Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

World war Z - 4/5 Gillade den starkt! Tror detta är den bästa zombie-apocalypse filmen jag har sett. Så väl-gjord och perfekt.

Anledningen till att den fick en 4 och inte en 5:a är för att man kunde förutspå vissa saker och det blev en moment där man bara: "Nej, nej, gör inte så!"

Så om ni vill se en bra film, watch it! :D

Sällar mig förresten till skaran som sett Känn ingen sorg och älskat den. Så himla fin film och jag grät floder.

Jag såg World War Z i går, och hade hög puls genom hela jäkla filmen. :nailbiting:

Jag är ett stort fan av zombiefilmer, och det här var så grymt bra skildrat. Inte *samma gamla visa*, utan bra kryddat och bra creepy.

För en gångs skull har jag varit på bio! Min vad-det-nu-är föreslog först Hur många kramar [...] och sen sista delen av Snabba cash. Jag dissade förslag ett och förslag två var okej men föll på att jag inte sett de två första filmerna. Istället föreslog jag Kick-Ass 2 vilket han först var tveksam till om det var värt att se på bio. Jag bestämde att den var värd biobesök och jag hade rätt! :D
Bra tempo filmen igenom, roliga karaktärer och blandat humor och (nästan-)allvar. Den får av mig 5/5 och precis som sällskapet sa så är det en film som vi kan tänka oss att se igen vid ett senare tillfälle :)

Senast ändrad:

Epic - Ursöt ju! Varför jag väntat med att se denna det förstår jag inte! 4/5 (kunde varit med mer söta djur haha)

Warm bodies - wow, jag är kär - på riktigt! Älskade filmen! 5/5.

En oväntad vänskap - Jag blev inte besviken! Vilken fin film! 5/5

Abduction - Helt okej film för att vara action. Känns som den riktar sig mot Taylor Lautners fans:p 3/5

Sällar mig förresten till skaran som sett Känn ingen sorg och älskat den. Så himla fin film och jag grät floder.
Jag håller med! Älskade den massvis! Hade dock inte alls fattat att den skulle vara så sorglig, tycker det känns lite märkligt att den överallt nämns som endast komedi typ, jag blev lite chockad.

Hmm, försöker återkalla minnet från de senaste veckorna.

Smala Sussie Störtskön film! Lyckades vara både rolig, lite spännande och inte så förutsägbar. Poäng: 4,5/5

Warm Bodies - Trodde den skulle vara lite Twilight-ish. Men det enda som var likt var att huvudrollstjejen var lite lik Bella:p Inte direkt bra, fast den var lite småkul på vissa ställen.
Poäng 1,5/5 fram till sista minuten, då spelades en låt av The National och poängen höjdes till 2/5 (men en svaaag tvåa)

The Sitter - Rolig i genren "highschoolkomedi-med-huvudroll-som-fuckar upp-och-gör-knasiga-saker". Barnkaraktärerna var riktigt komiska ibland! Poäng: 3/5

Five year engagement - Lite lång, men bra och ibland lite oväntad relationskomedi. Poäng: 4/5

Small apartments - Mest lite konstig. Rolig ibland. En kommentar som var återkommande från vi som kollade var "Snälla ta på dig ett par byxor" Poäng: 2/5

A few best men - Rolig, lite för överdriven på sina ställen men inget som drar ner allt för mycket. Skulle kanske kunna beskrivas lite som en bättre version av American Pie-The Wedding. Poäng: 4/5

World war Z - 4/5 Gillade den starkt! Tror detta är den bästa zombie-apocalypse filmen jag har sett. Så väl-gjord och perfekt.

Håller med! Grymt bra zombiefilm!

Åh! Grymt att den levde upp till förväntningarna! Nu måste jag också se, pronto.
Jamen gört! :D

Nä, men jag gillar ju typ Bergman och djupa filmer med en lite komisk twist, så jag har mycket höga förväntningar på den här nu. :)
O_o :nailbiting:

Aaah Iron Man 3! Exalterad! Inte alls pga crush på Downey Jr :angel:

Ankpower: Håller helt med angående Die Welle. Gåshud pga obekväm rädsla inför hur folk i grupp fungerar...

KL

Senaste jag sett: dokumentärer.
Hugh's Fish Fight (säsong 2): Fortsättning på Hugh Withingstalls doku som rörde Storbritanniens fiske, och brist på marina reservat. Nu tar han sig an resten av världen, och satsar stenhårt på att engagera allmänheten i fajten mot politikerna. Det är EUs fiskepolitik som ligger under luppen. Så Sjukt Sevärt! ALLA borde se hur fiskepolitiken fungerar och hur vi behandlar våra hav och de organismer som lever där. Allt från dynamitfiske i Thailand till enorma norska krilltrålare utanför Antarktis. Det är 3 avsnitt a 45 min.

The End of the Line: Samma tema. Vad gör vi egentligen? Fiskar slut på allt... för att vi kan? Reporter som tacklar bland annat restauranger som säljer utrotningshotad fisk och forskare som visar sina resultat (och forskare som motsäger dessa resultat). Informativt och bra!

Nu tänkte jag ta mig an Fish fight säsong 1 också. ;)

Senast ändrad:

Aaaaah, den var så bra! Jag var lite... typ frustrerad (?) i flera dagar efter jag sett den för att den fastnade hos mig så.
Håller med, har mest hört kritiker säga att det är "ett fint litet vykort av Göteborg" och liknande. Inte alls att den var så ledsam.

Aaaaah, den var så bra! Jag var lite... typ frustrerad (?) i flera dagar efter jag sett den för att den fastnade hos mig så.
Håller med, har mest hört kritiker säga att det är "ett fint litet vykort av Göteborg" och liknande. Inte alls att den var så ledsam.

Jag grät i tre timmar efter att jag sett den på grund av hemskt sorglig men också fin film, mannen trodde att jag tänkte göra slut :o

Såg Mortal Instruments i förra veckan. Inser att jag ej var målgruppen (alltså över 15 år gammal) men ger filmen 2 av 5. Dock främst på grund av de tjejer i yngre tonåren som satt bredvid mig och lidelsefullt agerade extra ljudeffekter genom hela filmen (som "åååh" när huvudpersonerna kysstes i regnet och "neeeej" när man senare fick se att de visst var syskon). Ack de hormonstinna tonåren :D

Och förlåt för spoilers, men nu slipper ni i alla fall se filmen.

Undrar för övrigt hur filmen kan ha 15-årsgräns när den verkar vara mentalt riktad till åldrarna 12-15 år.

KL

The conjuring: Det är sällan skräck filmer blir bra men med denna vågade jag inte ens ha lampan släckt trots att sambon fanns i rummet och jag är inte den känsliga typen. :p

Warm bodies: Sjukt bra film!:love:

World War Z: 3D bio-bra film men 3D effekterna var en besvikelse. Jag har sett disney filmer som skrämde skiten ur mig i 3D med denna kanske jag reagerade 1-2 gånger.

Hmm, försöker återkalla minnet från de senaste veckorna.

Smala Sussie Störtskön film! Lyckades vara både rolig, lite spännande och inte så förutsägbar. Poäng: 4,5/5

Warm Bodies - Trodde den skulle vara lite Twilight-ish. Men det enda som var likt var att huvudrollstjejen var lite lik Bella:p Inte direkt bra, fast den var lite småkul på vissa ställen.
Poäng 1,5/5 fram till sista minuten, då spelades en låt av The National och poängen höjdes till 2/5 (men en svaaag tvåa)

The Sitter - Rolig i genren "highschoolkomedi-med-huvudroll-som-fuckar upp-och-gör-knasiga-saker". Barnkaraktärerna var riktigt komiska ibland! Poäng: 3/5

Five year engagement - Lite lång, men bra och ibland lite oväntad relationskomedi. Poäng: 4/5

Small apartments - Mest lite konstig. Rolig ibland. En kommentar som var återkommande från vi som kollade var "Snälla ta på dig ett par byxor" Poäng: 2/5

A few best men - Rolig, lite för överdriven på sina ställen men inget som drar ner allt för mycket. Skulle kanske kunna beskrivas lite som en bättre version av American Pie-The Wedding. Poäng: 4/5

Men vafan pölsa du ska ju styra ju! Fan jävla oflyt hela tin!!!!! :D

Eller hur, frustrerad är precis rätt ord! Jag vaknade morgonen efter och kände mig inte alls på lördagshumör utan var liksom bara sorgsen, tog ett tag att fatta att det berodde på filmen...

Undret: Haha, stackars mannen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 357
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 278
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka