Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Den är ju ASBRA! :D Såg den häromdagen och gillade den skarpt! Den var inte riktigt vad jag förväntade mig, men bra ändå. Men det var väl å andra sidan mycket tack vare Leo också, hans skådespel kan lyfta vilken film som helst. :)

Måste se den nu känner jag! Verkligen dragit ut på detta, utan anledning...

The Conjuring - Jättebesviken! Började bra men spårade ur och blev fjantig. :mad: varken jag eller vännen blev så värst rädda. 2/5.

My awkward sexual adventure - Vet inte vad jag ska säga, alltså, underhållande - javisst! Men inte en film jag ser igen. 3/5.

Lawless. Himla bra film! Spännande, obehaglig, intressant. En del halvbrutala våldsscener och verkligt samt överdrivet på samma gång. Sen är jag hemskt svag för Tom Hardy och i denna film får han utnyttja den där underbara rösten och dialekten jag fick lite smak för i The Dark Knight Rises. 4/5 drar jag till med!

*kl

Jag har börjat kolla på Arrested Development och är helt kär! Blev först lite ledsen att jag inte upptäckt den tidigare (pga asroligt!), men med tanke på att jag bara var 10 år när första säsongen kom (2003) så var det nog lika bra:p Nu kan jag nörda så många avsnitt i rad jag bara orkar istället:D

kl

Pain & gain
Väldigt skruvad (särskilt med tanke på att den är baserad på en sann historia :crazy: ) men sjukt rolig! :D

*kl*
Step up 5/5
Riktigt bra film. Helt klart sevärd. Ett extra plus för Channing Tatum som är så äckligt snygg :love::d:love::d:love::d

KL

Now You See Me såg jag för några dagar sedan. Rätt så snygg film med ett koncept jag i alla fall inte kan minnas att jag sett tidigare, kända skådisar osv. Även om jag gillade filmen så förstod jag inte riktigt poängen, men det fanns en ganska trevlig twist jag inte förutsåg och den var helt klart sevärd! Ser den nog gärna igen, men kanske inte på ett tag. 4/5

The Croods - Animerad film. Roligaste jag sett på riktigt länge, skrattade genom hela filmen. Otroligt välgjord med roliga vinklar. Har ju fått ett helt okej Betyg på IMDB, men förtjänar bättre! 4/5

http://www.imdb.com/title/tt0481499/?ref_=nm_flmg_act_5

Tack! Nu "slapp" jag skriva om den! ;)

The Purge - Tummen upp! Förutom att jag störde mig så förbannat på ungarna så var den helt okej. Helt klart bättre än vad jag trodde. Jag ville Purgesäkra min lägenhet efteråt. :D 4/5

Monsters Inc - Nostalgi. Mysig! 3/5

3096 Tage - Fy fan vilken ångest jag kände genom hela jäkla filmen. Så jäkla hemsk. 3/5

Senast ändrad:

kl

Warm Bodies - Tänkte att jag skulle spola mig igenom filmen bara för att få en bild av vad den handlar om, men dagen efter var jag tvungen till att se den igen helt utan att spola, helt underbar ju!! :love: Lite småfånig, och man visste ju precis hur det skulle sluta men R är ju så himla skön (dock hade jag önskat lite mer "angst" och ont i hjärtat, då hade den varit peeerfekt!)! 4/5

Iron Man 3 - Hur jag kan ha missat denna på bio fattar jag inte, jag brukar hänga på låset så fort det är Marvel-producerat :nailbiting: Hursom, så jäkla bra! Helt klart min favorit av alla Marvel, det fanns lite annat än bara pang pang bom i denna, vilket jag älskade. En solklar 5/5! (och vem älskar inte Robert Downey J.? :love:)

The Great Gatsby - Var beredd på att inte tycka om den (läst boken (filmen är ju alltid sämre) och sedan hört vad andra sagt) men måste säga att den slog mina förväntningar! Leo är ju fenomenal i allt han gör (Aviator :love:), men gillade faktiskt att det var modern musik i en 20-talsmiljö. Och gillade att allt var lite extravagant! En stark 4/5

Star Trek - Into Darkness - Lite långsam, lite rörig, lite trög, och för lite Spock och Khan. Sevärd, men ingen höjdare i mitt tycke. 3/5

Homeland - Har jättesvårt för de två huvudkaraktärerna (tjejen och killen) och sitter mest och stör mig som faan på dem. Nej, inget för mig... 2/5

Band of Brothers (som visas på 10an ikväll!! :love:) - Den bästa serie som gjorts, utan tvekan. Har säkert sett den 4 gånger, men kommer sitta klistrad för avsnitt nr 3 ikväll! 6/5 :D

Kl.

Rekommenderar White House Down som går på bio nu. Jag hade inte alls höga förväntningar, tänkte mest att den kommer vara full av effekter och explosioner utan någon speciell handling. Men jag hade fel! Så himla bra!!!

Jagten (The Hunt) - En dansk film med Mads Mikkelsen (stavas?) Himla bra, obehaglig och ger flera tankeställare, tankeställare som är svåra att lösa liksom. Sevärd!

Django Unchained - Den är ju så jäääkla bra. Sedan tycker jag iofs om det mesta Tarantino gjort, så varför skulle jag bli förvånad. 5/5.

Black Swan - I tron på att detta var en stillsam drama (inte läst eller hört något speciellt om den) bah bah bah, jag blev livrädd flera gånger om! :D Men jag gillade den trots att hjärtat hamnade i halsgropen flera gånger. 4/5.

Precious - Trots att så många tycker den är bra så gillar jag den faktiskt inte. Den är tråkig och njäe, håller inte mitt intresse. 2/5.

United 93 - om 9/11. Jag känner så mycket ilska när jag ser den, antar att de som spelar kaparna gör ett bra jobb för att få mig att känna så. Men, den är väldigt rörig. 3/5.

Senast ändrad:

Kl

Cloud Atlas. Väldigt märklig, och alldeles för brutal för min smak. Förmodligen en sådan film man ska se ett par gånger för att verkligen fatta, men jag är inte så sugen på det. Hade den inte varit så grafiskt brutal så hade jag tyckt den var intressant men nu satt jag mest och blundade stora delar. 2/5.

kl

Iron Man 3Så otroligt dålig att jag nästan vill glömma att jag såg den. Saknade mycket av charmen från dom 2 första filmerna. Robert är alltid bra givetvis men filmen fattades mycket. Man kan inte rädda det med alla datoreffekter i världen... Som nörd gör det lite ont. 2/5 bara för att Robert är bra ;)

*kl

Hall Pass - Rolig typ två gånger, men helt okej tidsfördriv när man är hemma och sjuk. 1,5/5

Identity thief - Hade höga förväntningar pga två roliga huvudroller men den levde inte riktigt upp till det. Men helt klart en rolig film ändå :) 3/5

Extract - Lite rolig ibland. 2/5

Movie 43 - haha, så jäääkla oväntad film, mååånga stora namn så som Kate Winslet, Hugh Jackman med flera, och ja, vad ska jag säga, udda scener. Suverän! 5/5

Senaste filmen jag såg var Snabba Cash III. Har sett dom två tidigare filmerna och gillade ettan mycket mer än tvåan. Hade inte så höga förväntningar på trean, men den var riktigt bra! Filmen var lång och jag tycker att det var ett bra slut på triologin även fast det hände mycket hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 363
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 280
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka