Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nya hästen var jättesöt och ägaren verkar vettig och rar med :)!
Hann precis rensa färdigt hagen innan de kom. Sista minuten :cautious:. Spännande med fler folk och hästar här!

Nu har jag precis plockat inne som en galning och dammsugit så slipper bo i en soptipp :D. Skönt. Det måste firas på nått sätt :bump:

På travhästar är det ofta tvärtom
Min märr som gick med 3 or hos mig kom tillbaka från ett proffs med nollor på fötterna
168 hög med rejäl kroppsbyggnad.
Hon var så öm så hon galopperade bort sig hos dem och de fattade inte varför.
Vi behövde inte verka henne på minst 3 månader
W var ju stor, över 170, men fötterna ramlade bara sönder med för stora skor.

Jag dricker te.
Så jag är nog döende
Känner mig helt jäkla väck.
Hade jag inte ätit p piller hade jag trott att det var mens på g

tio rejäla påsar trattisar i frysen. :up:

Jag förväller inte utan slänger ner dem som de är i påsar. De är lätta att krossa när de är frysta så jag tillagar dem direkt jag tar fram påsen.
de tar lite mer plats när de inte förvälls men det gör inget än så länge.

Blir det trångt i frysen får jag väl börja förvälla nästa gång jag plockar.

Har varit hos mamma och börjat plocka och städa ut .Kollat igenom alla papper och tagit bort dom mest värdefulla saker då huset står tomt .Har även hunnit med att skjuta km i korthåll och avlivat en bagge .Känns i kroppen att man stått böjd och sorterat saker idag .Nu ska det bli skönt att snart få sova men först måste jag fylla i en massa papper som ska in till jobbet för jordbruksstöd .Är lite sen med dom men har helt enkelt inte orkat då mamma varit sjuk och jag ägnat dom flesta kvällarna åt henne

tio rejäla påsar trattisar i frysen. :up:

Jag förväller inte utan slänger ner dem som de är i påsar. De är lätta att krossa när de är frysta så jag tillagar dem direkt jag tar fram påsen.
de tar lite mer plats när de inte förvälls men det gör inget än så länge.

Blir det trångt i frysen får jag väl börja förvälla nästa gång jag plockar.
Blir det trångt i din frys så kan jac hjälpa till att ta hand om svampen :up: :angel: :love:

Det kom en ny häst igår till stallet. Idag fick jag närkontakt eftersom täcket hängde ner på ena sidan och hästen nästan trampade på det :nailbiting:

Sambon fick tag på nya byxor och lite skjortor och jag hittade en mysig tröja :) treåringen har nog sprungit ett par km inne på Väla idag... :meh:

Ligger på spikmatta.... Min första...någonsin. De var väl superpoppis för sisådär 100 år sedan.... :p Men 89 kr på Gekås gjorde att jag kände att jag kunde testa. Någon som använder spikmatta??

Älskar såna här dagar! Älskar att ha eget stall och (nästan) allt som hör till :love:
12 timmar i stallet och jag hann nästan allt som stod på "att göra listan" :up:
Dvs klippt och badat 3 hästar, städat stallet, ordnat ny öppning i hagen, gått två rejäla promenader med unghästen och börjat ny behandling av benen, lasttränat unghästen vilket gick väldigt bra :up: , ridit fina hästen som är som ett barn på julafton :D , hämtat hö, och jag hann faktiskt handla mat med :p
Nu är det bara den där Johannesörten kvar som ska väck :cautious:

Var helt inställd på att jag började 7 i morgon, dessvärre såg jag nyss att jag inte började förrän vid 18 O_o får nog planera om morgondagen :idea:

Så nu är jag lugn i själen, nybadad, mätt och JB ropar ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att lämna i smyg
  • Sängproblem...
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka