Vad säger man?

Wille

Trådstartare
Jag fick ett brev idag som var från en kommun jag inte har någon kontakt men visste att min pappa bor där, så jag trodde han hade dött. I stället var det en förfrågan om jag anser att han ska ha en god man eller inte.

Hur f-n ska jag veta det? Jag bröt kontakten med pappa när jag var 13 år gammal.

Så vad svarar jag?
 
Jag fick ett brev idag som var från en kommun jag inte har någon kontakt men visste att min pappa bor där, så jag trodde han hade dött. I stället var det en förfrågan om jag anser att han ska ha en god man eller inte.

Hur f-n ska jag veta det? Jag bröt kontakten med pappa när jag var 13 år gammal.

Så vad svarar jag?
Svara att du inte kan göra någon bedömning? Att du helt enkelt inte vet.
 
Jag fick ett brev idag som var från en kommun jag inte har någon kontakt men visste att min pappa bor där, så jag trodde han hade dött. I stället var det en förfrågan om jag anser att han ska ha en god man eller inte.

Hur f-n ska jag veta det? Jag bröt kontakten med pappa när jag var 13 år gammal.

Så vad svarar jag?
Jag kan inte tänka mig att du har en skyldighet att svara. Låt bli att svara om det känns bäst. (Fast risken finns ju att de skickar fler brev eller försöker kontakta dig på något annat vis.)
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 360
Senast: kubikmeter
·
Samhälle Vi bor bredvid en uttjänt förskola som sista tiden har bebotts av flyktingar från Ukraina. Det har fungerat jättebra och v ser gärna att...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: Sar
·
IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
715
Senast: Rosett
·
Samhälle Jag är remitterad till MR, remiss skickad för 2 månader sedan och märkt som prioriterad. Kontaktade kliniken idag för att fråga om...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp