Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Reykjavik @Monimaker Lider med er som stör er på såna irrelevanta grejer i filmer, att liksom missa poängen med en hel film bara pga nån uniform och nåt ord. OBS är inget fan av den filmen men skulle aaaaaaldrig tycka att atmosfären är sabbad för att nån felaktigt kallad private :p.

Jag känner mig nästan lite förnärmad när jag lägger märke till sådana saker, som att de gör en 'Äsch, vi kan alltid tweaka lite med den historiska korrektheten, för de som ska se filmen kommer ändå inte besitta historisk kunskap nog att se att det är fel.' :D Det känns så otroligt slött. Det gör knappast att jag inte förstår eller kan följa en berättelse, men det stör mig och jag börjar mer undra över hur många andra fel jag missat. :D Men många filmer jag gillar innehåller ju säkerligen historiskt inkorrekta element utan att jag ens uppfattat dem - jag tror att eftersom jag inte gillar filmen överhuvudtaget finns det inget positivt som kan väga upp felen; då stör de mig ännu mer. :o

-
Gör lite mer research till filmanalysen. :D
 
:love::love::D


:angel::angel::angel:
Kan man blunda för gigantiska plot holes och stora luckor gällande själva tidsperioden/världskriget etc så... är det ändå en bra film :D
Typ soldaten med helt fel uniform nere i den där källaren? 'Hej, det är 1944 och jag har en uniform som togs helt ur bruk för två år sedan. Yee-haw! :D' Och att de pratar om Reinhard Heydrich som att han vore död år 1941 när han dog i Juni 1942?

Alltså, sådana fel tycker jag är oacceptabelt och det förstör lätt en film. Okej, uniformen, det störde mig då jag hade mer koll på uniformer och jag såg den direkt vilket jag nog inte gjort nu, men Heydrich som är en sådan central karaktär för nazismen?! *goes crazy* :banghead:
Nämner ingen av er två det där slutet?? I'm disappointed in you two :mad:
Jag tyckte att filmen var helt ok (kraftigt amerikaniserad dock) tills jag kom till slutet och blev helt :eek:O_o:rage: (utbrast nog något i stilen "vad fan är detta?" :cautious:) Jag hade tagit allt med en nypa salt innan men hade trott att de hade någon slags historisk bakgrund, men allt krossades i den stunden :rage:
Kroppen såg ut som en ballong dessutom!! :arghh: Jag störde nog mig mera på den detaljen än att han dog på helt fel plats och tidpunkt :o
Blev helt :banghead: och jag som gillar filmer om WW2 - denna är helt enkelt skönlitteratur i film form :cool:
 
Jag känner mig nästan lite förnärmad när jag lägger märke till sådana saker, som att de gör en 'Äsch, vi kan alltid tweaka lite med den historiska korrektheten, för de som ska se filmen kommer ändå inte besitta historisk kunskap nog att se att det är fel.' :D Det känns så otroligt slött. Det gör knappast att jag inte förstår eller kan följa en berättelse, men det stör mig och jag börjar mer undra över hur många andra fel jag missat. :D Men många filmer jag gillar innehåller ju säkerligen historiskt inkorrekta element utan att jag ens uppfattat dem - jag tror att eftersom jag inte gillar filmen överhuvudtaget finns det inget positivt som kan väga upp felen; då stör de mig ännu mer. :o

-
Gör lite mer research till filmanalysen. :D
giphy.gif


(flåt, gifar hör inte hit - jag vet :angel::devil:)
 
Nämner ingen av er två det där slutet?? I'm disappointed in you two :mad:
Jag tyckte att filmen var helt ok (kraftigt amerikaniserad dock) tills jag kom till slutet och blev helt :eek:O_o:rage: (utbrast nog något i stilen "vad fan är detta?" :cautious:) Jag hade tagit allt med en nypa salt innan men hade trott att de hade någon slags historisk bakgrund, men allt krossades i den stunden :rage:
Kroppen såg ut som en ballong dessutom!! :arghh: Jag störde nog mig mera på den detaljen än att han dog på helt fel plats och tidpunkt :o
Blev helt :banghead: och jag som gillar filmer om WW2 - denna är helt enkelt skönlitteratur i film form :cool:
Eh, det är Tarantino så jag förväntade mig ännu mindre historisk korrekthet när jag såg den första gången :o

Heeeela storyn är ologisk ur alla möjliga synvinklar, så jag brukar tänka att det är en fancy fantasyfilm? :angel::D

@niffe: Är man historienörd så är man. Jag försöker träna på att se filmer som utspelar sig under tidigare sekel och ignorera uppenbara fel men det är svårt :angel:
 
Eh, det är Tarantino så jag förväntade mig ännu mindre historisk korrekthet när jag såg den första gången :o

Heeeela storyn är ologisk ur alla möjliga synvinklar, så jag brukar tänka att det är en fancy fantasyfilm? :angel::D

@niffe: Är man historienörd så är man. Jag försöker träna på att se filmer som utspelar sig under tidigare sekel och ignorera uppenbara fel men det är svårt :angel:
:banghead:
Jag som inte märkte de ologiska sakerna men är lite av en historienörd blev faktiskt allvarligt chockad av slutet - de borde varna för sånt i början på filmen! :mad:

Förresten, den är inte ens fancy. De kan inte ha investerat särskilt mycket pengar på den :meh:
 
:banghead:
Jag som inte märkte de ologiska sakerna men är lite av en historienörd blev faktiskt allvarligt chockad av slutet - de borde varna för sånt i början på filmen! :mad:

Förresten, den är inte ens fancy. De kan inte ha investerat särskilt mycket pengar på den :meh:
Jag tänkte mer på språket som används mellan karaktärerna och miljöerna de rör sig i. Den är inte direkt ihophafsad.

Jag fick utslag någonstans vid del 2 :angel:
Den blev inte bättre längre fram heller.

Nu äter jag glass igen :D
 
Jag känner mig nästan lite förnärmad när jag lägger märke till sådana saker, som att de gör en 'Äsch, vi kan alltid tweaka lite med den historiska korrektheten, för de som ska se filmen kommer ändå inte besitta historisk kunskap nog att se att det är fel.' :D Det känns så otroligt slött. Det gör knappast att jag inte förstår eller kan följa en berättelse, men det stör mig och jag börjar mer undra över hur många andra fel jag missat. :D Men många filmer jag gillar innehåller ju säkerligen historiskt inkorrekta element utan att jag ens uppfattat dem - jag tror att eftersom jag inte gillar filmen överhuvudtaget finns det inget positivt som kan väga upp felen; då stör de mig ännu mer. :o

-
Gör lite mer research till filmanalysen. :D
Jag börjar att undra vad för andra filmer jag har sett som är egentligen helt orimliga eller felaktiga... :eek::nailbiting::arghh:
 
Jag tänkte mer på språket som används mellan karaktärerna och miljöerna de rör sig i. Den är inte direkt ihophafsad.

Jag fick utslag någonstans vid del 2 :angel:
Den blev inte bättre längre fram heller.

Nu äter jag glass igen :D
Jag tittade nyss på slutet av den för att se om det var den jag tänkte på, de tre minuterna kändes längre än tiden när vi stod i den långa glasskön idag :banghead::meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 249
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp