Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har också tokmycket mygg nu, även i gassande sol och hetta. Helt galet! Jag tror hela jag är ett myggbett snart. Och helvetes vad det kliar!
Hoppas kunna sova inatt och inte klia ihjäl mig..
Det är nu jag är extra tacksam över att myggen väljer långa omvägar runt mig :p
 
På jobb men vill bara att denna dag ska ta slut, Så trött

Sambons sista dag på jobbet :banana: Chefen skärpte till sig och bjuder honom + några till från jobbet som en liten avtackning på middag. Woho!

Själv ska jag på kundevent och vara representabel... mindre jäj..
 
Det gav ingenting. Fick några övningar som jag redan googlat fram själv. Nåja, tur jag hade frikort.
Nu ska jag hem och rensa ogräs.
 
Det gav ingenting. Fick några övningar som jag redan googlat fram själv. Nåja, tur jag hade frikort.
Nu ska jag hem och rensa ogräs.
Vad var du hos för en? Sjukgymnast? Naprapat? Gjorde hen nånting alls med dig eller fick du bara övningar?
När jag var låst i bröstryggen hade jag tom problem att andas, kunde inte dra djupa andetag.
 
Det finns folk som tror det går bättre att överklaga myndighetsbeslut om de är otrevliga och förolämpar handläggaren
:rofl::rofl::rofl::rofl:
Typ, har man ingen egentlig orsak till att överklaga kan man ju bli otrevlig istället. De som har skäl till det brukar framföra det och få det korrigerat.
 
Har fragar de om man haft den medicinen forut, om man inte haft det ger de en snabb oversikt av de viktigaste biverkningarna eller vad man ska se upp med och/eller undrar om doktorn forklarat allt till belatenhet.
Det ar inte pa nagot satt varken "offensive" eller forminskande sa det beror nog mycket pa HUR de fragar.


Jag hade blivit tokig! Mitt apotek frågar om man är van vid att ta medicinen, vilket är ett trevligt sätt att formulera det på tycker jag. Dessutom är de diskreta när man hämtar narkotikaklassad medicin och säger inte namnet högt utan mer: "Det ligger en på 30 mg och en på 10 mg på servern, ska du hämta båda två?". Uppskattas :love:.

Men precis! Allt hänger ju på hur de formulerar sig. Om det känns som ett förhör eller en fråga av omtanke. Igår var det definitivt förhör.
På andra ställen så frågar de om jag känner till medicinen och jag bekräftar läkarens ordination sen är frågorna slut. Det känns mycket bättre och proffsigare gjort :)
 
Maken skickade barnen till skolan idag så jag fick sova ikapp lite. Käkat frukost och ska fixa vaniljlatte om en stund.
Planera helgens middagar med och handla hem fredagsgodis :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 242
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 751
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 719
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp