Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag pratade just med en kompis som ar i Los Angeles pa besok med sin lilla pudel just nu. Pudeln, Daisy, har blivit sjuk :( och hon fick tag pa en planta till veterinar som bara vill gora fler "undersokningar" ... Nu ska hon byta veterinar och har en lista med saker att fraga om.:grin:
Hoppas det går bra för vännen o lilla vovven.

Jag är sugen på en macka o varm choklad,men ska man verkligen käka nu?!

VIsst ska man det. Middagen ar nastan klar nu.:D

Nu får du ge dig! givetvis ska du som kund ta ansvar för och ursäkta personalens fel utan att fundera, synd nog om dom som jobbar och du bara glider in och ser till att dom får slita ännu mera.
Skäms på dig, tänk om dom ville dricka kaffe och inte serva dig va? elakt av dig! :p;):rofl:

Hoppas du ska äta relativt nylagad mat? men gammalt recept ;)

:angel:

/hallonsaft som har dålig humor, då jag inte sovit snart på 2 dygn.

Ehh ... ja det har du nog ratt i :cautious: Det var Bitchen som kom fram :p
Jag blev ocksa oerhort provocerad av att de har en fagel i affaren:eek: hygieniskt, eller:wtf:

Jag är supertrött. Nervös för att träffa M plus att sova i soffa i ett illaluktande gammalt stationshus inte var den bästa idén. Det hade nog varit bättre att åka hem mellan passen och klockat in fyra timmars god sömn.

Tyvärr är det väldigt många i styrelsen som gärna svävar iväg i sidospår och ibland brukar jag låta dem hållas men idag vill jag hem, mötet blev ändå långt, 18 till nästan 21 och vi tog egentligen ganska enkla beslut, men när man ska börja dra upp saker som någon har sagt för 15 år sedan som anekdoter blir det långdraget.
Det är trevligt att träffas och prata men då kanske man kan klara av mötet och först och prata efteråt tycker jag. :D
Den här gamla föreningsräven stöder dig fullt ut.

Möten ska vara korta, konkreta och tydliga. Det som diskuteras ska höra till dagordningen.

Sedan kan man ta en kopp kaffe och prata. :)

Dricker kaffe och filosoferar över livet. Det går väl sådär. Eller, kaffedrickandet går bra (har bara spillt lite grann). Med livet är det sämre.
Nu ska jag iväg på jobb strax. Bara ett jobb inlagt i kalendern idag, så det är väl jättestort antar jag.. Gillar inte stora jobb, det är så lätt att missa något. Speciellt nu när jag inte är helt hundra i kropp och själ.

Gillar inte tidigare morgnar. Labben har inte ens behagat gå upp än :p.
Gissar att jag koner behöva sova några timmar under dagen sen. Sovit riktigt uselt med konstiga drömmar.

Fast ... det beror val pa vad det ar for vin? Ett riktigt bra vin ... eller ett box vin?

I dag kopte jag tva flaskor vin och en massa "snack food", men ar sa slut att jag tror jag tar fram det i morgon istallet.
Det far racka att det blir Flygande Jacob eller kanske korv stroganoff till middag. Jag inhandlade en chunk baloney i dag av den suraste manniskan i varlden. Jag gillar inte "Albertson's" i var stad, men stannade dar da jag anda akte forbi. :cautious:
Helt klart ett misstag ... nasta gang valjer jag butiken pa andra sidan gatan eller aker till min vanliga.:meh: Om manniskan bakom disken skar fel, far hon ju rimligen sta for det och inte pracka det pa kunden och bli sur nar kunden protesterar. :mad:

Och ja, jag ar pa dalig humor i dag. *grummel, grummel* :cautious: men det blir nog battre med en gammal Svensk klassiker till middag.:p
Det är nog inget fantastiskt vin. Det står i minibaren. Jag tog ett glas vin till maten igår. Husets vita vin. Det vat det billigaste och kostade 98 kr för ett glas. Gott och trevligt, men detta hotellet ligger inte riktigt i min prisklass.....:D

Vanliga morgonrutinen är igång. Skickat barn till skolan, nu ska mini snart iväg. Funderar på promenad trots regnet :wtf:
Sen blir det kaffe i en stooor varm stickad tröja :love:
Och möte i eftermiddag :crazy:
Ser verkligen inte fram emot det...

Väntar på att vc ska ringa tillbaka (älska uppringningsfunktionen). Den här gången är det min tur, mina eksem har verkligen blossat upp under natten och på två- tre ställen är det dessutom infekterat och gör :devil:-igt ont.

Sov bort hela dagen igår och bestämde mig för att vakna tidigare idag efter en tupplur som gick snett. Har rekord ringar under ögonen - definitivt dags för test av de nyinköpta koffeintabletterna :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 784
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
25 898
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 890
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka