Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lillkillen har legat där uppe och sovit i typ en och en halv timme. Det är jobbigt att flytta hemifrån. :love:

20160729_185405.jpg
 
Vi har fött upp fjärilar flera gånger. Plockar larver och matar dom och ser hur dom utvecklas. Det är jättekul. :)
Ooh då kanske du kan tala om detta är en larv till en fjäril?
20160703-144625.jpg

Jag tänker att ni måste åtminstone då veta vad för sorts larver ni ska plocka upp :o Låter skoj dock! Hur håller ni larverna? Typ i en låda?
 
Ooh då kanske du kan tala om detta är en larv till en fjäril?
20160703-144625.jpg

Jag tänker att ni måste åtminstone då veta vad för sorts larver ni ska plocka upp :o Låter skoj dock! Hur håller ni larverna? Typ i en låda?
Det där är larven till en påfågelöga. Alltså ja, en fjäril. :) Vi brukar odla sådana, eller nässelfjärilar.

I en låda, med ett nät över, brukar jag ha dom. Ska se om jag hittar några bilder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 976
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 101
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 223
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp