Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Die Welle - 5/5, se den se den se den! Om ett av alla psykologiska experiment som gjorts. Förbannat intressant. Kunskapsorgasm, haha.

kl

Jakten, 4/5. Mads är stilig och filmen är riktigt bra. 8,2 på imdb är inte fy skam! Jag anser mig ganska öppensinnad men man får liksom tänka ett varv till ändå.

Moonrise Kingdom. Jag har sett den några gånger förut och jag älskar den fortfarande, den är verkligen helt fantastisk! :love:

Solklart 5/5

Ego 4/5
Fin film, men lite förutsägbar..

Fröken Sverige 3/5
Halv knepig i början, men helt ok

KL

Nu har jag sett Silver Linings Playbook, efter många månaders längtan. Den var dock inte alls som jag hade föreställt mig, och den första timmen var jag riktigt besviken. Bara stökig, högljudd och allmänt jobbig. Den bättrade dock på sig rejält efter det, så det blir 4 av 5 trots allt! Jennifer Lawrence var fantastisk!

KL

The Heat. På bio. Två gånger.

Roligaste filmen jag nånsin sett! Skrattade så jag grät flera gånger.

Rekommenderas!

Men seriöst, HUR KUL ÄR DEN? Jag dog! Snacka om att de lyckades med den, det är ju seriöst typ det roligaste nånsin!

Helt underbar och borde ses av alla! :love: Det är nåt speciellt med när hela biosalongen spontant asgarvar precis samtidigt :D

Det var alltså inte bara mina låga förväntningar och vinfylla då! :D Jag hade lätt kunnat se den igen, nu på en gång! Så jäkla bra :love:

Helt underbar och borde ses av alla! :love: Det är nåt speciellt med när hela biosalongen spontant asgarvar precis samtidigt :D
Ja men verkligen! Sista gången jag såg den skrattade folk igenom hela filmen - hörde inte ens replikerna ett tag för att alla skrattade så högt :D

Det var alltså inte bara mina låga förväntningar och vinfylla då! :D Jag hade lätt kunnat se den igen, nu på en gång! Så jäkla bra :love:
Nä men verkligen inte! Jag hade förvisso rätt låga förväntningar första gången men den var precis lika jävla rolig andra gången! Ska se den om ett par vecko igen med min kille och jag ser fan fram emot det alltså :D

kl

Såg just Movie 43, och är helt förvirrad! En del sketcher var roliga, andra helt vansinniga och jag kan inte ens nästan ge den något slags betyg! :confused:

kl

Såg just Iron Man 3 och likt de 2 första så var den riktigt bra (och ja, jag är en Marvelgeek av rang;))
Kan inte annat än älska Robert Downey Jr i rollen som Tony Stark, helt underbar! :love:

Les Miserables :love:
Såg den för första gången här i veckan och fullkomligt älskade den!! Var skeptisk till en musikal rakt igenom som den är, men blev mkt positivt överraskad!.. När man är lite ovan med musikal som jag är, så kan man till en början tycka att vissa sjungande konversationer är något löjliga, men det glömde man snart bort och njöt av filmen istället.:) 5/5!

Senast ändrad:

Nu hoppas jag verkligen att den här filmen är så rolig som ni säger, för nu kommer jag offra min sömn bara för att gå och se den i morgon kväll!

Jag såg för övrigt Jakten nu i helgen. Bra, gripande, tankeväckande - meeen jag hade nog hoppats på något mer. Något lite annorlunda. Något mindre övertydligt, lite mer - inbillar jag mig - äkta. Men en klart sevärd film.

Men neeeej säg inte så! Jag vet inte vad du har för smak alls!

KL

Jag har sett både En oväntad vänskap och Les Misérables i helgen. Den sistnämnda såg jag redan på bio och älskade den redan då, även om den är snudd på för långdragen. Och till skillnad från dig LovingLife så stör jag mig faktiskt lite på det eviga sjungandet, men det kan iofs bero på att mitt sällskap ständigt påpekade hur fånigt det var...;)

En oväntad vänskap däremot hade jag inte sett innan, men hört en massa bra om den. Höga förväntningar alltså, och den var banne mig en riktig feel good-film när de är som bäst! 5 av 5 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 357
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 278
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka