Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på jobbet och hanterar catwalkmodeller. När man ska förklara och drar vad man själv tycker är solklara referenser och får svaret:
"Asså Törnis, jag är 18 år"
Då vet man att man är gammal :rofl:
Kaoz
 
Du kan prata med det lokala kontoret direkt.

Gick in på mitt facks hemsida men de började med "kontakta chefen/lokala ombudet"
Det tar ju tid att komma in på ett nytt ställe med nya arbetsuppgifter och kollegor. Om det är en vanlighet att folk inte stannar så säger det ju mer om arbetsplatsen än de som gått, kan jag tycka.

Det var inte just på denna avdelningen folk hade fått gå, men i huset liksom. Kändes ju ändå trevligt att hon förvarnade :grin:
 
Jag föredrar tunn spagetti, eller Fusili :)
Men fusilli är ju skruvarna, dvs dom minst goda :cautious:.
Vi råkade köpa nån platt spagetti senast. Den låg i en sån där vanlig-spagetti-påse så jag tittade inte närmre på den. Men den får mig bara att tänka på bandmaskar när jag ska äta :banghead:
 
Men fusilli är ju skruvarna, dvs dom minst goda :cautious:.
Vi råkade köpa nån platt spagetti senast. Den låg i en sån där vanlig-spagetti-påse så jag tittade inte närmre på den. Men den får mig bara att tänka på bandmaskar när jag ska äta :banghead:
Det finns ju en skruvvariant som är som skruvade rör också, tror den heter spirelli?
 
Det finns ju en skruvvariant som är som skruvade rör också, tror den heter spirelli?
Den är mer okej, för den har inte sånna otäcka kanter. Ibland undrar jag varifrån detta fusillimotstånd kommer, har säkert varit med om något traumatiskt som jag sen förträngt ;)
 
Saknar uppenbarligen självdisciplin idag. Jag har en att-göra-lista för den här veckan, och sparar jag allt till söndag så hinner jag inte. Trots det tar jag inte tummen ur och genomför. Det är en jäkla nackdel att jag måste ha tillgång till dator och internet för det jag ska göra, för vips är jag iväg i ett annat hörn av nätet och läser om hur jag bäst fångar en Pikachu i Pokemon Go (vilket absolut inte finns med på min lista, ska tilläggas).
 
Med tanke på hur det blåser här så funderar jag på om man kan vägra gå ut idag.
Allt som inte var fastspikat eller nergrävt har flyttat sig i trädgården :devil:
Och jag är inte sugen på att stå på en stege 5m upp i luften o skruva fasadpanel.
 
Här blåser det nästan storm, mellanpojken sprang till dörren förut och trodde att det knackade eftersom det hänger "dörrhjärtan" i trä som knackar pga vinden. Vår studsmatta krökte sig så vi rev ner skyddsnätet men efter en stund såg jag att den fortsatte kröka sig så nu var jag precis ute och rev ner mattan. Stommen står kvar även om den verkade vara halvvägs till kossorna. Väntar hem sambon så får vi diskutera om den ska rivas ner eller stå kvar med armeringsjärn i marken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 249
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp