Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jakten - Dansk film. Manlig förskollärare blir oskyldigt utpekad som pedofil, med Mads Mikkelsen. Bra och otäckt om hur lätt det kan hända att bli utstött och ens liv ställs på ända och hur maktlös man är. 4/5

Wreck It Ralph - Animerad film om Ralph som tröttnar på att vara skurk i sitt spel i arkadhallen och ger sig in i de andra spelen på jakt efter en medalj för att kunna bevisa att han är god. Såg om den här nu i dagarna och jag tycker att den är så himla trevlig. 4/5

John Wick - Före detta hitman John Wick hämnas efter att maffiason tagit livet av hans hund. Såg inte klart filmen, men tyckte att det var extremt jobbigt när de slog ihjäl hunden. Töntigaste textningen till när de pratar ryska.

I övrigt älskar jag fortfarande Unbreakable Kimmy Schmidt.

Igår såg jag Ask me anything, om en tjej som tar ett sabbasår från skolan o startar en blogg. En bra film, tycker jag. 3,5 av 5.

Ikväll har jag sett Don't say a word med Brittany Murphy och Michael Douglas. Väldigt bra! 4,5 av 5.

//r

The September Issue - Film om skapandet av septemberupplagan av amerikanska Vogue. Var mest en hyllningsfilm om hur fantastisk Anna Wintour är och vilket stort inflytande hon har på modevärlden. Jag förväntar mig mer från en dokumentärfilm, aldrig ok att bli endimensionell, men den går att titta på. 3/5

Igår tittade jag på The Recruit med Al Pacino, Colin Farrel och Bridget Moynahan. Kom på efter ca 20 min att jag sett den förr, men de va länge sen. Det är en bra film tycker jag. =) Handlar om en som blir rekryterad till CIA, en action. 3,5 av 5.

//r

barefoot handlar om att det svarta fåret i familjen tar med en patient från mentalsjukhuset där han jobbar till sin brors bröllop för att visa att han hittat en tjej åtminstone. En jättegullig film. 4,5 av 5.

//r

Avengers 2: Age of Ultron: En Avenger skapar en artificiell intelligens som för att lösa problemen med mänskligheten beslutar sig för att utrota den. Jag är trött på filmer där halva tiden går åt till att demolera byggnader, lite nytänkande tack. 2/5

Marvel's Daredevil: TV- serie på Netflix om Daredevil. Bättre än filmen där Daredevil spelas av Ben Affleck. Gilllar att den är lite råare och även om en del slagsmålssekvenser känns lite töntiga så håller de god kvalitet. Däremot lyckas den inte få mig särskilt engagerad. 3/5

Love Me: Dokumentär om västerländska män som åker på bussresa till Ukraina för att hitta kärleken, väldigt mycket Torsk på Tallin men på riktigt. Kan inte med att betygsätta den, men den gör mig illamående över hur de flesta av männen pratar om kvinnor, förhållanden och kärlek och jag tycker synd om de stackars unga tjejerna som känner sig tvungna att gifta sig med betydligt äldre män.

Avengers 2 - Till viss del håller jag med @GoLightly, men av mig får den faktiskt 3/5 tack vare skurken Ultron, som faktiskt är ovanligt nyanserad för att vara en filmskurk i en superhjältefilm. Härligt labil och splittrad. Att rösten görs av James Spader gör ju inte saken sämre :love:

Familjetrippen - Flamsig. Lite mysig ändå emellanåt, så den når med nöd och näppe upp till 2/5.

The Interview - Åh vad besviken jag blev. Jag trodde ändå att en film som ger sig på att driva med Kim Jong-un skulle vara lite... intelligent. Nope. Bara massa analsexskämt och inte en enda intressant karaktär. Blä. 0,5/5.

Avengers 2 - Till viss del håller jag med @GoLightly, men av mig får den faktiskt 3/5 tack vare skurken Ultron, som faktiskt är ovanligt nyanserad för att vara en filmskurk i en superhjältefilm. Härligt labil och splittrad. Att rösten görs av James Spader gör ju inte saken sämre :love:

Familjetrippen - Flamsig. Lite mysig ändå emellanåt, så den når med nöd och näppe upp till 2/5.

The Interview - Åh vad besviken jag blev. Jag trodde ändå att en film som ger sig på att driva med Kim Jong-un skulle vara lite... intelligent. Nope. Bara massa analsexskämt och inte en enda intressant karaktär. Blä. 0,5/5.

Jag håller med dig om Ultron!

A Foreign Affair (1948)

Till det ockuperade Berlin kommer den nitiska kongresskvinnan Phoebe Frost. Hon får höra rykten om att en nattklubbssångerska med kopplingar till en efterlyst krigsförbrytare står under beskydd hos en amerikansk officer. Hon tar hjälp av kapten John Pringle för att finna officeren, omedveten om att just Pringle råkar vara den förföriska sångerskans älskare. (Beskrivning från Filmtipset)

Jag gillade den - stundtals gränsade den mot det mer allvarliga hållet för att sedan övergå i förväxlingskomedi av klassiskt snitt. Den får 4/5.

Aristocats :D
Hade inte sett hela innan så det var kul och få göra det nu.
Tyckte den var rolig och väldigt charmig, katterna är ju så söta!

En iskall jävel. 2/5
Action/humor-aktig film som utspelar sig i ett snöigt Norge med Stellan Skarsgård som spelar en snällis som blir en badass pga hämndbegär. Det blandas friskt mellan olika språk och den var endast textad när när de inte pratade svenska, men när de väl pratade svenska så mumlade de tyst och jag uppfattade inte allt så jag missade en del av filmen och tappade intresset (ja jag provade att höja volymen men då blev resten av filmen jättehög:meh:)

Fast den var lite halvrolig emellanåt:up:

After - En man och en kvinna vaknar upp efter en bussolycka och saker är inte riktigt som vanligt, de är de enda kvar i hela staden. Vad har hänt?

Ingen film i min smak. Jag klurade ut handlingen innan den ens var igång, vilket innebär 0 av 5 på en gång.

Var på förhandsvisning av Spy igår, actionkomedi med bla Melissa McCarthy och Miranda Hart :love: Jude Law gör en klockren Bond-parodi och Jason Statham är emellanåt hysteriskt rolig i sin supermachomanliga roll. Ibland blir det lite väl skruvat och galet, men överlag var den precis så bra som jag väntade mig. 4/5.

Jag och pv har på sistone sett

A Texas love story
Med Rooney Mara och Casey Afleck. Om en rånare som hamnar i fängelse, hans fru föder en dotter under tiden han sitter där och de väntar på att få återförenas... Bra film tyckte vi. 3,5 poäng.
Tommy Med Moa Gammel, Ola Rapace, Johan Rabeus... Om en stor-rånares flickvän som kommer hem från utlandet för att hämta mannens andel av bytet, eftersom mannen dött. Också en helt okej film, tyckte vi =). 3,5 poäng.
What if Med Daniel Radcliffe. En klassisk rom-com. Söt film =) 3,5 poäng.
Mud Med Matthew McConaghy (stavn?) Två småkillar hittar en man på en öde ö, han berättar att han dödat en man för att skydda sin flickvän och pojkarna vill hjälpa honom återförenas med henne... Helt okej =) 3,5

//r

Var på förhandsvisning av Spy igår, actionkomedi med bla Melissa McCarthy och Miranda Hart :love: Jude Law gör en klockren Bond-parodi och Jason Statham är emellanåt hysteriskt rolig i sin supermachomanliga roll. Ibland blir det lite väl skruvat och galet, men överlag var den precis så bra som jag väntade mig. 4/5.

Var det den Björn Gustafsson också skulle vara med i?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 379
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka