Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har grannens jakthund kommit lös o är på andra sidan kanalen o ståndskallar typ var 5-10 min.
Till slut ledsnade både jag och Gissa,så hon gick ut o skällde ut grannen ,jag erbjöd honom lethjälp,men vovven hörde nog Gissa för nu är hon på väg åt rätt håll av skallet att döma,tur man är nattmänniska för i det oljudet går det inte att sova.
 
Trött, borde gå och lägga mig, men är för trött för att sova. Katten är försvunnen. Lite irriterad på mig själv, behöver ett nytt glasskydd för min platta. Hade ett vagt minne av att jag eventuellt beställt ett. Letade men hittade det inte. Köpte ett och naturligtvis så hittade jag eländet fem minuter senare. Försent att stoppa det, ebay, men tja, kostade 30kr och man kan alltid använda ett till när det jag har går sönder, vilket det kommer att göra.
 
Suck, suck, suck. Jag börjar starkt misstänka att mitt problem till stor del bestod av en usb sladd som glappade. Provade att byta sladd - samma usb a hane till micro B hane usb 3.0 och plötsligt fungerade inte den nya men den gamla. Bah. Idag är inte min dag.
 
Vaknade klockan 5.30 av att någon gick inne hos mig. Mamma hade visst glömt en sak hemma hos mig igår vilket hon behövde ha med sig idag så det var henne jag hörde. Självklart vaknade jag till av det..ändå smög hon väldigt bra..
 
Gjorde just inget ont alls .Bara när läkaren skulle klippa av benbitarna som satt kvar .Det gjorde däremot enormt ont då bedövningen inte fungerade på ben och han sa vi söver ingen för en tumme så klippte han så benbitarna sprutad åt alla håll men som tur var höll två sköterskor fast mig annars hade han nog gått därifrån med minst ett blått öga
Nämen jösses :eek::nailbiting:

Min träslöjdslärare tillika klassföreståndare i högstadiet hyvlade av sig två fingertoppar (yttersta leden klarade sig med liten marginal) när han hade en helt ny sjundeklass där han gått igenom säkerhetsföreskrifterna i träslöjdsalen... Fingertopparna gick att rädda och syddes fast igen som tur var.
 
Nämen jösses :eek::nailbiting:

Min träslöjdslärare tillika klassföreståndare i högstadiet hyvlade av sig två fingertoppar (yttersta leden klarade sig med liten marginal) när han hade en helt ny sjundeklass där han gått igenom säkerhetsföreskrifterna i träslöjdsalen... Fingertopparna gick att rädda och syddes fast igen som tur var.
Min är avsliten en bit nedanför leden och läkaren frågade om jag spelar piano och jag sa nej . Då tyckte han inte det var var värt jobbet att sätta tillbaka fingret men jag har lärt mig leva med det och det fungerar bra och tänker inte ens på det nu
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 623
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 904
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 752
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp