Vad såg ni senast? Del 3

Anatomy of a Scandal - otroligt bra! Bra story, bra skådespeleri och känslomässigt engagerande. Också mycket intressant att se hur pass kritisk den är mot tories och den elit som leder Storbritannien - det känns som att många av de mindre smickrande delarna av historien var "based on a true story", så att säga...
Den har vi börjat med nu och sett tre avsnitt hittills. Tycker Sienna Miller gör en riktigt bra rolltolkning, och sympatiserar mycket med hennes karaktär. Fy vad fruktansvärt att gå igenom.
 
Jag kollade precis på Venom från 2018. Det var inte världens bästa story och den var rätt lökig, men skämten var för en gångs skull sjukt roliga! Mindes genast varför Venom var min favorit från den franchisen när jag var liten :D
 
Jag och särbon såg senaste Batman... vilket dravel. Enda som var bra var Cat Woman men hon kunde inte uppväga felcastningen av Fladdermusen, han passar SÅÅ dåligt i rollen! Manuset var inget att hänga i julgranen heller.

0/5
 
Senaste jag betat av är Russian Doll S2 (bra, tyckte den höll upp mot S1 även om alla storylines inte kändes som att de knöts ihop 100%) och Moon Knight (Mycket bra även om sista avsnittet dippade lite jämfört med de tidigare enligt mig, men hoppas det kommer mer i någon form). Håller nu på med de sista avsnitten av Grace & Frankie.
 
Såg sista avsnittet (någonsin :cry:) av Ozark igår kväll och den höll banne mig måttet hela vägen från början till slut. Jösses vilken bra serie! Därför känns det skönt att de slutade när de gjorde, även om det är lite tråkigt förstås. Hellre det än att de kör på alldeles för länge och förstör den, som så många andra serier gjort. 9/10 får den av mig (inte långt ifrån IMDb:s 8.5)!
 
Save Me (SVT Play). Bra brittiskt drama om en tonårig tjej som försvinner efter att ha sagt att hon ska åka och hälsa på sin frånvarande pappa. Pappan blir misstänks för att ha kidnappat dottern, men tar lagen i egna händer för att rentvå sig själv och hitta dottern. Det har bara släppts två avsnitt än, men den känns lovande tycker jag! Lite svår att hänga med i ibland dock, eller så är det bara jag som är trött. Extra plus för att Suranne Jones är med!
 
Save Me (SVT Play). Bra brittiskt drama om en tonårig tjej som försvinner efter att ha sagt att hon ska åka och hälsa på sin frånvarande pappa. Pappan blir misstänks för att ha kidnappat dottern, men tar lagen i egna händer för att rentvå sig själv och hitta dottern. Det har bara släppts två avsnitt än, men den känns lovande tycker jag! Lite svår att hänga med i ibland dock, eller så är det bara jag som är trött. Extra plus för att Suranne Jones är med!
Jag gillar den skarpt också! Hoppas den håller säsongen ut.
 
The Father
på viaplay.
Handlar om en alzheimersjuk man och hans dotter.
Förvirrande film men det är väl det som är meningen med den.
Inte min typ av film (osammanhängande handling) men tror andra tycker den är mycket bra.
Så rekommenderar den fastän jag inte gillade den. :cautious:
 
Har just sett ett antal naturlagar kastas ut med badvattnet i Fast&Furious 9. Den får trots allt 2 av 5 bilar, en vet ju vad en får och de har skapat en fascinerande myt och ikoner av det hela.

Jag är inte helt nykter heller vilket absolut påverkat betyget :D

Edit: Rekommenderar INTE att se den nykter! :rofl:
 
Har just sett ett antal naturlagar kastas ut med badvattnet i Fast&Furious 9. Den får trots allt 2 av 5 bilar, en vet ju vad en får och de har skapat en fascinerande myt och ikoner av det hela.

Jag är inte helt nykter heller vilket absolut påverkat betyget :D

Edit: Rekommenderar INTE att se den nykter! :rofl:
Åh gud, den spelades delvis in på gatan utanför mitt kontor och det var ett jävla liv vill jag lova! Samt totalt omöjligt att komma in och ut för att t.ex. köpa lunch eller gå hem, för det var alltid något förbannad stuntscen som skulle spelas in just då. Jag har med andra ord hatat denna film sedan långt innan den ens kom ut :laugh:
 
Vi har nu sett två avsnitt av Netflix nya serie The Lincoln Lawyer, baserad på böckerna samt filmen med samma namn. För oss är det en fullträff! Intressant story och allvarliga ämnen som hanteras på ett lättsamt sätt av charmiga karaktärer. Den är lite som en jurist-version av White Collar och jag tycker även att den påminner en del om Suits. Hoppas att resterande 8 avsnitt håller måttet!
 
Svtplay - Allt som blir kvar serie av Sandra Beijer.
Jag gillar den, den är stundtals lite jobbig att kolla på då jag känner igen mig.
 
På brutna vingar (fetstil obligatoriskt antar jag? :D) en dokumentär om föreningen SVR som rehabiliterar vilda fåglar. Fällde en tår och blev varm i hjärtat av deras engagemang och arbete.
 
Började kolla Dansar med vargar igårkväll men den är ju 4 timmar så gav upp. Den finns på svtplay så kanske kollar där i stället.
De flesta har väl sett den iofs. Tipsar ändå.
 
Mr Brooks
Viaplay
Thriller men inte så jättespännande.
Kevin Costner spelar en framgångsrik familjefar men han bär på en hemlighet, hans alter ego är en seriemördare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp