Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vet... det finns något som heter vården och är bra att uppsöka när man har ont... Ljumskbråck är INTE att leka med!

Ta hand om dig :heart
Det går skapligt Har inte ont förutom då jag lyfter något då känns det som någon nyper tag inne i magen och att innehållet rör på sig i närheten och så är det en liten knöl som är hård på den sidan som det putade ut .Får kolla upp det om det blir sämre .Är lite rädd för att jag skulle bli sjukskriven några dagar då bossen hugger på det direkt då jag är under rehabutredning
 
Då var gräset utlagt .Gick smidigt och var enkelt så på em fick jag rycka in och köra vatten bilen då killen som körde skulle på VC .En nästan ny Volvo .Kul att köra en bil med bromsar för det har ingen av våra Scanior haft .Ändå har vi nästan alltid besiktat med blankt papper på bromsarna och det är för mig en gåta .Den var lite stel att köra då det var en tandem men elstyrningen var skön
 
W 10 uppdaterades igår och idag fungerade inte ett enda lösenord så jag har fått skaffa nya på alla ställen jag håller till på
 
Jag tycker det är störande att få frågor när jag hämtar ut mina p-ringar :meh: "du vet hur dom används? Dom ska förvaras i kylskåp "osv.. Glad jag inte har ännu mer saker jag hämtar på recept, hade fan blivit tokig!
Det är lika när jag hämtar ut piller .Vissa har jag haft i 15 år och ändå frågar dom .Vet du hur du ska ta dom här pillren
 
Konstigt nog ska man helst duscha varmt eftersom man då känner sig svalare efteråt.
@astronaut
Men om man duschar svalt eller kallt går ju kroppen igång och jobbar för att skapa värme igen så det är ganska logiskt tycker jag.
Tillägg: allt som är svalare än varmt i duschen är vidrigt, alltid enligt mig. :nailbiting:

Är mer eller mindre konstant varm i vilket fall ändå. Var ute och gick i kortärmad tröja i vintras t.ex.. är en sådan som är varm inombords så det hjälper nog varken om jag har varmt eller kallt vatten mer än att kallt vatten hjälper mig mer för stunden medan varmt vatten gör det lika plågsamt under tiden och efteråt.. :down:

Sällan jag fryser. Väldigt sällan.
Jag tillhör kategorin som aldrig blir frågad om det är varmt eller kallt ute för om det enligt mig var svalt och skönt ute innebär det tydligen att den andra blir en isbit så fort de kommer ut..
 
Vilket meck för att tävla en gång :crazy: licenser där hästens kräver kopior på saker ur passet, hyra transport som ska hämtas/lämnas, lösa det med hästskötare (eller ja, nån som hjälper mig på platsen) och satan vad anmälningsavgiften blivit dyr :eek: men å andra sidan är det väl inte mer än rimligt att det höjts lite under de 10 år jag inte tävlat :p
Det är lite om nu när jag kollar på ny häst, de ligger 3 ggr så högt som när vi köpte häst för drygt 10 år sedan :eek:
 
Idag har jag, trots allt, varit effektiv.
Var hos veterinären med ena marsviner förut. Han tackade veterinären med att nafsa till lite..:angel:
Tankade upp bilen.
Gick till stället jag har hemförsäkring för att fixa en liten sak.
Gick hem, åt.
Kollat på lite serie.
Varit ute och gått i en timme, dock med paus då jag stannade till ett tag på biblioteket. Men tog en omväg hem. 20 min dit och 31 min hem. Nu ska jag diska och sedan ska jag prova mig på att göra pannkaksmuffins.

Sedan tänker jag äta och fortsätta kolla på nya säsongen av 13 reasons why.
 
Det går skapligt Har inte ont förutom då jag lyfter något då känns det som någon nyper tag inne i magen och att innehållet rör på sig i närheten och så är det en liten knöl som är hård på den sidan som det putade ut .Får kolla upp det om det blir sämre .Är lite rädd för att jag skulle bli sjukskriven några dagar då bossen hugger på det direkt då jag är under rehabutredning
Alltså, om chefen tjafsar för att du söker hjälp för ett ljumskbråck du har fått på arbetstid så skulle jag skicka arbetsmiljöverket på honom omgående! :devil:
 
Sitter inne och ammar. Har dock hunnit med en hel del idag: kört trimmern vid staketkanten, plockat in tvätt, kört ny maskin och hängt upp det på tork, kört igång diskmaskinen och börjat plantera i nya rabatten (med viss "hjälp" av hönsen :p).
 
Är mer eller mindre konstant varm i vilket fall ändå. Var ute och gick i kortärmad tröja i vintras t.ex.. är en sådan som är varm inombords så det hjälper nog varken om jag har varmt eller kallt vatten mer än att kallt vatten hjälper mig mer för stunden medan varmt vatten gör det lika plågsamt under tiden och efteråt.. :down:

Sällan jag fryser. Väldigt sällan.
Jag tillhör kategorin som aldrig blir frågad om det är varmt eller kallt ute för om det enligt mig var svalt och skönt ute innebär det tydligen att den andra blir en isbit så fort de kommer ut..
Du är min raka motsats, jag tycker inte alls det är varmt nu.
Hoppas det ska bli shortsväder framöver.
 
Varit med stora barnet hos tandläkaren, shopping med den minsta efter det.
Måste bara få ur mig att jag blir jävligt irriterad på vissa apotekare!
Bad om nya recept igår. Vill gärna beställa via nätet för att slippa apotekarnas gnäll men det hade aldrig hunnit fram innan helgen eftersom recepten kom in idag. Skulle även hämta ut en annan medicin.
VARFÖR ska jag alltid tvunget mötas av ett "ska du ha allt det här?" "Du vet om att dessa är beroendeframkallande?" "Är du säker på att du kan din ordination?". Alltså ja. Jag kan medicinerna. Jag har haft dom flera år vilket kan ses i systemet. Ja, jag vet vad jag ska ta och när jag ska ta det. Känner mig alltid omyndigförklarad och som en knarkare när jag går därifrån :down:
Jag vet att det är deras jobb men det händer liksom varenda gång och det är jobbigt att vara trevlig och försvara sig, men annars får jag väl inte hämta ut om jag ifrågasätter deras frågvishet.
Tur jag kan ta nästa beställning på nätet nästa vecka! Vågade fan inte hämta ut allt men medicinen räcker nästa vecka med så med dom 2 är det inte panik iaf.
Skönt att få ur mig irritationen :p

Nu vaniljlatte :d
Samtidigt så är det många som tar alldeles för mycket mediciner för att läkarna inte har kollat vad de äter sen innan. Det ligger krav på apoteken att de ska kolla, de gör inte det för att vara dumma. Skulle det komma fram att du fått i dig för mycket och de inte har ställt frågan så kan de få anmärkning.

Har fragar de om man haft den medicinen forut, om man inte haft det ger de en snabb oversikt av de viktigaste biverkningarna eller vad man ska se upp med och/eller undrar om doktorn forklarat allt till belatenhet.
Det ar inte pa nagot satt varken "offensive" eller forminskande sa det beror nog mycket pa HUR de fragar.
 
Fick en påminnelse att jag skulle på möte ikväll .Vi ska starta en ny tävling och jag är tydligen med och organiserar det hela .Börjar bli dax att säga nej snart och tydligen var jag rätt man att sitta i styrelsen för vvo åxo vi får se men det är intressant
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 501
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 980
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp