Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skenet bedrar. Tänkt dig hyran av lägenheten sen garageplatsen som kostar skjortan (jag har hur mycket plats där bilar som helst GRATIS på gårdsplanen).
Tänkt dig hur mycket du betalar för varje liten kvadratmetersyta! Så nej du blur nog inte rikare av att flytta till stan :p

Jag tänkte att alla kostnader jag slipper för hästar och bensin skulle göra mig rik. :sneaky:

Fast det är klart, antingen börjar jag rida på nån dyr snobbridskola, så alla pengar går dit, eller så får jag en idiot till granne och skjuter mig själv. :angel:

Väntar på att klockan ska ticka fram till läggdags för barnen :o
Jag är trött och behöver 1-2 timmar själv i soffan innan jag lägger mig och göra absolut ingenting!
Märks väl att maken jobbar natt på orken :crazy:

Mötet innan idag var ju upplyfande :cautious:
Ännu en sån där "kurs" där jag ska lära mig att bli medveten om mig själv och mitt tankesätt, träna i grupp med andra, gå på seminarier, få kbt-terapi om jag vill, vara med på julfika och komma på vad jag vill göra i livet...
Men alltså allvarligt, jag undrar hur AF kan skicka folk på sånt O_o
För egen del "hittar" mig hellre själv hemma än sitter med någon som ska "fixa" mig.
Och världens konstigaste frågeformulär fick jag med mig hem som är helt omöjligt att besvara och frågor som jag inte vill besvara :banghead:
Varför ska alla alltid "fixa" mig? Jag är väl bra som jag är? :( Känns alltid som jag ska bli instoppad i någon mall och sen stanna där. Sån här skit är inte för alla.
Jaja, skrattskratta åt eländet och gå dit 3 ggr och sen vägra vara med mer känner jag spontant :grin:
Men tack ni som höll tummarna :heart

Slösurfar, känner mig allmänt ruggig och låg. Är inne i en av mina kan-inte-sova-perioder och har alla möjliga insomningstabletter utskrivna. Är så idiotiskt överkänslig för de flesta och det verkar gå i vågor. Just nu tål jag ingenting. Tom en lergigan gör mig till en zombie :meh: Det plus att jag inte ser någonting/ständig huvudvärk gör inte livet roligare. Det är en hel del måsten som jag struntar fullständigt i just nu, även om de ger mig världens ågren.

Känner mig lite småskakig faktiskt. Fick ett telefonsamtal från gubben nyss som berättade att han varit en halvmeter från att smälla in i en lastbil i 100 km/h för att lastbilen missade en stoppskylt och körde rakt ut i en korsning över en 100-väg. Hade det smällt där hade han nog inte funnits mer...

Känner mig lite småskakig faktiskt. Fick ett telefonsamtal från gubben nyss som berättade att han varit en halvmeter från att smälla in i en lastbil i 100 km/h för att lastbilen missade en stoppskylt och körde rakt ut i en korsning över en 100-väg. Hade det smällt där hade han nog inte funnits mer...
Fy vad obehagligt! Tur att det gick bra, men man blir ju ändå lätt skakig över sånna "tänk om"

Väntar på att klockan ska ticka fram till läggdags för barnen :o
Jag är trött och behöver 1-2 timmar själv i soffan innan jag lägger mig och göra absolut ingenting!
Märks väl att maken jobbar natt på orken :crazy:

Mötet innan idag var ju upplyfande :cautious:
Ännu en sån där "kurs" där jag ska lära mig att bli medveten om mig själv och mitt tankesätt, träna i grupp med andra, gå på seminarier, få kbt-terapi om jag vill, vara med på julfika och komma på vad jag vill göra i livet...
Men alltså allvarligt, jag undrar hur AF kan skicka folk på sånt O_o
För egen del "hittar" mig hellre själv hemma än sitter med någon som ska "fixa" mig.
Och världens konstigaste frågeformulär fick jag med mig hem som är helt omöjligt att besvara och frågor som jag inte vill besvara :banghead:
Varför ska alla alltid "fixa" mig? Jag är väl bra som jag är? :( Känns alltid som jag ska bli instoppad i någon mall och sen stanna där. Sån här skit är inte för alla.
Jaja, skrattskratta åt eländet och gå dit 3 ggr och sen vägra vara med mer känner jag spontant :grin:
Men tack ni som höll tummarna :heart
Finns det öht någon som blir hjälp av sånt där? Jag skulle bli knäpp efter ca 2,4 sekunder och vilja springa skrikande från platsen..

Fy vad obehagligt! Tur att det gick bra, men man blir ju ändå lätt skakig över sånna "tänk om"
Japp, det läskiga är att jag tidigare idag stod och pratade med en kollega om just den sortens plötsliga dödsfall och hur det påverkar en i jämförelse med "förberedda" dödsfall vid t.ex. kronisk sjukdom. Fy fan...

:nailbiting: Det där har jag också varit med om, så tacksam för nya bromsar och torr vägbana. Skönt att det gick bra! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
27 064
Senast: monster1
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 914
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka