Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner en enorm lust att mysa med ett gutefår. Åtminstone tror jag det är ett gutefår jag ser på tv. :D
Hmm det fick jag göra på gotland .Vi var på befälsutbildining på gotland och skulle bo i tält i två dagar utan kontakt med omvärlden eller ha någon att prata med och finna oss själva eller vad tusan det gick ut på .Var väl rätt skönt att vara på fårö och se färjan som gick fram och tillbaka .Var så varmt att jag sov med tältet öppet och på natten blev jag väckt av ett Bääää och ett får hade kommit in i tältet och blängde mig mitt i ögonen och bräkte .Blev lite förskräkt av min nya tältkompis men hen hade skitit ner halva tältet innan han kilade ut till sina kompisar som stod utanför och väntade !
 
Usch idag har toaletterna vart skitiga. Tagit en banan nu och ska göra det sista städningen strax. Lyssnar på en bra bok. Oväntade vändningar.
 
Jag börjar få tandvärk :arghh: säkert hål, svårt att komma åt med borsten i mitt jävla plockepinn till tandrad :meh:
 
Ligger och lyssnar på regnet. Hundarna vill inte gå ut och jag sörjer all halm ponnyerna skrapat ut från ligghallen som nu blir förstörd. Och som jag måste ta upp för hand :mad:
 
Ska in på jobb idag i EN TIMME, för en akut-delegering. Finns ingen i huset i helgen som kan ge insulin - förutom förhoppningsvis jag då. Förstår inte hur en arbetsplats kan vara så kaotisk...
 
För att utveckla mitt idiotiska "inbrott" i köket kan jag upplysa er att jag hade glömt låsa bakdörren :banghead::meh: vilket innebär att hade jag bara gått dit och kollat den dörren, hade jag kommit in i köket igen. Jag hade dessutom gått ut från den dörren på väg mot våra toa när jag upptäckte att nyckeln inte låg i fickan :banghead: mvh inte alla hjärnceller i huvudet idag:banghead:
 
God morgon eller något :meh: Jag är nästan vaken och det regnar så det blir jättekul idag :cautious:

Ena kattrackan ville inte sova inne inatt men jag är glad att jag fixat med dynor och fleeceplädar på stolarna på bron för där låg hon nu och väntade på att komma in :heart
 
Sov i nio och en halv timme :love: och startade dagen med en lugn stund och kaffe framför "Time Team", en alldeles lagom första aktivitet. Sen i bilen, bröt solen igenom molnen strax innan sju, precis som den brukar göra :)
 
Godmorgon alla.
På jobbet nu trots semester :D Chefen hade en begravning till en nära vän och frågade om jag kunde tänka mig att komma in mot att jag får 2 semesterdagar till.
Tycker det är en självklarhet att ställa upp t.o.m utan den extra semestern men det beror nog på att jag trivs så bra. På mitt tidigare jobb hade jag bara sagt Nej ni får lösa det på annat sätt :D
 
Borrmannen och hans chef stod ute på gården vid 7 imorse. Gick ut och pratade. De har tagit sig ner till 90 meter och inte riktigt hittat några mängder vatten. De blåser just nu hålet och blir et itne bättre så tar de i mer och gör rent där.

Frågade vad som händer om det inte k0mmer nåt vatten. Borrmannen ler brett och säger glatt - då borrar vi ett nytt hål. :love:
Åh vad jag älskar människor som inte överanalyserar problem utan löser dem!

@athena_arabians - tydligen har jag JÄTTEBRA berg att borra i, men få sprickor och därmed inte så mycket vatten. Bra förhållanden för borraren och inte så bra för mig. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 249
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp