Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Strömavbrottet verkar inte bero på blåsten utan problem i ett ställverk. Stört omöjligt att få information från de ansvariga för elnätet, deras hemsida ligger nere och man kommer inte fram på telefon. Jag förstår att det blir en hög belastning vid sådana här händelser men jag misstänker att vår skitkommun (de är ansvariga för elnätet här) än en gång snålat och inte har tillräcklig bandbredd :mad:

När det är strömavbrott hos särbon är det aldrig problem med att få information på nätet.
 
Kikar på diskmaskin, sambons skattepengar är utbetalda och väntas in på kontot om nån dag. Det blir bland annat en diskmaskin; två vuxna och två barn ger mycket disk. Flyttade hemifrån för 16 år sen och hade under de åren bara haft diskmaskin mellan dec 2013 till okt 2015, men vad den är saknad :laugh: :angel:
 
Ätit frukost igen, sitter still en stund och väntar på att magen ska bestämma sig för om det var bu eller bä...
 
Kikar på diskmaskin, sambons skattepengar är utbetalda och väntas in på kontot om nån dag. Det blir bland annat en diskmaskin; två vuxna och två barn ger mycket disk. Flyttade hemifrån för 16 år sen och hade under de åren bara haft diskmaskin mellan dec 2013 till okt 2015, men vad den är saknad :laugh: :angel:

Diskmaskin är ett måste!

(Och går att hitta begagnat när folk byter kök och sådär. Den vi har nu har vi haft i snart fyra år och köpte för en femhundring :D ).
 
Jag har precis insett att om jag ska köpa den kurslitteratur som mitt program kräver så blir jag ruinerad. 6 obligatoriska böcker (+ fem onlinekompendier + vetenskapliga studier) för en kurs på tre veckor, det är inte klokt. Varför kan dom aldrig göra som andra universitet och välja ut en-två böcker som är obligatoriska och lägga resten som referens?
Kommer dock inte köpa dom eftersom dom inte är speciellt viktiga när man går ut och jobbar kliniskt (det handlar om metoder för forskning, statistik och sånt som man inte ägnar sig åt med sina patienter på mottagningen), jag får helt enkelt flytta in på biblioteket.

Så, färdiggnällt. Nu kan jag vackert stryka kurslitteraturpunkten på min lista och gå in på nästa grej. Känner mig nästan produktiv idag ;)
 
Men vad är det för idioter?! Håller med övriga: kontakta facket!

jag vet inte men känner mig ganska utelämnad och lite rädd. Har flyttat långt för det här jobbet för att det verkade så bra.
idag sa chefen också att folk fått sluta provanställningar efter bara någon månad tidigare och sen började hon prata om bedömningar och samsyn trots att jag inte riktigt börjat jobba ännu.
 
Diskmaskin är ett måste!

(Och går att hitta begagnat när folk byter kök och sådär. Den vi har nu har vi haft i snart fyra år och köpte för en femhundring :D ).

Ja begagnat är oftast toppen men vi har inte tid att leta :crazy:. Sambon har bara denna vecka kvar på semestern och då ska jänkaren skruvas med så den kan besiktigas nästa vecka.
 
jag vet inte men känner mig ganska utelämnad och lite rädd. Har flyttat långt för det här jobbet för att det verkade så bra.
idag sa chefen också att folk fått sluta provanställningar efter bara någon månad tidigare och sen började hon prata om bedömningar och samsyn trots att jag inte riktigt börjat jobba ännu.
Det tar ju tid att komma in på ett nytt ställe med nya arbetsuppgifter och kollegor. Om det är en vanlighet att folk inte stannar så säger det ju mer om arbetsplatsen än de som gått, kan jag tycka.
 
Strömmen kom precis tillbaka men jag hann börja kolla på elverk :cautious: Men jag har inte råd! :arghh:

Ja, jag har lite prepper/survivalist i mig :D men vi har haft flera stora avbrott nu och jag vill ha möjlighet att hålla igång frysarna. Ryker de är det mycket mat som blir förstörd.
 
Jag har precis insett att om jag ska köpa den kurslitteratur som mitt program kräver så blir jag ruinerad. 6 obligatoriska böcker (+ fem onlinekompendier + vetenskapliga studier) för en kurs på tre veckor, det är inte klokt. Varför kan dom aldrig göra som andra universitet och välja ut en-två böcker som är obligatoriska och lägga resten som referens?
Kommer dock inte köpa dom eftersom dom inte är speciellt viktiga när man går ut och jobbar kliniskt (det handlar om metoder för forskning, statistik och sånt som man inte ägnar sig åt med sina patienter på mottagningen), jag får helt enkelt flytta in på biblioteket.

Så, färdiggnällt. Nu kan jag vackert stryka kurslitteraturpunkten på min lista och gå in på nästa grej. Känner mig nästan produktiv idag ;)
Hojta vad du ska ha så kan jag kolla om syster eller pappa har att låna ut till dig? Vi kör leveranser till Västerås dagligen så det borde gå att lösa ;)
 
Vår studsmatta förflyttar sig, och böjer sina ben. Gaah, här har vi haft blåst i flera dagar som verkar öka i styrka. Kul att plocka ner den sen när sambon kommer hem från sjukgymnasten :banghead:
 
Tittade vidare på böcker för att skicka en lista till @Ninnurur . Första halvan av terminen (15 hp) innehåller 16 obligatoriska böcker. Plus onlinekompendier och artiklar. Inte konstigt att mitt program räknas som ett av de dyraste för studenterna...
 
Strax ska vi till stallet. Mathilde har bestämt att hon ska rida båda ponnyerna idag och sen ska vi förstås mocka och sånt också.
 
Herregud, så många hade jag kanske på ett par års studier! O_o
Välkommen till FT-programmet. Vi förväntas köpa enstaka böcker för 900 kr för kurser som pågår i en vecka, i ett ämne som vi inte har jättestor användning av när vi väl är klara (typ ryggkirurgi, där vi klarar oss fint på de anteckningar vi tagit om vi vill repetera något, det känns väldigt overkill att ha en bok på 500 sidor som är skriven för kirurger).
Det är ju en annan sak att köpa böcker som vi kan använda ordentligt i yrkeslivet. Dom köper jag gladeligen för att ha tillgång till dom även framöver :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 249
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp