Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag sett alla tre avsnitt av Criminal:UK och jag tyckte nog inte att trean var särskilt bra. Den kändes väldigt orealistisk (om än inte fullt lika orealistisk som den spanska :p).

Fortsätter med tyska senare :).
 
Jag är mitt inne i Unbelievable och tycker den är bra, men jag stör mig så sjukt mycket på att de nu i avsnitt 5 visade Colleen dricka en Slimfast-shake medan Judith dricker kaffe. För naturligtvis måste en av seriens få icke-trådsmala karaktärer banta, det förstår väl vem som helst! Gud förbjude att hon skulle vara en sådan som trivs med sin kropp och inte försöker anpassa den till smalhetsnormen! Så jävla onödig detalj, jag fattar inte alls vad tanken var där. :rage:

Så, var bara tvungen att säga det.
 
Jag är mitt inne i Unbelievable och tycker den är bra, men jag stör mig så sjukt mycket på att de nu i avsnitt 5 visade Colleen dricka en Slimfast-shake medan Judith dricker kaffe. För naturligtvis måste en av seriens få icke-trådsmala karaktärer banta, det förstår väl vem som helst! Gud förbjude att hon skulle vara en sådan som trivs med sin kropp och inte försöker anpassa den till smalhetsnormen! Så jävla onödig detalj, jag fattar inte alls vad tanken var där. :rage:

Så, var bara tvungen att säga det.

Oj vad jag missade det!
Såg klart serien igår, tycker den är mycket bra i många aspekter men det var onödigt och tråkigt.
 
Oj vad jag missade det!
Såg klart serien igår, tycker den är mycket bra i många aspekter men det var onödigt och tråkigt.
Ja, det var rätt lätt att missa! Jag bara råkar veta hur sådana flaskor ser ut och var nog lite extra observant eftersom jag funderat mycket på hälsohets, smalhets osv på senaste.
 
Jag är mitt inne i Unbelievable och tycker den är bra, men jag stör mig så sjukt mycket på att de nu i avsnitt 5 visade Colleen dricka en Slimfast-shake medan Judith dricker kaffe. För naturligtvis måste en av seriens få icke-trådsmala karaktärer banta, det förstår väl vem som helst! Gud förbjude att hon skulle vara en sådan som trivs med sin kropp och inte försöker anpassa den till smalhetsnormen! Så jävla onödig detalj, jag fattar inte alls vad tanken var där. :rage:

Så, var bara tvungen att säga det.
Åh! Min älsklingsserie Line of Duty, brittisk kvalitetskrim. Såg nyss s1 från 2012. På polisstationen jobbar en civilanställd, seriens enda poliskaraktär som är kraftig överviktig. Hon är a) inte den skarpaste kniven i lådan. Och b) skjuter hon lite snabbt och skuldmedvetet undan en TÅRTBIT vid ett tillfälle när någon kommer och ber henne om hjälp med något. Inget firas på stationen, ingen annan äter tårta, man var bara tvungen att låta denna lilla biroll göra detta. Helt ofattbart!

@gul_zebra Det är just sånt här du brukar berätta om.
 
Jag har just sett klart Traitors på Netflix och troor att jag gillade den. 😉

Helt ok brittisk miniserie iaf om spioner precis efter andra världskrigets slut.
 
Åh! Min älsklingsserie Line of Duty, brittisk kvalitetskrim. Såg nyss s1 från 2012. På polisstationen jobbar en civilanställd, seriens enda poliskaraktär som är kraftig överviktig. Hon är a) inte den skarpaste kniven i lådan. Och b) skjuter hon lite snabbt och skuldmedvetet undan en TÅRTBIT vid ett tillfälle när någon kommer och ber henne om hjälp med något. Inget firas på stationen, ingen annan äter tårta, man var bara tvungen att låta denna lilla biroll göra detta. Helt ofattbart!

@gul_zebra Det är just sånt här du brukar berätta om.
Jag är SÅ glad över att folk lägger märke till den där jävla skiten! :bow:
(Och så sur över att jag härmed inte kommer kunna se Unbelievable utan att bli skitirriterad :turd:)
 
Jag är SÅ glad över att folk lägger märke till den där jävla skiten! :bow:
(Och så sur över att jag härmed inte kommer kunna se Unbelievable utan att bli skitirriterad :turd:)
Förlåt! Skippa 30 sekunder typ halvvägs genom avsnitt 5 bara så borde det vara lugnt i övrigt!
 
Haha tack för tips! Ska försöka komma ihåg det när det är dags :D

Ja alltså den är för bra i övrigt för att struntas att titta på pga den detaljen. Den tar upp och belyser aktuella problem på ett väldigt bra och trevligt sätt som känns uppfriskande. Bara den enorma skillnaden mellan hur de manliga poliserna och hanterar hela våldtäktsfallet jämfört med dom kvinnliga. Jag tycker också att det är så skönt att få slippa alla vidriga, grafiska bilder och scener på övergrepp på kvinnor som man nästan alltid får se i andra serier och filmer och att fokus inte ligger på förövaren och hans anledningar och motiv.
 
Ja alltså den är för bra i övrigt för att struntas att titta på pga den detaljen. Den tar upp och belyser aktuella problem på ett väldigt bra och trevligt sätt som känns uppfriskande. Bara den enorma skillnaden mellan hur de manliga poliserna och hanterar hela våldtäktsfallet jämfört med dom kvinnliga. Jag tycker också att det är så skönt att få slippa alla vidriga, grafiska bilder och scener på övergrepp på kvinnor som man nästan alltid får se i andra serier och filmer och att fokus inte ligger på förövaren och hans anledningar och motiv.
Jag håller med om allt!
 
Ja alltså den är för bra i övrigt för att struntas att titta på pga den detaljen. Den tar upp och belyser aktuella problem på ett väldigt bra och trevligt sätt som känns uppfriskande. Bara den enorma skillnaden mellan hur de manliga poliserna och hanterar hela våldtäktsfallet jämfört med dom kvinnliga. Jag tycker också att det är så skönt att få slippa alla vidriga, grafiska bilder och scener på övergrepp på kvinnor som man nästan alltid får se i andra serier och filmer och att fokus inte ligger på förövaren och hans anledningar och motiv.
Ja den verkar bra! Den ligger i listan och ska ses så snart jag orkar fokusera typ. Just nu plöjer jag mest hjärndött i brist på fokus :p
 
Tjuv och polis - en serie på svt. En tävling där vanliga människor ska göra ett "rån" och föredetta poliser ska ta fast dem.

OERHÖRT BRA! :D
 
Blind Spot (2018) norsk film, manus och regi Tuva Novotny.
Handlar om osynlig psykisk ohälsa. Första halvtimmen är långsam, sen blir det dramatiskt och mycket känslor.
Mitt betyg: 3 av 5
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 103
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 963
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 240
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp