Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är installerade på hotellrummet och alla är trötta såklart. Men vi lär nog sova med vidöppna fönster i natt...
 
Min knäppa till mage:devil: tyckte inte om lunchen jag åt med min kompis - kebabtallrik... Har mått dåligt hela eftermiddagen och kvällen. Fick hoppa middagen med bakpotatis - tog fil och müsli i stället. Väntar på remiss till röngten till någon magundersökning jag inte har gjort än. Har väntat länge nu...:banghead:
Var ute till Disagården med min kompis - var mest turister där. Tog även en sväng till Ulva kvarn, och fikade.
 
Fundera över hur mycket böcker det är rimligt att ha... :o Hittade typ fyra flyttkartonger med böcker som jag har förträngt att jag hade sparat, jag var övertygad om att jag hade gett bort dem tidigare... :angel: Sen har jag ytterligare fyra kartonger med barnböcker men de var jag medveten om :idea: Syrran och jag bestämde just att hon ska komma hit någon gång och gå igenom vilka böcker hon vill ha med sig hem, det verkade enklare än köra ner alla lådor till henne för att sen ta med hem igen. :D
Man kan inte ha för mycket böcker! :confused: Slänga :eek:
 
Man kan inte ha för mycket böcker! :confused: Slänga :eek:
Jo man kan ha för mycket böcker... :rofl: Min mor har det och jag vägrar att bli som henne, alltså gjorde jag mig av med drygt fyra flyttlådor i början av juli med böcker, dels sålde jag på loppis och dels gav jag dem till en secondhand butik i stan. Slänga har jag väldigt svårt för, jag har till och med svårt att klippa i böcker trots att de skulle göra sig bättre i andra former... :nailbiting: Jag har en fågelbok jag skulle vilja klippa ut bilderna på fåglarna och göra något roligt med men jag kan inte riktigt än... :cautious:
 
Det där är larven till en påfågelöga. Alltså ja, en fjäril. :) Vi brukar odla sådana, eller nässelfjärilar.

I en låda, med ett nät över, brukar jag ha dom. Ska se om jag hittar några bilder.
Ooh!! Jag såg tre stycken såna på en gång i trädgården i somras :love: nu muttrar jag över att jag borde ha tagit in dem och matat dem de små knytena, men jag visste inte vad de var :cautious:
Vad äter de? Alla sorters blad eller?
När släpper ni ut dem? Vill inte att de ska slå sönder vingarna eller släppas ut för tidigt till glädjen av fåglar och andra fjärilsätande djur :cautious:
 
Här är bilder från uppstart och avslut på årets uppfödning. Hade inga därimellan.

20160523_201622.jpg


20160614_173518.jpg
Oj, kom på när jag såg bilderna ... nässlor .. nässelfjäril ... ja, kanske äter de nässlor :o:angel::D
Var hittar ni larverna? :)
 
Åh förlåt, det var nog mitt fel, jag låste tråden. :( :p Det lät onekligen gott, jag skulle behöva det efter att ha stått böjd typ hela dagen i en garderob. :laugh: Men jag saknar fortfarande en låda med massor av bebisgrejer, men nu när jag skriver det så undrar jag inte om den kan tänkas stå i källaren... Där kan jag åtminstone stå rak så jag får väl gå och kika... :angel:
Jag förlåter dig :):heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 249
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp