Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Into the woods. Det är ju verkligen min typ av film, allt som baseras på sagor är en hit i min värld :D Det är en musikal, och jag tror tyvärr att den hade varit bättre om den inte var det, då alla sånger låter likadant. Annars är sånginsatserna bra, den är stundtals rätt rolig (duetten mellan prinsarna är absolut bäst :D) så den når preciiiis upp till 3/5 (men det är knappt).

Exodus, gods and kings: Började bra, men blev långdragen och lite seg. Hade nog förväntat mig mer av Ridley Scott, Gladiator är en av mina favoritfilmer! 2/5

Annabelle: Klassisk skräckis, stundvis riktigt obehaglig! 3,5/5

The imitiation game
Riktigt bra! Vilket öde.. Det blir full pott på den! 5/5

Interstellar
Jag kastade bort nästan tre timmar av mitt liv. Eller ja, sista scenerna var rätt bra. Annars bara krystad dialog, långa panoreringar och ingen handling att tala om. Hål i historien/plotten stora nog att gömma en mindre planet. Fattar inte hur den kan ha fått så bra betyg på IMDB.. 2/5

FOCUS
2/5

med Will Smith, dålig och oengagerande, ett himla massa ljugande. Alldeles för mycket, så att man till slut inte brydde sig om vad som var sant.

Into the woods. Det är ju verkligen min typ av film, allt som baseras på sagor är en hit i min värld :D Det är en musikal, och jag tror tyvärr att den hade varit bättre om den inte var det, då alla sånger låter likadant. Annars är sånginsatserna bra, den är stundtals rätt rolig (duetten mellan prinsarna är absolut bäst :D) så den når preciiiis upp till 3/5 (men det är knappt).

Håller med i varje ord! Jag gillar musikaler, men säger som du, låtarna var lite same same. Jag tyckte om den, och kommer säkert se den igen (jag menar - JOHNNY DEPP), gillade verkligen slutet! Jag var inte alls beredd på de sista 30 minuterna (efter bröllopet) och allt som hände då. En stark 6,5/10 blir mitt betyg!

If I stay - brukar gilla Chloë Moretz (hon är ju grym i Kick-Ass) men tyckte faktiskt att hennes insats i denna filmen var jättejobbig att se... Det känns som om de gjort trehundratjugoelva omtagningar och använt den sista tagningen i filmen, lagom till när alla rörelser blir löjligt spelade liksom. Nä, verkligen en film jag hade klarat mig utan att se. 4/10 blir mitt betyg på denna.

Ikväll har jag tittat på Two nights stand och jag tyckte den var jättesöt =). En tjej o en kille stämmer träff på en datingsite för ett ons, hon åker dit, men de blir insnöade så hon blir kvar där.

Den får 5/5 av mig faktiskt. =)

//r

The imitation game - Intressant, bra skådespeleri (har lite svårt för Kiera Knightley bara). Kanske något långsam. 4/5

Interstellar - Nja, jag fattar faktiskt inte riktigt grejen. Seg och så hatar jag filmer där tiden går fram och tillbaka. Jag blir störd i huvudet:p 2/5

Vargsommar - ulvesommer - (2003) - En väldigt gullig film där en flicka och vargen står i centrum. Gillade den! Skön film att se när man är trött och sovit för lite, hehe :) 4/5

Inte en film, men jag och en kompis har börjat se på American Horror Story (ingen av oss vågar se på den ensamma, så perfekt att ha någon att dela den med :D). Har bara hunnit se de sex första avsnitten i säsong ett, och gudars vad rörig den är men trots det kan vi inte sluta se den. Den har det där suget att man måste veta vad som händer sen liksom. 7/10 än så länge, jag gillar den!

Har nu sett klart första säsongen och påbörjat S02, och höjer betyget till en stark 8/10. Rekommenderas starkt om man gillar skräckisar! Riktigt bra skådespeleri (och då har jag jättejättesvårt för Dylan McDermot, men tom han gör bra i från sig). Se den!! Även jag som vanligtvis inte gillar skräckisar tycker om denna och kan sova med lampan släckt :D

Har nu sett klart första säsongen och påbörjat S02, och höjer betyget till en stark 8/10. Rekommenderas starkt om man gillar skräckisar! Riktigt bra skådespeleri (och då har jag jättejättesvårt för Dylan McDermot, men tom han gör bra i från sig). Se den!! Även jag som vanligtvis inte gillar skräckisar tycker om denna och kan sova med lampan släckt :D

Håller med! Väldigt bra serie och lagom läskig för lättskrämda mig :)

Unbreakable Kimmy Schmidt - Serie om Kimmy som räddas från en domedagssekt och försöker klara sig i New York, skapad av Tina Fey. Väldigt udda men fantastiskt rolig serie, jag har bara sett två avsnitt än så länge men älskar den. Första avsnitten får 5/5 och jag hoppas att den fortsätter hålla uppe kvaliteten.

Ender's Game - Funkade att se en slappkväll, stod inte ut vare sig positivt eller negativt. 3/5

Mystery Men - Tidig film med Ben Stiller. Ett gäng superhjältar med tveksamma krafter måste ta sig an stans superskurk efter att Captain Awesome, stadens hjälte, blir kidnappad. Roande film med många härliga skådisar såsom Hank Azaria och Eddie Izzard. 4/5

Sin City 2 A Dame to Kill For - En sämre kopia av första filmen. Det enda som gjorde den ens lite sevärd var Joseph Gordon-Lewitt och av den enda anledningen att jag råkar gilla honom. 1/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 379
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur