Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gaaah, var knappt jag hittade hit ju, saknar nästan länkarna i sista inlägget till nya tråden. :p
Nu är det helg och jag är helt slut i huvudet, ska bli skönt med lite ledigt så jag orkar jobba en vecka till. :D
 
Käkar chips, dricker dricka och tar lite välförtjänt paus. Ska snart börja städa, vi ska ha namngivning här hemma. Känns lite sådär att städa innan eftersom det kommer en massa barn men blir lite roligare att visa upp ett städat hem, om så bara i 5 minuter :laugh:
 
Är besviken.
Jag skrev i förra tråden att jag hade fika redo med kaffe, jordgubbar och glass.
Men ingen av er dök upp eller ringde ens.
Dålig stil! :mad: :meh:
Åh förlåt, det var nog mitt fel, jag låste tråden. :( :p Det lät onekligen gott, jag skulle behöva det efter att ha stått böjd typ hela dagen i en garderob. :laugh: Men jag saknar fortfarande en låda med massor av bebisgrejer, men nu när jag skriver det så undrar jag inte om den kan tänkas stå i källaren... Där kan jag åtminstone stå rak så jag får väl gå och kika... :angel:
 
Intressant, det kom en gubbe som skulle ha lass, han hävdade bestämt att han hade pratat med maken, maken är helt oförstående och har inget minne av något samtal... Frågan är vem som är snurrig... :cautious:
 
Jag har minsann varit räddaren i nöden idag! :D *superhjälte-pose*

Såg en puppa intill stolen när jag satte mig på verandan och när jag tittade igen så satt en fjäril utanför och hämtade andan :love: Höll ett öga på den men när det blåste så att den föll så tog jag upp den (utan att röra vingarna) för att förflytta den till en lavendelbuske (där fyra andra fjärilar verkade stormtrivas), där satt den en lång stund men är borta nu så den flög iväg förhoppningsvis :love: en liten nässelfjäril tror jag att det var då den var orange på insidan av vingarna - de är såå fina! Dock så verkade den blöda när den satt på mig? :confused: Eller är deras urin rött? :cautious:

Passade på att ta lite bilder :D
20160729-182336.jpg

Åh satan vad jobbigt det där var, som att födas på nytt! :wtf:
20160729-181948.jpg

VAD är dessa för segel på min rygg?! Vem satte dit dem, de är ju skittunga :cautious::arghh:
20160729-181740.jpg

Pust, nu kan jag äntligen vila ut!

Bilderna har bättre skärpa i mobilen, de blir lite suddigare så fort jag gör något med dem :cautious:
 
Jag har minsann varit räddaren i nöden idag! :D *superhjälte-pose*

Såg en puppa intill stolen när jag satte mig på verandan och när jag tittade igen så satt en fjäril utanför och hämtade andan :love: Höll ett öga på den men när det blåste så att den föll så tog jag upp den (utan att röra vingarna) för att förflytta den till en lavendelbuske (där fyra andra fjärilar verkade stormtrivas), där satt den en lång stund men är borta nu så den flög iväg förhoppningsvis :love: en liten nässelfjäril tror jag att det var då den var orange på insidan av vingarna - de är såå fina! Dock så verkade den blöda när den satt på mig? :confused: Eller är deras urin rött? :cautious:

Passade på att ta lite bilder :D
20160729-182336.jpg

Åh satan vad jobbigt det där var, som att födas på nytt! :wtf:
20160729-181948.jpg

VAD är dessa för segel på min rygg?! Vem satte dit dem, de är ju skittunga :cautious::arghh:
20160729-181740.jpg

Pust, nu kan jag äntligen vila ut!

Bilderna har bättre skärpa i mobilen, de blir lite suddigare så fort jag gör något med dem :cautious:
Fjärilarna släpper överskottsfärg på något vänster strax efter att de kommit ut ur puppan. Helt normalt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 985
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 180
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 353
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 238
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp