Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förvällt mangold, kokat polkabetor och ska nog gå och lägga mig.

Och så har jag plockat sniglar :(. Jag är nästan övertygad om att det bara är vanliga skogssniglar eftersom de inte alls är slemmiga och de kommer från bäckravinen och från gräset vid salixodlingen. Det är långt till närmaste granne och jag har ju inte köpt något som skulle kunna få med sig ägg hem. Men jag vill inte chansa och de är äckliga hur som helst. Så ikväll plockade jag säkert 20 stycken. Slängde i en plastpåse och knöt till. Sopbilen kommer vid 06 imorgon bitti...

det är ruskigt med snäckor och sniglar av alla sorter här just nu. Det krasar under skorna när man går i gräset och i trädgårdslandet är det fullt av småsniglar på sallad och bönor.

Glädjeämnet är att det nästan inte finns en enda fästing i år. förra året var det fullt, och jag fick kolla kläderna när jag varit ut på gräsmattan. Katterna har inte haft speciellt många på hela sommaren.
 
Lämnat in den andra försenade uppgiften så nu är jag ikapp. Mockat klart hagen och knappat räkningar.

Imorgon kommer Hovis, efter det kan jag rida :D

Ska även göra klart veckans uppgift så jag ligger före eftersom jag tänkt be om upplåsning av slutprov och Betygssamtal en vecka tidigare än kursplan. Vi är på Irland sista veckan :D
Läser du via NTI? :)
 
Typ soldaten med helt fel uniform nere i den där källaren? 'Hej, det är 1944 och jag har en uniform som togs helt ur bruk för två år sedan. Yee-haw! :D' Och att de pratar om Reinhard Heydrich som att han vore död år 1941 när han dog i Juni 1942?

Alltså, sådana fel tycker jag är oacceptabelt och det förstör lätt en film. Okej, uniformen, det störde mig då jag hade mer koll på uniformer och jag såg den direkt vilket jag nog inte gjort nu, men Heydrich som är en sådan central karaktär för nazismen?! *goes crazy* :banghead:

Exakt. Eller soldaten som fortfarande är "Private" (Menig?) trots att han fått en av de högsta utmärkelserna? :cautious:

Det är sådant där som, även om det är gjort medvetet, förstör atmosfären i filmen helt. Medaljer som krockar kan jag ändå ha överseende med, om utmärkelsen inte har en central del i storyn - men det stör ju ändå :meh::arghh:
 
@Reykjavik @Monimaker Lider med er som stör er på såna irrelevanta grejer i filmer, att liksom missa poängen med en hel film bara pga nån uniform och nåt ord. OBS är inget fan av den filmen men skulle aaaaaaldrig tycka att atmosfären är sabbad för att nån felaktigt kallad private :p.
 
Äsch! Det är bara sommar en gång under 2016 :angel::D

Jag har hittat bra äpplen igen, så jag ska nog göra äppelpaj snart :love:
Bra sagt, det är bara sommar en gång i år! :sneaky:
Dessutom så var det bara min andra glass i år, och jag tror inte att det blir något mer på ett mycket långt tag :cool:
 
Jag tycker sommaren har varit helvetiskt lång och längtar hysteriskt efter hösten nu. Det kan iofs bero på att vi knappt fick något regn alls under två månader och temperaturen ofta legat över 25 plus. Vedervärdigt i min värld ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 249
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp