Vad såg ni senast? Del 3

Någon annan som har Britbox? Har sett The Cleaner i helgen om en man som städar upp brottsplatser och hamnar i olika situationer. Satt och garvade högt för mig själv, rekommenderas. Håller på att se The thief, his wife and the canoe om en man som fejkar sin egen död. Absurd och man känner med hans stackars fru. är dessutom baserad på en riktig händelse.

Tar gärna emot tips om annat sevärt på Britbox.
Jag har Britbox, dock mycket av nostalgiskäl så mina tips kommer reflektera det :) Kul med fler som har! Har tänkt testa The Thief etc.

Jag rekommenderar Friday Night Dinner om man har den sortens humor, Outnumbered är också fantastisk. My Family gillar jag också, men den är lite mer produkt av sin tid på ett sätt som märks i format och timing så att säga. Filmatiseringen av Zadie Smiths White Teeth finns också där och är helt klart sevärd.

Till just dig rekommenderar jag The Queen’s Platinum Jubilee Celebration.
 
Någon annan som har Britbox? Har sett The Cleaner i helgen om en man som städar upp brottsplatser och hamnar i olika situationer. Satt och garvade högt för mig själv, rekommenderas. Håller på att se The thief, his wife and the canoe om en man som fejkar sin egen död. Absurd och man känner med hans stackars fru. är dessutom baserad på en riktig händelse.

Tar gärna emot tips om annat sevärt på Britbox.
Hustle är väldigt bra tycker jag. Gick på svt för en massa år sen under namnet "svindlarna". Den såg jag igen på britbox genom Cmore för ett tag sen, och Miranda är en lagom lättsam komediserie (som också gått på svt förr).
 
Jag har Britbox, dock mycket av nostalgiskäl så mina tips kommer reflektera det :) Kul med fler som har! Har tänkt testa The Thief etc.

Jag rekommenderar Friday Night Dinner om man har den sortens humor, Outnumbered är också fantastisk. My Family gillar jag också, men den är lite mer produkt av sin tid på ett sätt som märks i format och timing så att säga. Filmatiseringen av Zadie Smiths White Teeth finns också där och är helt klart sevärd.

Till just dig rekommenderar jag The Queen’s Platinum Jubilee Celebration.
Friday night dinner såg jag redan när den gick på SVT, mycket sevärd! De andra har jag inte sett, ska genast spanas in! Och givetvis ska jag se platimnumjubileet :)
 
Jag blev lite sugen på att se om Wire in the blood, tror den hette Mord i sinnet(?) och den finns väl på Britbox?

Annars väntar jag på att någon anständig streamingtjänst lägger upp Life in Mars för den vill jag se om.
Åh ja Life on Mars var bra! "Uppföljaren" Ashes to ashes var också helt okej, men inte lika bra som life on Mars om jag kommer ihåg rätt.

Mord i Paradiset ligger kanske också på britbox? Om inte @Görel redan kollat alla dom säsongerna.
 
Jag blev lite sugen på att se om Wire in the blood, tror den hette Mord i sinnet(?) och den finns väl på Britbox?

Annars väntar jag på att någon anständig streamingtjänst lägger upp Life in Mars för den vill jag se om.
Jag var också sugen på det, men efter första avsnittet blev Hermione Norris suckar "Åh, Tony" lite för mycket. Den har inte åldrats bra, lite för mycket beundran av det manliga geniet som får bete sig lite som han vill för han är ju ett geni. Typ. Rekommenderar att minnas den istället för att se den igen.
 
Någon annan som har Britbox? Har sett The Cleaner i helgen om en man som städar upp brottsplatser och hamnar i olika situationer. Satt och garvade högt för mig själv, rekommenderas. Håller på att se The thief, his wife and the canoe om en man som fejkar sin egen död. Absurd och man känner med hans stackars fru. är dessutom baserad på en riktig händelse.

Tar gärna emot tips om annat sevärt på Britbox.

Jag har! Signade upp så fort det lanserades i Sverige 😉

Happy Valley är en av de bästa serier jag sett! Kommer en ny säsong nästa år dessutom!
Sen är line of duty och unforgotten grymma!
 
Såg This is going to hurt (HBO), handlar om en brittisk förlossningsläkare och villkoren för att jobba inom den allmänna vården. Boken var bra, mycket humor och massor av kritik. Serien var också bra, men annorlunda och mörkare.

Eftersom jag inte riktigt fick nog av temat så ser jag nu Dag och natt (C-More) som är en dansk serie om en förlossningsavdelning. Fokus är på barnmorskorna och deras ständiga underbemanning, samt vad det får för följder. Jag är ingen storkonsument av sjukhusserier, men har verkligen fastnat.
This is going to Hurt vill jag se. Lyssnade på boken och gillade den.
 
Jag har! Signade upp så fort det lanserades i Sverige 😉

Happy Valley är en av de bästa serier jag sett! Kommer en ny säsong nästa år dessutom!
Sen är line of duty och unforgotten grymma!
Kollade upp Happy Valley och har en känsla av att jag har sett den, man har ju sett så mycket som man inte riktigt kommer ihåg:laugh:
Om du med Unforgotten menar de som heter Saknad aldrig glömd på svenska så har jag sett alla och tycker de är oerhört bra!

Line of Duty har jag missat, bra tips!

Jag tipsar om Holding och Erkännandet.
 
Kollade upp Happy Valley och har en känsla av att jag har sett den, man har ju sett så mycket som man inte riktigt kommer ihåg:laugh:
Om du med Unforgotten menar de som heter Saknad aldrig glömd på svenska så har jag sett alla och tycker de är oerhört bra!

Line of Duty har jag missat, bra tips!

Jag tipsar om Holding och Erkännandet.
Har du inte sett Jonathan Creek så tycker jag det är ett måste. 😄
 
@Nytant Nja gillar man inte så gör man kanske inte :D Men jag tyckte också den inledde lite svagt även om jag ville se nästa avsnitt, men det nördiga monotona tilltalar mig!
 
Kollade upp Happy Valley och har en känsla av att jag har sett den, man har ju sett så mycket som man inte riktigt kommer ihåg:laugh:
Om du med Unforgotten menar de som heter Saknad aldrig glömd på svenska så har jag sett alla och tycker de är oerhört bra!

Line of Duty har jag missat, bra tips!

Jag tipsar om Holding och Erkännandet.
Hur. Har. Du. Kunnat. Missa. Line of Duty??????

Jag har känt dig sen 1979 och det svindlar liksom!! :eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp