Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köper till katten. Alla andra har jag gett upp. Brukade köpa bara till de jag firade jul med, men nja, nu är de flesta tonåringar och ärligt de andra barnen vill ha saker som jag inte direkt budgeterat för. :meh:

Sambon berättade nyss att nya studenter på universitet/ högskola inte klarar målen pga för dåliga språkkunskaper. Jag antar att Internetåldern börjar visa sitt rätta jag O_o

Tja när det närmsta man kommer att skriva är twitter och instagram så är det inte konstigt. Långt ifrån när min lärare på internationella skolan där jag gick, berättade att två stavfel i en uppsats så vägrade hennes lärare på universitet att läsa resten och underkände den automatiskt.

Sambon berättade nyss att nya studenter på universitet/ högskola inte klarar målen pga för dåliga språkkunskaper. Jag antar att Internetåldern börjar visa sitt rätta jag O_o
Det är, enligt mig, en verklig förenkling av problemet. Som jag ser det är det snarare ett resultat av en allt sämre grund- och gymnasieskola där lärare kämpar sig fram med orimlig arbetsbelastning, fler elever per lärare, dålig arbetsmiljö för alla inblandade etc. Nu avslutade jag min gymnasieutbildning för sex år sedan, men jag kan inte minnas att mina inlämningsuppgifter någonsin blev språkligt rättade, förutom i språkkurser..

Jag köper till katten. Alla andra har jag gett upp. Brukade köpa bara till de jag firade jul med, men nja, nu är de flesta tonåringar och ärligt de andra barnen vill ha saker som jag inte direkt budgeterat för. :meh:
Samma här.
Och så ett par kilo godis och några filmer då det är så jag firar jul

Barnen är för roliga
" vad har hänt med din röst?"
"Varför låter du så där?"
Osv
Mina svar hittills har varit att jag lämnat rösten hemma och att jag pratat för mycket.
Tyvärr blir det värre och värre men vi har planering imorgon så kanske kan hänga på den och åka hem sen.
Får se hur det går under em

Jag älskar julmat så brukar köra ett eget julbord till mig och katten. Har de två senaste åren firat jul ensam vilket varit helt underbart. Även om jag tvingas ljuga för familjen - som tur är så har jag en mammas familj och en pappas familj och de pratar aldrig med varandra. Så jag kan alltid skylla på att jag är hos den andra.

Tack och lov har jag en syster som vet så hon hjälper mig att fejka. Sedan köper jag alltid en julklapp till mig själv för då får jag precis vad jag vill ha (en 5TB hårddisk). Inte dyra parfymer, badoljor, Kosta Boda och liknande som jag aldrig använder. När jag köpte julklappar hade jag rykte om mig att köpa bästa (inte dyraste) julklapparna eftersom jag visste vad de ville ha. Särskilt barnen.

Min sambo pratade nyss med veterinären. Marsvinet har inflammation i tarm och bukspottkörtel samt förtjockning av tarmväggen. Han äter inte utan får tvångsmatas.
Vi har bestämt att låta honom somna in. I samma veva bestämde vi att göra oss av med det andra marsvinet med, istället för att skaffa ett nytt.

Det är jobbigt, men jag tror ändå det är det bästa för alla.

Och för mig skulle halv sju vara en ganska lagom tid att äta på. Dvs varken för tidigt eller för sent.

Jag äter ofta middag runt 20-21. Kvällsmål (som ett mellanmål efter middagen?) äter jag inte.

Jag äter oftast.

Frukost (sover jag länge kan det hända att jag kör direkt på lunchen).
Lunch
Middag

Mellanmål känner jag sällan ngt behov av

Min sambo pratade nyss med veterinären. Marsvinet har inflammation i tarm och bukspottkörtel samt förtjockning av tarmväggen. Han äter inte utan får tvångsmatas.
Vi har bestämt att låta honom somna in. I samma veva bestämde vi att göra oss av med det andra marsvinet med, istället för att skaffa ett nytt.

Det är jobbigt, men jag tror ändå det är det bästa för alla.
:heart:heart:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka