Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är detta genom arbetsförmedlingen? Förstår inte riktigt vad julfika har med jobbsökande att göra.
@MM jag höll tummarna men tyvärr vart det inte det önskade resultatet.
Verkar vara en sån där grej som någon kontorsmänniska klurat på länge för att dom ska ha något att erbjuda folk som gör statistiken lite finare med andra ord så tycker jag det verkar sjukt dåligt och onödigt till stor del, fika liksom och knepiga frågor.![]()
Vin blir ju inte farligt att dricka, men det är få viner som blir trevligare med åldern, de flesta förlorar sin smak. Ett fylligt rödvin kan lagras i rätt temperatur, men det är inte säkert att man tycker att det smakar bättre eftersom det blir kraftigare. Det beror på vilken smak man föredrar. En så gammal flaska vitt hade jag inte velat dricka, den har troligen förlorat all sin fräschhet.
Men hemma hos mig finns ingen risk att viner blir gammalt![]()
Ja, och jag fattar inte heller det bland flera saker på schemat..
men du.. Min vän gick på någon konstig skit. Dom skulle i grupp gå ut på stan. Skriva upp vilken färg kyrkan hade. Samla tio st löv från valfritt träd. Ta en fika sen gå in i en butik och fråga om pris på en vara.
Jag skulle nog om jag var du (eller jag) låta bli. Du har tre barn med diagnos, är en supermamma och dessutom bryr du dig om andra, skickar små presenter och är omtänksam. Behöver du inkomst från af? Eller vad är syftet? Kan du vara hemmafru och ni går runt ändå?
Där blev jag just påmind om att jag ska ge bort 2 flarror rödtjut, Morbergs häxbryggd och så nåt annat elände. Huvudvärk kan jag få ändå och rödvin är inte alls min grej.Det var vinfolket på systembolaget som berättade för mig att folk överlag tror att viner klarar av att lagras längre än vad som faktiskt är sant, men de kanske ville att jag skulle dricka upp det snabbare så att jag kan handla merMina svärföräldrar köpte på sig en massa vin för 5-10 år sedan, och jag kan inte påstå att jag tycker att de vinerna smakar något vidare idag. Jag dricker hellre något lite friskare.
Det var vinfolket på systembolaget som berättade för mig att folk överlag tror att viner klarar av att lagras längre än vad som faktiskt är sant, men de kanske ville att jag skulle dricka upp det snabbare så att jag kan handla merMina svärföräldrar köpte på sig en massa vin för 5-10 år sedan, och jag kan inte påstå att jag tycker att de vinerna smakar något vidare idag. Jag dricker hellre något lite friskare.
Vad snällt sagt
Jag är ju hemmafru egentligen känns det som och vi går runt ekonomiskt. Har en ersättning från FK men inget från AF eller någon som gör att jag är tvingad att vara inskriven på AF. Så jag är inskriven av egen fri vilja för jag vill egentligen inte bara skrota hemma(men jag vill som andra ha betalt för jobbet jag gör så inget gratisarbete och jag är väldigt flexibel med jobbalternativen. Det är annars väldigt populärt hos vissa arbetsgivare..).
Men jag ska skicka ett mail till min handläggare och gå ur det där påhittet.