Vad såg ni senast? Del 3

Igår och idag har jag sett The secrets she keeps på tv4play. Serie på två säsonger om en kvinna som är besatt av en bloggare. Det utvecklar sig till något dramatiskt.
Lite seg i början men blir spännande sen.
Tw då den innehåller en våldtäktsscen.
Huvudrollen spelas av Laura Carmichael som var med i Downton Abbey.
 
Marie Curie
Finns på TV4 play till den 18e
Den var bra men lite väl mycket hopp i tiden och scener om negativa följder av hennes upptäckt.
 
Tittar på Signora Volpe på BritBox. Första avsnittet var sådär, fulled clichéer men inte på ett mysigt sätt, utan mer icke välgjort. Avsnitt två och tre har varit mysigare. Gillar att det är riktigt långa avsnitt på 1,5h.
 
Nyss hemkommen efter att ha sett Don't Worry Darling på bio. Herrrrrregud vad bra den var! Jag rekommenderar den varmt till alla som gillar psykologiska thrillers i lite Christopher Nolan-stuk - dock inte fullt så urspårad som hans filmer brukar vara. Men wow alltså, vilken film! Den kommer jag att bära med mig länge.

Såhär beskrivs den på IMDb: "A 1950s housewife living with her husband in a utopian experimental community begins to worry that his glamorous company could be hiding disturbing secrets."
 
Nyss hemkommen efter att ha sett Don't Worry Darling på bio. Herrrrrregud vad bra den var! Jag rekommenderar den varmt till alla som gillar psykologiska thrillers i lite Christopher Nolan-stuk - dock inte fullt så urspårad som hans filmer brukar vara. Men wow alltså, vilken film! Den kommer jag att bära med mig länge.

Såhär beskrivs den på IMDb: "A 1950s housewife living with her husband in a utopian experimental community begins to worry that his glamorous company could be hiding disturbing secrets."
Alltid på jakt efter psykologiska thrillers (fast kanske inte i Nolan-stuk, men det duger), så tack för tips!
 
Rekommenderar varmt The Playlist, serien om Spotifys grundare, som finns på Netflix. Vi har sett de första två avsnitten och den är väldigt bra, även enligt min mycket kräsna make!
 
Det beror på vad man menar med det. IT-nörd med lite sociala problem - ja. Arrogant och gränslös - nej. (åtminstone inte av det vi sett hittills att döma, men vi är som sagt bara på avsnitt 2/6)
Man får lov att vara både nörd och socialt osmidig, arrogant och gränslös är inte okej, så det låter bra! Tipset åker upp på listan :)
 
Bioafton: Moonage daydream. :love::love::love: Ett måste om man gillar Bowie, och ett skönt grepp att inte göra "filmen om Bowies liv från A till Ö" utan mixa klipp och låtar och David Lynch-liknande filmsekvenser och intervjuer till en enda lång, ljuvlig, upplevelse.
 
Ser Kommissarie Venn på svtplay och fattade inte att jag har läst boken (The Long Call) förrän en bit in. :D
Jag minns dock inte vem mördaren är så jag är underhållen i samma anda som Vera och Shetlandserien (fast den vägrar jag se) eftersom alla är författade av Ann Cleeves.
 
Man får lov att vara både nörd och socialt osmidig, arrogant och gränslös är inte okej, så det låter bra! Tipset åker upp på listan :)
Äsch, nu (avsnitt 4) börjar han bli lite jobbig ändå... Inte riktigt Zuckerberg-nivå, men lite åt det hållet. Bara så du vet!
 
Senaste jag kollade igenom på Netflix var de senaste (sista?) säsongerna av Derry Girls och Brooklyn 99. Kollade även på The Sandman, väldigt snygg och välspelad men inte jättefängslande, tog mig flera veckor att kolla klart, fick inte riktigt sug efter nästa avsnitt förrän de tre sista (förutom bonusavsnittet då). Till skillnad från Heartbreak High som jag inte kunde sluta titta på och kollade på hela förra natten tills jag var klar vid 05 🙈. Australiensisk High School drama som jag tyckte påminde om en något mörkare Sex Education, har också sett liknelser med Euphoria men den är nog inte fullt så grov (men jag har inte sett Euphoria).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp