Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick städa 5 hus idag, på mina 4 timmar... Vissa har ETT hus, på 8 timmar:devil::devil:
På vägen hem från jobbet, hände det en "olycka" så jag fick skynda mig hem till duschen... Min :devil: hemska mage:crazy::cry:
Min KP hämtade mig sedan. Vi åkte ut till Herpers för att kolla upp min landis. Hen är liten för sin ålder (13 mån), och har skrovligt skal. Men ska få leva ändå.:banana: Och kanske inte bli mappa...:meh:
Sen fikade vi på Erikshjälpen och tog en vända på Rödan också. Hittade 2 petboxar för 25 kr tillsammans, så nu har jag boende till landisar. Väntar ju på 2 till, sedan i början av förra veckan...:mad:
Har kvällsfikat och tittat på Djursjukhuset.
Nu lite slösurfing. Har beställt en födelsedagspresent till morsan som fyller 70 år i augusti:)
 
Här hann jag knappt se regnvarning på lördag innan den försvann, men jag sa till min fd höbonde att jag kan hjälpa honom slå för hö så kommer regnet som ett brev på posten :idea:

Vad det gäller vattning så har jag egen brunn,eller ja jag har tom 2st,så jag blöter ner rabatter,alla lådor,jordgubbar,hundarna,mig själv,bilen (men den växer dåligt)
Om gud är med mig så torkar gräsmattan o så är det problemet o jobbet löst.
Din bil är väl en regnmakare? :angel:


Jag drömde också om Trump igår natt! Fast då satt han i rullstol och tvingade sin stackars fru att skjutsa runt honom. Jitter-relaterad olycka kanske? Sen gick jag i ett köpcentrum och snacksade på grillad kyckling, för det brukar man ju ha med sig i en liten påse när man går på stan... jag skulle köpa träpärlor att ha i håret. Jag drömmer fullständigt normala drömmar..
Helt normal dröm, träkulorna i huuvudet var väl en hint om vad du anser om mannen som åkte rullstol? :p


Klev nyss ur duschen och i mjukisbyxor + t-shirt och nu halvligger jag i soffan och filosoferar lite för mig själv med en kopp te inom räckhåll.

Låter som en bra plan, jag kopierar den till stor del. Tack för tipset :bow:
 
Gårdagen firades med kanelbulle när Bailey-bus blev hela 11 veckor :angel:
Bailey11.JPG
 
Är lite halvt hysterisk. Mitt bredband skulle kopplas in idag eftersom telia går ut imorgon. Support lovade dyrt och heligt att det inte skulle vara några problem. Men naturligtvis är det problem. Varför är jag inte det minsta förvånad? Har det någonsin. någon gång i världshistorien gått så smidigt och enkelt som leverantörerna alltid lovar att det ska? Jag är inte alls beroende :angel: men HELVETES JÄVLAR FÖRBANNADE SKIT. :rage: :rage: :rage:

Sitter och funderar om jag kan dela mobilsurf med datorn. Ska se om jag kan skrapa fram lite snabbmakaroner så får det bli det och tinad varmkorv ikväll. Orkar inte gå och handla.
 
Efter två trassliga dagar på raken blev jag upphämtad av Vännen som ville ut med sin cab. Nu har vi åkt med den, pratat av oss om allt möjligt, promenerat längs Mälaren en liten bit, åkt hem igen och då lyssnat lite på jättebra musik för att testa bilens nya högtalare :D Vännen körde, sjöng med i musiken, högtalarna var jättebra och vädret fantastiskt. Det var precis vad som behövdes ikväll. Där och då kände jag mig mer levande än på länge. Hoppas verkligen att vi kan ge oss ut snart igen.
 
Sitter och gråter för att jag är så fullkomligt sönderstressad, när man tror att allt jobb man lagt ner på att saker ska flyta på har lönat sig så dyker nästa problem upp. Jag orkar fan inte mer snart :arghh:
 
Phew. Vilken dag. Det har blivit en tur in till stora staden med sittning i sega köer men sedan ytterst trevlig fika med @Hyacinth . Och sen övertid på jobbet. Med buggigt mejlsystem tog det en sjuhelsikes tid att få klart det som måste bli klart idag. Och sen fick jag chefen att låna ut sin dusch till mig. Det är lite ont om sånt här på kontoret, vilket inte är en höjdare, framförallt när deon inte håller en dag.
 
Phew. Vilken dag. Det har blivit en tur in till stora staden med sittning i sega köer men sedan ytterst trevlig fika med @Hyacinth . Och sen övertid på jobbet. Med buggigt mejlsystem tog det en sjuhelsikes tid att få klart det som måste bli klart idag. Och sen fick jag chefen att låna ut sin dusch till mig. Det är lite ont om sånt här på kontoret, vilket inte är en höjdare, framförallt när deon inte håller en dag.

Dito hörru! Perfekt avslut på en tuff jobbdag.
Det gör vi om tycker jag:)
 
Kul jobbdag idag med mycket roliga nya saker som landat.
Iom att pålle åter har skor på alla 4 släpades han till ridhuset och vi tränade oss. De ska fylla på underlag i ridhuset och hade dumpat några stora högar spån. Pålle som sen han var 4 år alltid noga gräver igenom alla spånhögar i boxen och noga checkar att jag inte gömt ngt skoj i fick gå bananas.
Sen fick han helbadas och fick en massa gräs jag repat.
Gräset ratades dock när jag började slamra med en ny produkt vi håller på att ta fram. Pålle är iom sin kräsenhet en bra försökskanin med smaker. Det här verkar få 7 av 5 hästar. Tunnelseende och hetsätande..
Sen ut med vovvi som brände runt och gjorde burniesar med öronen flygande.
Vad fantastiska djur är! Glädjesprinklers!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 317
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 771
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp