Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis varit och fikat hos mitt ex. Det var trevligt men oj vad det sved på vägen hem!
Jag borde vara glad för hans skull, men jag kan inte låta bli att vara lite bitter.
Han har fått ett nytt jobb i Göteborg och kommer givetvis flytta. Det innebär att min sista vän flyttar härifrån. Jag är glad att det går bra för honom men samtidigt vill jag inte att han ska flytta.

Jag är så ensam! :cry::cry:

Kram :heart

Jaha, tre dagars ledighet sa bara swisch. Har hunnit med min lilla bruna utan stress vilket varit skönt men annars har tiden gått till plattsättning. 200kvm görs inte i en grisblink. 50x50 plattor 40 kg tunga. Min kropp värker och gnäller ikväll och det lär inte vara bättre imorgon. Nästan hälften är klart och nu får det vara fram till nästa helg. Då blir det ett ryck om det är ok väder.

Älskar såna här dagar! Älskar att ha eget stall och (nästan) allt som hör till :love:
12 timmar i stallet och jag hann nästan allt som stod på "att göra listan" :up:
Dvs klippt och badat 3 hästar, städat stallet, ordnat ny öppning i hagen, gått två rejäla promenader med unghästen och börjat ny behandling av benen, lasttränat unghästen vilket gick väldigt bra :up: , ridit fina hästen som är som ett barn på julafton :D , hämtat hö, och jag hann faktiskt handla mat med :p
Nu är det bara den där Johannesörten kvar som ska väck :cautious:

Var helt inställd på att jag började 7 i morgon, dessvärre såg jag nyss att jag inte började förrän vid 18 O_o får nog planera om morgondagen :idea:

Så nu är jag lugn i själen, nybadad, mätt och JB ropar ;)
Hur var det nu?? Visst skulle du väl ''flytta till stallet sen ''?

Efter jobbet åkte jag förbi mamma och hjälpte henne med lite grejer och så åt vi lite kinamat.
När jag kom hem såg jag att Aramis har dragit av sig andra framskon så han fick vila idag. Annie tog jag med mig till grannens paddock och löshoppade lite. Sen tillbringade jag en låång stund i hagen och letade sko men kunde inte hitta den. Jag är hopplös på sånt medans ena grannen går lite planlöst genom hagen och alltid hittar skor ;)

Snart är det läge för sängen. Sovmorgon imorgon och semester i två underbara veckor :D

Ligger på spikmatta.... Min första...någonsin. De var väl superpoppis för sisådär 100 år sedan.... :p Men 89 kr på Gekås gjorde att jag kände att jag kunde testa. Någon som använder spikmatta??

Jo använder både till mig själv och hästarna och gjort under flera år :). Tycker att de ger bättre blodcirkulation och avslappning. Sen är det väldigt enkelt och man behöver inte ligga på den länge för att det ska ge verkan.

Älskar såna här dagar! Älskar att ha eget stall och (nästan) allt som hör till :love:
12 timmar i stallet och jag hann nästan allt som stod på "att göra listan" :up:
Dvs klippt och badat 3 hästar, städat stallet, ordnat ny öppning i hagen, gått två rejäla promenader med unghästen och börjat ny behandling av benen, lasttränat unghästen vilket gick väldigt bra :up: , ridit fina hästen som är som ett barn på julafton :D , hämtat hö, och jag hann faktiskt handla mat med :p
Nu är det bara den där Johannesörten kvar som ska väck :cautious:

Var helt inställd på att jag började 7 i morgon, dessvärre såg jag nyss att jag inte började förrän vid 18 O_o får nog planera om morgondagen :idea:

Så nu är jag lugn i själen, nybadad, mätt och JB ropar ;)

Snacka om att du haft en effektiv dag :up: Sov riktigt gott.

@Tora jag har bara skummat igenom tråden men såg att din fina prickiga är dålig. Hoppas det går vägen :heart
Han är hemma nu. Hämtade hem honom sent i eftermiddags. I normala fall brukar dom vara kvar 3-5 dygn men veterinären tyckte vi kunde hämta hem honom redan idag (efter två dygn) då han återhämtat sig så otroligt bra.
Ligger bara och sover men han har nog ont, trots smärtstillande. Jag får tvinga upp honom när han skall kissa men han äter i alla fall (extremt små måltider). Druckit har han inte gjort än men jag tror att han fått väldigt mycket dropp för när han kissar ute så gör han det lääääängeee :laugh:

När vi plockade i mammas papper och böcker idag hittade vi hennes dagböcker .Hon har skrivit var dag om vädret och vem som ringt och vad hon gjort förutom dom vanliga sysslorna .Såg en dag att hon skrivit att jag varit dit med rökt fisk och att hon tyckte om den .Jag har aldrig skrivit dagbok inte heller min bror men däremot min mormor och hennes mor .Hittade min mormors böcker sedan hon dog och även gammelmormor så jag har i princip var dag dokumenterad sedan slutet på 1800 talet

Det var ju inte alls många dagar sen jag frågade mamma om hon kunde virka lite kakor till minis kök och frågade om råd här vilka kakor som finns.
Men detta har hon åstadkommit än så länge. Nu skulle hon sätta fart med kanelbullarna.
Mini kommer bli så glad :love:

AQKAAAAC5NNodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTlkMTViODcyYTZiMjI5OThjZTZlM2U2LmpwZw

Filmen är snart slut så dags för sängen :)

Det var ju inte alls många dagar sen jag frågade mamma om hon kunde virka lite kakor till minis kök och frågade om råd här vilka kakor som finns.
Men detta har hon åstadkommit än så länge. Nu skulle hon sätta fart med kanelbullarna.
Mini kommer bli så glad :love:

AQKAAAAC5NNodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTlkMTViODcyYTZiMjI5OThjZTZlM2U2LmpwZw

Filmen är snart slut så dags för sängen :)
Det är så snyggt gjort så jag blir ju sugen själv :bow:

• Gilla
Reactions: MM
I morgon blir det tungt. men saker ska göras även om man inte riktigt orkar med det. Så vi får se vad som händer men risken finns att det tar hus i h-e. Men ibland så är det som krävs.

Windows 10 började uppdatera sig själv och eftersom min dator är en uråldrig piece of crap så tog det en evighet och jag somnade. Vaknade just just och nu kommer inte JB att komma tillbaka på ett tag. :meh:

Windows 10 började uppdatera sig själv och eftersom min dator är en uråldrig piece of crap så tog det en evighet och jag somnade. Vaknade just just och nu kommer inte JB att komma tillbaka på ett tag. :meh:
Samma här :cautious:

Så jag gjorde te och sorterar appar istället för att försöka sova, antar att man egentligen borde öva matematik eller något annat som tröttar ut hjärnan men... nä :meh:

Samma här :cautious:

Så jag gjorde te och sorterar appar istället för att försöka sova, antar att man egentligen borde öva matematik eller något annat som tröttar ut hjärnan men... nä :meh:

Vad som verkligen känns som en förolämpning är att det tog ett antal timmar och lovade hela tiden att this will take a few minutes. Hah! :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka