Det kom ju ut en ny säsong av House of Cards i fredags...Kom igen, nu! Det måste väl vara fler som sett någon film? Det är ju helg!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kom ju ut en ny säsong av House of Cards i fredags...Kom igen, nu! Det måste väl vara fler som sett någon film? Det är ju helg!![]()
Jag såg Cirkeln idag.
Har läst och älskat böckerna, och efter typ en halv minut av filmen var jag helt fast. Älskar de vardagliga tonårsproblemen blandat med att rädda världen. Älskar den pinsamma känslan som kändes genom bioduken när det var pinsamt i filmen. Älskar all nostalgi den drar upp. Älskar hur den skildrar ett litet nedgånget svenskt samhälle och hur äkta alla karaktärerna kändes.
Lägg till bra skådespelare och bra manus, följde boken men ändå så att filmen kan stå på egna ben också och den får 4,5/5. En halvpoäng från full pott för att musiken var så smörigt sliskig ibland att jag nästan behövde skämskudde![]()
Är den sorglig?The theory of everything
Jag finner inga ord! En helt otroligt fantastisk film på alla sätt!
10/10
Chappie - 4/5 även om jag inte trodde att det var min typ av film alls. Blev dock övertygad att se den och positivt överraskad, den var mycket djupare och finare än jag hade väntat mig av en robotfilm. Bra skådespelare dessutom!
Big Hero - 5/5. Gullig, spännande och sådär barnvuxen-rolig som bara Pixar/Dreamworks/Disney-filmer kan vara!
Penguins of Madagascar - 3/5. Också ganska rolig och underhållande men möjligen lite för barnslig för min smak. Förstår inte alls vad det kan bero på, det är väl ingen barnfilm heller?![]()
Är den sorglig?
Såg Exodus i helgen som gick. Helt ok rulle men hade lika gärna sett Pixars(?) Prinsen av Egypten3/5 i betyg