Vad såg ni senast? Del 3

Our House/Bedragen (why oh why dessa töntiga svenska titlar?? :arghh:) på svtplay, jag har bara hunnit se avsnitt 1/4 ännu men tycker den är lovande och rätt obehaglig än så länge.

Plus för Martin Compston som vanligt!
 
Hyrde Everything Everywhere All at Once på Youtube. Typ drama/komedi/sci-fi som var lättsam men klurig. Skippar att försöka förklara handlingen pga typ inte görbart :p och nöjer mig med att varmt rekommendera den!
 
Sett klart Young Royals säsong 2 på Netflix. Gillar den säsongen lika mycket (mer?) än första! Föredrar mindre alkohol och droger och fler relationsvändningar så passade mig bra.
 
Jag har börjat se Dash & Lily på en väns inrådan och fattar inte hur jag har lyckats missa den innan! Supermysig, charmig och gullig serie med 8 stycken korta (25 min) avsnitt. Den är baserad på en YA-bok och utspelar sig under julen, så jag rekommenderar varmt att man ser den typ såhär års.

Såhär beskriver Imdb den: "A whirlwind holiday romance builds as cynical Dash and optimistic Lily trade dares, dreams and desires in the notebook they pass back and forth at locations all across New York City."
 
Har börjat med julfilmerna. 😁
Christmas with you och Falling for Christmas. Den första lagom klistrig gullig och den andra rätt fånig men ändå lite kul. Bägge ok för genren.
 
Jag har börjat se Dash & Lily på en väns inrådan och fattar inte hur jag har lyckats missa den innan! Supermysig, charmig och gullig serie med 8 stycken korta (25 min) avsnitt. Den är baserad på en YA-bok och utspelar sig under julen, så jag rekommenderar varmt att man ser den typ såhär års.

Såhär beskriver Imdb den: "A whirlwind holiday romance builds as cynical Dash and optimistic Lily trade dares, dreams and desires in the notebook they pass back and forth at locations all across New York City."
Den var mysig! Såg den när den kom, helt klart sevärd 😊
 
Senaste jag såg var Young Royals säsong 2, bra uppföljning!

Och The Bastard Son and the Devil Himself , båda på Netflix. The Bastard son är baserad på en YA-bok jag läste för ganska många år sedan ("Half Bad"), var första boken i en serie men när de andra delarna kom ut hade jag hunnit glömma av den lite så läste aldrig klart, så jag kommer inte ihåg mer än typ grundpremisen, vet inte ens om serien och boken slutade på samma ställe 😅 . Men jag gillade serien i alla fall! Handling lite kort: Det finns två sorters häxor "fairborn witches" och "blood witches" som ligger i krig med varandra. Alla häxor får sin kraft när de blir 17, men bland blood witches finns det de som kan stjäla andras krafter genom att döda dem och äta deras hjärtan. Nathan som är huvudperson har en mamma som är fairborn men hans pappa är blood och hjärtätare och har dödat massor av fairborns och tagit deras krafter. Hans mamma dör när han är liten och han uppfostras i fairborn-samhället av sin mormor tillsammans med sin äldre syster som är fairborn och skyller båda sina föräldrars död på Nathan och hans pappa. Så serien handlar i princip om att Nathan försöker hitta var han passar in och förstå sig själv och sitt arv från blood-sidan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp