har haft kontakt med kursansvarig via mail om gruppkamraten som vi "misstänker" plagierade. Tydligen ska vi inte behöva oroa oss för kollektiv bestraffning så jag tänker att jag sparar ner det i bevisväg jag kan iom att vi har haft kontakt om det nu och så ser vi vad som händer. Det lät som om vi inte behöver syna personens text i alla fall och det är ju himla skönt. Det har jag inte riktigt tid och ork för känner jag. Kursansvarig ska fundera i veckan på detta och hitta en lösning.

Jag hoppas att jag inte behöver noja mer över detta i framtida uppgifter heller. Det gav mig lite ont i magen att dras med personen i en kurs till. Umgås som det är: fine. Samarbeta med: njaaae, helst inte.

Ska kolla på ett avsnitt av den nya serien Vår tid är nu och därefter lägga mig i sängen och lägga patiens.
Imorgon ska jag till stallet på morgonen och vara hemma senast 9 då Mathilde kommer hit. Vi kör till Ystad ca 9.30 där vi har bestämt träff med mina föräldrar samt min morbror med familj. Det är bokat tid för att ta farväl av mormor 10.30.

Kollar på "häst-dokumentär", Harry och Snowman på netflix. Men börjar bli trött så ska nog pausa och gå och sova.

Oroar mig för bilen efter en incident förut med en väldigt obehaglig förare som låg för nära och som blev både rasande och hotfull när jag bromsade för att svänga in på min gata... känns inte vidare tryggt att han såg var jag parkerade.

Men snart dax att sova.

Har precis jagat flera flugor med flugsmällare. Helt plötsligt var de överallt, borde inte de gå och lägga sig snart, det är inte sommar längre :crazy:.

Trevlig fredagsmysaktivitet :yuck:

Skrattar åt hur lerig älsklingshästen var idag när hon skulle in från hagen och det komiska i att det är först nu som jag lyckats få en bild på henne där hon inte ser helt skev ut.
Titta så fin hon är, "min" tant :love:
22291547_924986104316437_8536515055064563897_o.jpg

Tidigare i veckan fick jag den här bilden på henne. Då hängde underläppen fortfarande lite efter att jag kliat henne i öronen (vår lilla morgonrutin där hon nästan ser ut att somna):
22089448_923337347814646_9034212666687569152_n.jpg

Jag sitter och äter popcorn det är så sjukt för jag har inte köpt popcorn på över 10+ år men buke såg allt till att jag köpte en påse vanliga för att göra på spisen men jag gjorde dom i micron, hur knasigt är det inte liksom? :nailbiting:
Jag får dock medge att det är ganska gott dessvärre, men jag hoppas att det räcker med den här påsen för jag vare sig behöver eller vill ha fler onödiga laster :o

Däckade med katten tätt omslingrad och huvudet på min arm/axel :love:vaknade efter sex timmar och mår fortfarande illa. Kom igen nu. :meh:Funderar på att kolla på LV Knights första NHL match. Börjar iofs halv tre inatt.

Härligt väder i Malmö, sol och blå himmel :up:
Jag har ringt dottern och berättat att hennes gammelmormor gått bort. Unga fröken är samlad och rationell ( :love: ) och konstaterade att gammelmormor varit krasslig ett tag så det var inte så konstigt.

Hon ville följa med och ta farväl så det är löst med att hon kommer till mig redan imorgon istället för söndag.
Sen ska vi planera begravning, välja psalmer, bestämma datum osv. Och sen ska det förstås göras en genomgång av ekonomin. Lägenheten ska säljas, abonnemang och konton avslutas och möbler ska delas ut/säljas/slängas.
Är begravning redan i morgon? ' (lördag)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka