Vad säger ni föräldrar..?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad säger ni föräldrar..?

Stackars lilla gumman och stackars föräldrar. Känner med dem!
 
Sv: Vad säger ni föräldrar..?

Jag kunde inte lasa hela artikeln innan sidan forsvann men usch vilken hemsk situation! Jag forstar inte varfor inte foraldrarna tillats bestamma hur deras barn ska behandlas?
 
Sv: Vad säger ni föräldrar..?

Jag har inga barn så jag kanske inte borde uttala mig, men jag kan inte låta bli att undra för vem skull den stackars lilla flickan ska hållas vid liv, för hennes skull, med hopp om förbättring, eller för föräldrarnas skull. Något hopp verkade det ju enl. artikeln inte finnas...
Om Charlotte nu plågades så svårt som läkarna påstod (och man får väl lita på deras ord), varför ska hennes lidande förvärras med smärtsamma kirurgiska ingrepp när det ändå inte finns hopp om bättring. Men jag förstår att det inte kan vara lätt (om inte omöjligt) för en förälder att släppa taget. :(
 
Senast ändrad:
Sv: Vad säger ni föräldrar..?

Jag har nu last en annan artikel:

Charlotte

och savitt jag forstar sa lider hon inte av konstant smarta, hon har bara valdigt svart for att andas pa egen hand pga av lungskador. Jag tycker anda att beslutet borde ligga hos foraldrarna,.
 
Sv: Vad säger ni föräldrar..?

Föräldrar kan sällan tänka rationellt i ett sådant här läge. Därför är det bättre att låta den medicinska personalen fatta beslutet.
 
Sv: Vad säger ni föräldrar..?

Jag håller med. Som utomstående tycker jag att läkarna har rätt. Vilken mening får flickans liv i förlängningen? Däremot vet jag inte hur jag hade tyckt om det var min egen dotter. Men jag TROR att jag hade haft samma åsikt även då.
 
Sv: Vad säger ni föräldrar..?

Är läget så himla illa så vet jag inte, då tycker jag nästan läkarna har rätt. Jag jobbar med handikappade, och inte är dom mycket värda i vårat samhälle tyvärr. det är ju inte så kul att få "skämmas" för vem man är. Knivigt! (jag blandar mig i på grunden av "styvmamma") *s*
 
Sv: Vad säger ni föräldrar..?

Håller helt med.
Hur ska man som förälder kunna fatta ett beslut? Man skulle aldrig slutat fundera över om man gjorde rätt. Bättre att överlåta det till expertisen, som inte är personligt engagerade.

Men hu, vilken hemsk situation! Om det - gud förbjude - skulle hända min son något skulle jag nog ha väldigt svårt att fatta ett beslut som gick ut på att han skulle dö så länge det fanns en aningens, aningens chans att han skulle bli bättre. Man kan nog aldrig föreställa sig hur hemskt det måste vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 230
Senast: tanten
·
Katthälsa https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6G3j2/22-overgivna-katter-hittade-i-kalix-flera-fastfrusna-i-isen?fbclid=IwAR2UV404SW7Y6ZRvaxmSBrZp...
Svar
12
· Visningar
1 444
Samhälle Vad i helvete? Hur kan detta inte få stora rubriker och hur kan vi som samhälle ens ha sådana domare? Vad kan vi, vanliga medborgare...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
22 680
Senast: Lillgrådis
·
Övr. Barn Sedan en tid tillbaka är vår snart åttåriga son extremt konfliktsökande i hemmet. Det är alltså med mig och hans far som dessa bråk...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
12 666
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp