Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Seventh Son
Var baserad på en bok(?) och väldigt kort och det resulterade i att dem försökte få med mycket på kort tid = kunde varit bättre om den varit längre! Fina effekter och bra skådespelare i mitt tycke, gillade den men var lite meh endå. 2,5/5 Den borde verkligen varit längre!

Jag såg Cirkeln idag.
Har läst och älskat böckerna, och efter typ en halv minut av filmen var jag helt fast. Älskar de vardagliga tonårsproblemen blandat med att rädda världen. Älskar den pinsamma känslan som kändes genom bioduken när det var pinsamt i filmen. Älskar all nostalgi den drar upp. Älskar hur den skildrar ett litet nedgånget svenskt samhälle och hur äkta alla karaktärerna kändes.
Lägg till bra skådespelare och bra manus, följde boken men ändå så att filmen kan stå på egna ben också och den får 4,5/5. En halvpoäng från full pott för att musiken var så smörigt sliskig ibland att jag nästan behövde skämskudde :D:o

Men jaaa! Jag såg den nyligen också, den var så himla himla bra! Fantastisk film på alla sätt. Jag tyckte tillomed att musiken var bra i den :D Det är väl säkert Benny Andersson som har gjort musiken i filmen? Vi borde ju starta en Cirkeln-tråd här så vi kan diskutera böckerna och filmen tycker jag :)

Chappie - 4/5 även om jag inte trodde att det var min typ av film alls. Blev dock övertygad att se den och positivt överraskad, den var mycket djupare och finare än jag hade väntat mig av en robotfilm. Bra skådespelare dessutom!

Big Hero - 5/5. Gullig, spännande och sådär barnvuxen-rolig som bara Pixar/Dreamworks/Disney-filmer kan vara!

Penguins of Madagascar - 3/5. Också ganska rolig och underhållande men möjligen lite för barnslig för min smak. Förstår inte alls vad det kan bero på, det är väl ingen barnfilm heller? :angel:

Chappie - 4/5 även om jag inte trodde att det var min typ av film alls. Blev dock övertygad att se den och positivt överraskad, den var mycket djupare och finare än jag hade väntat mig av en robotfilm. Bra skådespelare dessutom!

Big Hero - 5/5. Gullig, spännande och sådär barnvuxen-rolig som bara Pixar/Dreamworks/Disney-filmer kan vara!

Penguins of Madagascar - 3/5. Också ganska rolig och underhållande men möjligen lite för barnslig för min smak. Förstår inte alls vad det kan bero på, det är väl ingen barnfilm heller? :angel:

Chappie är jag sugen på att se även om jag inte gillar trailern så mycket, dels för att jag gillar District 9, dels för att det är kul med filmer från andra delar av världen men mest för Yolandi och Ninja är med (från Die Antwoord) :D

Jag har inte sett så mycket film sista tiden men igår såg jag om Little Voice, tycker att den är väldigt söt och Jane Horrocks är så himla duktig. 4/5

Inte en film, men jag och en kompis har börjat se på American Horror Story (ingen av oss vågar se på den ensamma, så perfekt att ha någon att dela den med :D). Har bara hunnit se de sex första avsnitten i säsong ett, och gudars vad rörig den är men trots det kan vi inte sluta se den. Den har det där suget att man måste veta vad som händer sen liksom. 7/10 än så länge, jag gillar den!

Istället för att starta en egen tråd så gör jag ett litet trådkap och ber er om tips! Jag vill se angst-filmer! Sånna som verkligen griper tag i hjärtat, helst olycklig kärlek. Hit me!

Jag hade nostalgi och tittade på Lilla Jönssonligan och Cornflakeskuppen samt Lilla Jönssonligan på styva linan. 5/5 rakt igenom! :love::love: Underbar humor och karaktärer. De nyare filmerna om lilla Jönssonligan (Med andra skådisar) är urkassa om man jämför! Bästa<3:banana::bump:

Hotel Rwanda igen då min kille inte sett den. Svårt att bedöma filmens egentliga kvaliteér för folkmordet 1994 som filmen handlar om är så fruktansvärt grymt, och man blir oerhört gripen av storyn. Att leva i ett land där korruptionen är så stark och människor är i princip skyddslösa är obegripligt för en svensk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 379
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur