Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paniken idag. Jag kom plötsligt på att jag glömt betala räkningar denna månad :nailbiting: Tur i oturen så är det den 28 och nästan allt ska vara betalt den 31. Men vilken kallsvett jag fick. Fattar inte hur jag fått sånt hjärnsläpp :banghead: Det var bara 2, comviq och el som egentligen skulle varit inne idag, tvingades ändra datum till i morgon och hoppas att de inte lägger på någon straffavgift. :arghh:
Oj jag har också glömt räkningarna :o

Jag har varit några dagar sen ett antal gånger, inget de har brytt sig i. Dock gissar jag att hyra tex är bra att vara i tid med (jag har ju automatisk betalning på huslånet).
 
Åh, måste in till stan för att fixa något mellanmål till mellanbarnet imorgon. Skolutflykt.. Hon föreslog en flaska loka och pizzabullar. Låter helt överkomligt att trolla ihop :p
Men måste köpa hem lite annat smått med.
Så det är väl bara att byta om och sätta sig i bilen.
 
Sitter ute på altanen och passar makens kattunge. Fick ett meddelande från min rumskamrat från sjukan när jag (vi) låg inne att dennes tumör visade sig vara obotlig så nu är jag knäckt. Stackars rumskamrat :(
 
Sitter och kollar på tradera och lite andra ställen då jag lovat hjälpa en kompis och kolla efter en sak.
Några skambud har jag lagt på saker jag vill ha själv, tror inte det kommer hamna hos mig men ett rejält skambud som slinker igenom tackar jag ju inte nej till.
Eftersom jag nu är så "klantig" och skriver det här så gäller den här regeln i så fall: 1 in och minst 2 ut. Påminn mig, skäll och gorma om det skulle behövas det är helt okej.
 
Jag har varit några dagar sen ett antal gånger, inget de har brytt sig i. Dock gissar jag att hyra tex är bra att vara i tid med (jag har ju automatisk betalning på huslånet).

Ja, SBAB, fack, försäkringar, kattens särskilt, är det autogiro på. Däremot vill jag gärna ha lite koll på saker som just el och tel som varierar. Antar att jag egentligen borde sätta CSN på autogiro. Men jag gillar att veta vad jag betalar varje månad och till vem.

Från det ena till det andra. Nu ska jag gå och klippa mig hos en salong och frisör jag aldrig varit hos innan :nailbiting: Avskyr att gå till nya men eftersom min gamla stuckit till Thailand och verkar vara borta för alltid så har jag inget val.
 
Sitter och kollar på tradera och lite andra ställen då jag lovat hjälpa en kompis och kolla efter en sak.
Några skambud har jag lagt på saker jag vill ha själv, tror inte det kommer hamna hos mig men ett rejält skambud som slinker igenom tackar jag ju inte nej till.
Eftersom jag nu är så "klantig" och skriver det här så gäller den här regeln i så fall: 1 in och minst 2 ut. Påminn mig, skäll och gorma om det skulle behövas det är helt okej.
Hur lägger man skambud på Tradera :confused: ??
 
Sjukgymnastiken gick alldeles för lätt idag. Tror jag börjar bli klar där. Trist, mitt ben är fortfarande problem men inser att det nog är psykosomatiskt över det hela. Så..benet blir bra när huvudet mår bra. Känns...så...där. För jag inser det här kommer att ta mer tid o framför allt kraft ett bra tag till. *suck*
:(
:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 622
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp