Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade snubbla över ett tips att getingar (wasps) "fryser" om man sprejar dem med hårsprej.

Vill någon prova? :cautious:
Och nu kom jag över denna lista på vad man kan använda hårsprej till.
Aquanet. It cost about a $1.25 for a huge 11oz can and has many uses.
  • It works as an anti-static spray on your clothing.
  • Removes hair and lint. Just spray and wipe with your hand.
  • It makes excellent bug spray. If you get good you can knock houseflies out of the air. Great for wasps. This is probably is best use. You wouldn't want to spray Raid in your home.
  • My artist girlfriend used to spray it on her charcoal and pastel drawings to keep them from smudging.
  • It can be sprayed on metals like brass after cleaning to keep them shiny and prevent them from oxidizing.
  • I works great for getting out ink stains from like a ballpoint pen.
  • Excellent fuel for potato cannons.
Internet är ett fantastiskt ställe.
Man får veta att hårsprejer kan användas till mycket annat än håret - som till potatiskanoner :sneaky:
 
Lite kul. Igår när vi och brorsans familj satt och pratade så kom vi in lite på den amerikanska politiken lite. Då nämnde någon att de brukar sätta upp skyltar framför sina hus där de talade om vilka de röstade på. Min mamma frågade då min pappa vad vi skulle sätta upp i såfall (han röstar på M och vi på S), och han sa att vi fick väl isåfall sätta upp en skylt som sa S/M.
:idea:
:cautious:
Ingen märkte något förrän jag var tvungen att peka ut att det inte var en god idé att skylta med något sånt :angel::rofl::rofl::D
 
Jag måste lära mig att gilla andras inlägg bättre :cautious: jag tänker typ "antingen gilla eller svara", inte både och :o okänsligt internet beteende antagligen :nailbiting:
 
Kom på att jag måste ju vänta tills Tomelilla (är distanstågklarerare där) ringer och gör sig obevakade. Trött ju! Går ut i regnet och tar ett bloss så länge..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 249
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp