Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga bara, ni har väl ett skriftligt kontrakt? Allt blir så mycket enklare då om det blir krångel.

Det har vi. Där står bara att vi ansvarar för sotning, inget mer.

Brukar ju finnas en elpatron på en del pannor som kan användas så länge men det kostar el såklart.
Vet dock inte om ni har en sån?

Jo det finns. Men det kostar multum att dra igång..

Jag ska ringa hyresvärden lite senare idag och prata med honom. Sambon verkar inte reda ut det.

Stäng dörrarna till rum ni inte behöver använda och köp ett eller två oljefyllda elelement så lär ni inte frysa ihjäl!

Det finns typ inga dörrar här.. Till sovrummet, det är det enda. Och vi behöver ju använda typ kök och toalett i andra änden av huset.

Äsch vilken soppa det blivit! Jag får reda ut det. Har inte energi till det...

Märkliga du. Memma som är en av de absolut godaste och nyttigaste rätterna! Det måste vara grädde till. Jag brukar ta hälften 3 % mjölk och hälften grädde. Kaffegrädde går oxå bra.
Jag undrar verkligen vem som är märklig?? :angel: och mjölk och grädde kan jag inte med smaken på alls i något läge.:yuck:
Ska jag använda mjölk eller grädde ska smaken täckas med kryddor/ oboy/ i kaffe eller vad som helst, under många år använde jag det inte alls inte ens i matlagning.

Inte memma. Som vanlig mjuk pepparsockerkaka men konsistensen var hiskelig. Den växte i munnen på ett helt magiskt sätt. Och nån märklig bismak.
Du fick inte leverlåda då :angel: (Som paté ungefär)
i

Lever, russin och ris :D. Ät med lingonsylt. Husmanskost. :up:

:( Fick just veta att en vän till familjen ligger på sjukhus och är riktigt dålig men läkarna kan inte riktigt komma på orsaken. Streptokocker i blodet och får antibiotika intravenöst men det verkar som om det är något mer, kraftig viktnedgång sen september, lungor, njurar och magsäck är undersökt och nu letar de vidare. :( Det är en människa med orimligt stort hjärta för alla.

Jaha, nu vill inte skrivaren skriva ut något. Strömmen är på och den är kopplad till datorn. Kanske är det morgonens datoruppdatering som ställt till det. Den tog nästan 2 timmar. Och nu måste jag krångla med skrivaren också...

:( Fick just veta att en vän till familjen ligger på sjukhus och är riktigt dålig men läkarna kan inte riktigt komma på orsaken. Streptokocker i blodet och får antibiotika intravenöst men det verkar som om det är något mer, kraftig viktnedgång sen september, lungor, njurar och magsäck är undersökt och nu letar de vidare. :( Det är en människa med orimligt stort hjärta för alla.

:heart :heart

:heart

Du fick inte leverlåda då :angel: (Som paté ungefär)
i

Lever, russin och ris :D. Ät med lingonsylt. Husmanskost. :up:
Åh herregud.....:yuck:. Lever, kroppens reningsverk :wtf:.

Ojojoj nu är det inte kul att bo i vårt hus! Vi ska enligt kontraktet "ansvara för sotning". Det finns ett sota själv-kit i pannrummet men ingen av oss känner för att klättra upp på taket så vi bestämde oss för att ringa sotaren. Det skulle vi inte gjort. Visar sig att här inte blivit sotat av sotare sen 1993, det finns inget tillstånd för självsotning och pannan är inte besiktigad. Heja! Vi får inte elda i pannan och det är minusgrader ute. Sambon är helt uppgiven och vågar inte elda mer, hyresvärden säger att han ska "ordna det" men vad "det" är vet jag inte.

Ta hit sotaren för sjutton gubbar och fixa!
Och om eldning är enda värmekällan så ska det sotas typ 4ggr om året.

Spoiler människa spoiler, herregud det där såg ju inte så gott ut... :cautious: Men när vi var i Helsingfors fick vi mycket god mat, men vi höll oss ifrån de där som det stod "finsk specialitet" och de personalen inte riktigt kunde förklara vad det var... ;)
Det ÄR jättegott. Om man som jag gillar lever då....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 649
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 424
Senast: Johanna1988
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 869
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 485
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka