Vad såg du senast? Del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 5 606

Bukefalos 30 år!

Ja alltså jag tänkte innan vi bestämde oss för att se den att kul att se Claire Danes igen för det var ett tag sedan, sen funderade jag lite när vi väl börjat om hon någonsin spelat en karaktär som är mentalt stabil? 😅
Jag tycker hon var relativt stabil (om än extremt tonårig) i My socalled life? ;)

Jag ser Ellis på svt, helt ok brittisk polisserie om en DCI som åker till andra distrikt och "styr upp" mordutredningar.
Naturligtvis blir det lite slitningar, inte minst för att hon är en medelålders mörkhyad kvinna. Funkar. :)

Såg precis att Skyshowtime visar en serie baserad på Nick Caves bok The death of Bunny Monroe med premiär i går.
Eftersom Nick Cave är det närmaste jag kommer religion, typ, måste jag ju se den.

Någon som har kanalen som kan svara på om alla avsnitt släppts på en gång eller om de släpps en och en?

Såg precis att Skyshowtime visar en serie baserad på Nick Caves bok The death of Bunny Monroe med premiär i går.
Eftersom Nick Cave är det närmaste jag kommer religion, typ, måste jag ju se den.

Någon som har kanalen som kan svara på om alla avsnitt släppts på en gång eller om de släpps en och en?

De har en ny nick cave dokumentär på ingång också mvh följare av samma religion 🙏Alla Bunny-avsnitt är släppta.

It's a sin (svtplay). Brittisk serie i fem delar om ett gäng ungdomar i Londons gayvärld på 1980-talet och under utvecklingen av aidsepidemin. Sevärd, men det retar mig att ett så viktigt ämne och i den miljön kunde ha gjorts mycket bättre. Lite slarvigt ihopsatt manus där flera av karaktärerna och replikerna lite för ofta är styltiga och platta. Griper pga det tyvärr inte tag så mycket som det finns potential för.

It's a sin (svtplay). Brittisk serie i fem delar om ett gäng ungdomar i Londons gayvärld på 1980-talet och under utvecklingen av aidsepidemin. Sevärd, men det retar mig att ett så viktigt ämne och i den miljön kunde ha gjorts mycket bättre. Lite slarvigt ihopsatt manus där flera av karaktärerna och replikerna lite för ofta är styltiga och platta. Griper pga det tyvärr inte tag så mycket som det finns potential för.
Jag tyckte den var underbar! Enda serien jag sett i en sitting på flera år. 🙂

Liknande trådar

• Serie- och filmtips
  • Tips och råd vid ofrivillig ensamhet!
  • Serietips 2026
  • Yrkeshemligheter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur