Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg nyss "The fault in our stars". Trodde inte den skulle kunna leva upp till boken men det gjorde den. Jag lyckades hålla mig i en timme och tre kvart men sedan började tårarna rinna (till och med sambon som tillhör typen med väldigt torra tårkanaler blev lite fuktig i ögonvrån). Väldigt sevärd varesig man sett boken eller inte. Jag ger den 4,5/5, den hade gott kunnat vara en halvtimme längre och få in ännu mer från boken, men de fick verkligen med det som räknades.

Jag såg den i dag! Tyvärr hann jag inte läsa boken innan, när jag såg att den fanns ute kunde jag inte hålla mig... Men jag ska få låna boken imorgon. Filmen var helt fantastiskt! Lätt en av de bästa filmer jag någonsin sett! 5/5!! Först skrattade jag massor, vet inte varför, men jag kunde knappt sitta stilla och log typ hela tiden. De var så söta tillsammans, och hade många roliga och kloka repliker. Sista tredjedelen storgrät jag konstant! Ändå visste jag redan innan vad som skulle hända på slutet. Sammanfattning: Amazing!!

Idag såg jag filmen Noah. RIKTIGT URUSEL. Förlåt men usch så dålig den var. Tråkig, fånigt dramatisk och följer inte bibeln direkt och... nä usch. Inte sevärd. 0,5/5. Halvpoängen är frö Emma Watson som är skicklig.

Edge of tormorrow med Tom Cruise och Emily Blunt. Aliens har anfallit och Tompan hamnar väldigt ofrivilligt i en situation där han kan rädda världen. Bitvis oväntade vändningar, en hel del underhållning och ett väldigt amerikanskt slut. :p Överlag väldigt trevlig söndagsunderhållning. Den får 3,5/5, den hade fått en fyra om det inte vore för det nämnda amerikanska slutet. Emily Blunt får ett plus i kanten som badass-soldat som tar precis noll och ingen skit.

Edge of tomorrow såg jag också igår:D. Jag gillade den oväntat mycket måste jag säga! Tompan kan ju vara en av vår tids mest överskattade skådespelare men han är ju rätt bra på att leverera action. Emily Blunts roll är kanon som en riktig badass. Handlingen var mycket bättre än väntat och jag tycker att slutet var bra:). 4/5 bara för att den är värd det betyget i sin genre.

Jag såg ju också Egde of tomorrow häromdagen :D Instämmer i era recensioner, Emily Blunt var kick-ass-ascool som actionhjälte!

Jag och en vän satt och kollade på "Det levande slottet" igår (Howl's moving castle - kan dock inte det japanska namnet :p), den är såååååå bra (om man ser den på originalspråk med svensk/engelsk text, Christian Bale's röst dödar Hauru/Howl i engelska versionen). 4,5/5!

The Fault In our stars 5/5

En av dom bästa filmer jag sett någonsin. På min top 10
Nära att börja gråta och det är det inte många filmer som får mig att göra.

Jag och en vän satt och kollade på "Det levande slottet" igår (Howl's moving castle - kan dock inte det japanska namnet :p), den är såååååå bra (om man ser den på originalspråk med svensk/engelsk text, Christian Bale's röst dödar Hauru/Howl i engelska versionen). 4,5/5!

Jag älskar alla de där filmerna :D

Såg Hundra steg från Bombay (heter det inte Mumbai...?) till Paris tillsammans med @Killaloe härförleden. Det var typ en söt film, alldeles lagom tidsfördriv. Riktig matporr, blev superhungrig. :d

Maleficent - jag gillade den! 4/5
Åh, den såg vi igår. Hu vad dålig den var tyckte jag :down:. Allt kändes så forcerat och fejk tyckte jag, ingen känsla alls i filmen. Både Jolie och hon som spelade Aurora.

Så av mig får den en etta bara.

The Maze Runner - Jag har ingen aning om den var bra eller dålig, det var sällan jag retade mig så mycket på en film där jag läst boken innan. Jag har full förståelse för att de måste ändra en del för att det ska gå att göra film av den, men de hade ändrat så märkliga saker? ?/5

The Equalizer - Det här var däremot en riktigt bra film! :up: Bra karaktärer, rätt så gory och en intressant story. 4/5

Den är den bästa. Sen gillar jag Spirited away :) Totoro är gullig ;)

Såg den igår, blev inte riktigt lika förtjust i den som i "Howl's", tyckte det var för lite kärlek :angel:, men en gullig historia iallafall! Tänkte se på "Uppe på vallmokullen" någon dag, en vän till mig tjatar alltid om att den är så vansinnigt bra så får väl ge den en chans också :D

Förutom min nostalgi-tripp med Lilla Huset på Prärien (började titta på serien i april, och har halva box nummer 9 kvar).

Men i förrgår kollade jag på ”Grace of Monaco” , jag har alltid gillat Nicole Kidman efter att ha sett henne med Tom Cruise i deras film om nybyggarlivet (vad nu filmen heter :o). Men filmen om Grace Kelly var en flopp, jag gillar annars verklighetsbaserade filmer men denna kändes så overklig och totalt påhittad. Kanske var det sanningen, jag vet inte men allt jag vet är att den är diskuterat om att inte visa rätt bild av vad som hände.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 379
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka