Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och pluggar. Och är trött :p Har varit på förskolan en sväng för utvecklingssamtal med mini. Hon fick ju öknamn för ett par månader sedan av ett äldre barn. Jag hade tänkt fråga om de har hört något mer men kom av mig. Då fick jag frågan av personalen i stället om jag hade hört något :up: Personalen sa att de vill att vi hör av oss omgående om vi hör mer om det så problemet inte växer. De hade inte hört något heller i alla fall. Så himla glad över det stället! De kommunicerade det mellan avdelningarna snabbare än jag hann, båda pedagogerna på avdelningen som har hand om barnet som var taskigt lyfte problemet på en gång och förhoppningsvis var det sista gången det barnet kallade någon något taskigt, hen verkade nämligen tycka att det var otroligt obekvämt att bli konfronterad av personal :)

@MM jag höll tummarna men tyvärr vart det inte det önskade resultatet.
Verkar vara en sån där grej som någon kontorsmänniska klurat på länge för att dom ska ha något att erbjuda folk som gör statistiken lite finare med andra ord så tycker jag det verkar sjukt dåligt och onödigt till stor del, fika liksom och knepiga frågor. :confused::banghead:

Det är vad jag tror med. Min handläggare fick väl plus på sin statistik nu när han fick ut mig på det här "uppdraget" i ett halvår :(
Jag tänker _inte_ syssla med det där i 6 månader O_o Finns vettigare saker att göra. Som att städa hemma :p

Somnade efter fältjobbet :o Inte idealt då jag har mer att göra och glukos test på sjukhuset i morgon på morgonen så kan inte jobba för sent.

Vin blir ju inte farligt att dricka, men det är få viner som blir trevligare med åldern, de flesta förlorar sin smak. Ett fylligt rödvin kan lagras i rätt temperatur, men det är inte säkert att man tycker att det smakar bättre eftersom det blir kraftigare. Det beror på vilken smak man föredrar. En så gammal flaska vitt hade jag inte velat dricka, den har troligen förlorat all sin fräschhet.

Men hemma hos mig finns ingen risk att viner blir gammalt :D

Ha precis, det beror ju på vinet. Alla viner vinner inte på lagring, speciellt inte enklare blaskviner (de vinner iofs inte på ngt men kan vara drickbart senare på kvällen när all vett och sans samt smak lämnat mottagaren ;)

Ska på middag som stallet har arrangerat ikväll och var helt säker på att det började sju, men fick ett mejl nu om att det är vid halv sex. Då brukar jag i vanliga fall lämna jobbet. Skönt med en chef som inte stirrar sig blind på antalet timmar så att jag inte behöver bli sen, vill ju inte missa välkomstdrinken :D

men du.. Min vän gick på någon konstig skit. Dom skulle i grupp gå ut på stan. Skriva upp vilken färg kyrkan hade. Samla tio st löv från valfritt träd. Ta en fika sen gå in i en butik och fråga om pris på en vara.

Låter inte klokt :crazy:

Jag skulle nog om jag var du (eller jag) låta bli. Du har tre barn med diagnos, är en supermamma och dessutom bryr du dig om andra, skickar små presenter och är omtänksam. Behöver du inkomst från af? Eller vad är syftet? Kan du vara hemmafru och ni går runt ändå?

Vad snällt sagt :heart
Jag är ju hemmafru egentligen känns det som och vi går runt ekonomiskt. Har en ersättning från FK men inget från AF eller någon som gör att jag är tvingad att vara inskriven på AF. Så jag är inskriven av egen fri vilja för jag vill egentligen inte bara skrota hemma :( (men jag vill som andra ha betalt för jobbet jag gör så inget gratisarbete och jag är väldigt flexibel med jobbalternativen. Det är annars väldigt populärt hos vissa arbetsgivare..).
Men jag ska skicka ett mail till min handläggare och gå ur det där påhittet.

Det är så sjukt mycket måndag idag! :eek: En bil av vägen, en färgskakare som släppte burken och nu ett fastighetsjobb hos en granne som orsakat läckage in i en av våra lokaler, som såklart är obemannad idag :banghead:

Det var vinfolket på systembolaget som berättade för mig att folk överlag tror att viner klarar av att lagras längre än vad som faktiskt är sant, men de kanske ville att jag skulle dricka upp det snabbare så att jag kan handla mer ;) Mina svärföräldrar köpte på sig en massa vin för 5-10 år sedan, och jag kan inte påstå att jag tycker att de vinerna smakar något vidare idag. Jag dricker hellre något lite friskare.
Där blev jag just påmind om att jag ska ge bort 2 flarror rödtjut, Morbergs häxbryggd och så nåt annat elände. Huvudvärk kan jag få ändå och rödvin är inte alls min grej. :yuck:

Det var vinfolket på systembolaget som berättade för mig att folk överlag tror att viner klarar av att lagras längre än vad som faktiskt är sant, men de kanske ville att jag skulle dricka upp det snabbare så att jag kan handla mer ;) Mina svärföräldrar köpte på sig en massa vin för 5-10 år sedan, och jag kan inte påstå att jag tycker att de vinerna smakar något vidare idag. Jag dricker hellre något lite friskare.

Jag är gift med en person som har jobbat med vin i 25 år, håller vinprovningar och vinresor;)

Vad snällt sagt :heart
Jag är ju hemmafru egentligen känns det som och vi går runt ekonomiskt. Har en ersättning från FK men inget från AF eller någon som gör att jag är tvingad att vara inskriven på AF. Så jag är inskriven av egen fri vilja för jag vill egentligen inte bara skrota hemma :( (men jag vill som andra ha betalt för jobbet jag gör så inget gratisarbete och jag är väldigt flexibel med jobbalternativen. Det är annars väldigt populärt hos vissa arbetsgivare..).
Men jag ska skicka ett mail till min handläggare och gå ur det där påhittet.

Bra! Det låter inte så givande. Däremot är det kanon att du söker, men gå inte med på vad som helst.
Du ska ju må bra av det.

• Gilla
Reactions: MM
Det där med arbetsförmedlingen låter ju helt knäppt, @MM m.fl. Min känsla är att de bara vill ha ut er utanför dörren, som om ni är rädda för att göra något?

• Gilla
Reactions: MM
Men nu gör jag ju ingenting :o

Det är det som är det värsta med en eftermiddagslur, jag blir ju alldeles borta och lyckas inte börja med jobb igen.

Försökte ringa pappa på Skype men pga omstart av datorn behöver jag logga in igen till något omgjort Skype som hade tappat bort min kredit och alla mina kontakter, så det blev support kontakt och tog en halvtimma innan jag lyckades :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 505
Senast: lizzie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 918
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka