Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bakat choklad kaka som är precis klar. Ska packa frukostpåsen. Plocka fram kläder till imorgon. I morgon är det jobbardag igen.
Äta lite lunch innan jag och morsan ska ta en promenad upp till Stordammen

Fotar broderier... En pappkasse klar, 4 kvar :banghead: Har alltså lagt ut mer än 30 broderier i min fb-grupp nu... Det tar aldrig slut.

Har handlat, som jag brukar göra på helgen. "Slängt" i ingredienser till en chili con carne i crock-potten, och nu tänkte jag att vi skulle ta hunden och gå ut en sväng och njuta av SOLEN och det fina höstvädret :) ! Tvättar gör jag också, och ska väl försöka städa lite "här och var" under dagen.... Om andan faller på... ;) OCH så ska jag göra höstens första "sweet potato pie" - MUMS :d!!

Vet inte hur jag kom in på det men har suttit och kollat när dom klämt pormaskar på youtube en stund :o Så jäkla äckligt :p

Maken ska ut och bygga plank en stund och jag ska göra det eviga jobbet, vika tvätt :meh:
Jaja, snart dags att fixa lunch :d

Vet inte hur jag kom in på det men har suttit och kollat när dom klämt pormaskar på youtube en stund :o Så jäkla äckligt :p

Maken ska ut och bygga plank en stund och jag ska göra det eviga jobbet, vika tvätt :meh:
Har du hittat Dr Pimple Popper? :D

Känner mig riktigt nöjd, har diskat upp all disk, städat av spisen, diskhon och även diskmaskinen (fick den av mamma och den har stått i 2-3 år nånting, den har myst till sig lite). Mamma och styvfar kommer nästa helg, så ska styvfar hjälpa mig att koppla in diskmaskinen, känner att det är bäst att vara förberedd. Kommer nog bli alla tiders. :D

Snart ska jag ta itu med att laga lite mat, det kommer bli hemmagjort potatismos och ungstekt falukorv. :d

Känner mig riktigt nöjd, har diskat upp all disk, städat av spisen, diskhon och även diskmaskinen (fick den av mamma och den har stått i 2-3 år nånting, den har myst till sig lite). Mamma och styvfar kommer nästa helg, så ska styvfar hjälpa mig att koppla in diskmaskinen, känner att det är bäst att vara förberedd. Kommer nog bli alla tiders. :D

Snart ska jag ta itu med att laga lite mat, det kommer bli hemmagjort potatismos och ungstekt falukorv. :d
ångrade mig, blir köttbullar, bacon och pasta idag, så blir falukorven imorrn. Kan ja även ha med mig till jobbet sen. :up:

Fruktansvärt irriterad, hittar nu inte en annan fanfic som jag vet att jag sparade ner någonstans på en hårddisk, men ingen aning om vilken, plus då att jag har ett antal som gått sönder genom åren och jag antar att de låg på en av dessa. :rage: Typiskt mig att backup, backup allting utom det jag verkligen vill spara.

Hemma från skogen.
Kruxet med trattkantareller är att de sjunker ihop. Så när kassen börjar bli full ryms det lika mycket till. Man märker det på att den blir förfärligt tung....

Det fanns rejält. Men inte i sådana klungor som de brukar vara. De var glesare och därmed större. Jag försökte att bara plocka riktigt rejäla och lämna allt smått.

Nu har jag många timmars rensande framför mig... suck.

Det låter som en härlig sysselsättning :laugh: :yuck::D!

------------------------

Flera som är jätteförkylda nu. Hälften av de tvåbenta i stallet :crazy:.
Känner mig lite stressad. Så mycket jag skulle vilja få gjort i dag. Mycket är redan fixat. Ska rensa ut en hage från ogräs innan hästen ska dit snart.

Håller på att bli gråhårig av gnäll. A har ont i örat och gnäller som fan och vägrar ta Alvedon så nu gnäller hon ännu mer för att jag är en så hemsk mamma. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka