Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja..
Hoppar in i duschen och duschar mer eller mindre i iskallt vatten. Börjar svettas floder så fort jag kliver ut.
Fläktarna på men hjälper inte riktigt. T.ex. den i taket vill jag ha på nattetid för att inte svetta ned hela sängen men då vaknar jag istället upp täppt..

Funderar på att göra som de som flyr till Spanien vintertid, fast istället flyr jag till t.ex. Antarktis sommartid :D
Jag kan toppa det.

Jag mår väldigt uselt av värme. Nu har vi svinvarmt OCH massor, MASSOR, av mygg.
Det'r itne översvämningsmygg som man skule kunan tro efter den här våldsamma snösmältningen utan skogsmygg.

De är överallt. Framförallt inomhus. Och de flyger även i skarpaste solsken. Jag tror de är muterade :meh:Myggor ska gilla skugga och svalare. Inte 30 grader och sol.

Så foirt jag hinner ska jag köpa gasol till myggfällan
 
Skriver och skriver eller ja nu har jag gett upp för ikväll. Handledaren har lovat att läsa klart till 14 i morgon, är allt fel med den nu så kommer jag att bryta ihop och skita i den för den här terminen tror jag. den ska vara klar och inne på måndag.
I morgon är det utbildning för lärarevikarier på kommunen. Så dags nu när jag snart har vickat i tre månader. Hoppas den här är bättre än förra som kändes helt bortkastad.
 
Vilket skitpass det blev med hästen idag, men det brukar bli så när han bara vill springa och väntar otåligt på att jag ska släppa honom. Att gå in på volt blev han bara mer triggad av. Härligt när han är så pigg så det bara sprutar ur öronen på honom :meh:
 
Jag vet att det är bra med den nya personuppgiftslagen. Men börjar bli lite trött på alla som meddelar mig, via mail, sms och tom brev. Inser att jag tydligen är medlem eller liknande i en himla massa organisationer och handlat eller registrerat mig på diverse sidor. Hjälp, jag drunknar snart. Dessutom, nedräkning till om jag får mitt nät tom imorgon midnatt eller om det stänger om en halvtimme. :nailbiting:
 
Jag vet att det är bra med den nya personuppgiftslagen. Men börjar bli lite trött på alla som meddelar mig, via mail, sms och tom brev. Inser att jag tydligen är medlem eller liknande i en himla massa organisationer och handlat eller registrerat mig på diverse sidor. Hjälp, jag drunknar snart. Dessutom, nedräkning till om jag får mitt nät tom imorgon midnatt eller om det stänger om en halvtimme. :nailbiting:
Det är rätt tröttsamt i andra änden också, men det är risk för höga böter om man inte sköter sig.
 
Jag sover inte utan är helt sönderstressad över studierna och då krånglar förra stallägaren igen för hundrade gången på över ett års tid :rage: så nu har jag fått nog och mailat både han och hans fru att vi är klara med varandra, att han inte får utnyttja min goda vilja att göra rätt för mig längre och att jag är trött på att han kör över mig och ändrar våra överenskommelser hela tiden :mad:. I över ett år har han krånglat och nu har jag fått nog och förkunnat att han får stå sitt kast. Vi är klara med varandra nu och han får respektera det. :rage:
Jag väntar nu på en kommande explosion närmaste dagarna :meh:


Vem har snott JB?! :arghh:
 
Vi har också tokmycket mygg nu, även i gassande sol och hetta. Helt galet! Jag tror hela jag är ett myggbett snart. Och helvetes vad det kliar!
Hoppas kunna sova inatt och inte klia ihjäl mig..
 
Jag vet att det är bra med den nya personuppgiftslagen. Men börjar bli lite trött på alla som meddelar mig, via mail, sms och tom brev. Inser att jag tydligen är medlem eller liknande i en himla massa organisationer och handlat eller registrerat mig på diverse sidor. Hjälp, jag drunknar snart. Dessutom, nedräkning till om jag får mitt nät tom imorgon midnatt eller om det stänger om en halvtimme. :nailbiting:
Även här fick jag godkänna den där skiten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 303
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 765
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 719
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp