Vad saknas? vad hade ni lagt till? (Mat)

Bukefalos 30 år!

Kantarellpaj, rotfruktsgratäng och pastasallad är förvisso väldigt gott, men rätt tungt och med undantag för pastasalladen också gräddigt. Jag vill gärna ha balans så det finns tillbehör som är lättare och med en syra. Om man nu ska ha mer mat, i mina ögon är det väldigt mycket både i antal nätter och i hur påkostat det är redan som det är.

Hade saknat tex vanlig kokt potatis för den som vill äta mer. Det känns orimligt att förvänta sig att äta sig mätt enbart på kött och påkostade tillbehör om någon är stor i maten (eller "kräsen").

Det står pustasallad, inte pastasallad. Men det kanske är en felskrivning @Fd Diabetikern ? Om det är pustasallad är det ju enbart grönsaker i salt och lag 🙂

Men kantarellpaj, rotfruksgratäng, sallad och pastasallad gissar jag är utan kött? :)
Kantarellpaj är jättegott, men jag skulle inte direkt se det som en grönsak. Det är alltså inte vegetariska alternativ jag saknade, utan mer kolhydrater och grönsaker att komplettera köttet med för köttätarna.

Kött med kantarellpaj och sen gratäng till det skulle för mig kännas lite stabbigt.

Det står pustasallad, inte pastasallad. Men det kanske är en felskrivning @Fd Diabetikern ? Om det är pustasallad är det ju enbart grönsaker i salt och lag 🙂
Jag skulle sakna tillagade grönsaker. Och kolhydrater. Det var därför jag föreslog fransk potatissallad, linser/bönor, kanske någon grönsaksröra.

Kött är absolut gott, men kött med kött med grädde och ägg blir lite mastigt för min del. Ens om det finns lite råkost att äta till.

Jag skulle sakna tillagade grönsaker. Och kolhydrater. Det var därför jag föreslog fransk potatissallad, linser/bönor, kanske någon grönsaksröra.

Kött är absolut gott, men kött med kött med grädde och ägg blir lite mastigt för min del. Ens om det finns lite råkost att äta till.

Själv tyckte jag menyn hade balans i och med två olika sallader. Men vi tycker olika och det är helt okej 🙂

Även jag saknar potatis och mer grönsaker, bukfylla helt enkelt. Känns viktigt att ha med så att hungrigare gäster inte ska behöva ha dåligt samvete för att dom tar mer av det lyxigare?

/mvh kräsen men stor i maten :angel:

Jag tänker nog också att jag skulle må illa av att äta mig mätt på kött, det blir så väldigt tungt.

Ja, det med, det känns väldigt stabbigt med flera kötträtter i en och samma meny, särskilt med gratäng och paj på sidan av. Som varande kräsen så tycker jag inte om så mycket kött så jag hade allt blivit lite besviken om jag kom på en tillställning och det inte fanns nog med någorlunda neutrala tillbehör för att äta sig mätt ändå.

Ah, jag läste inlägget jag citerade noggrannare än trådstarten. :angel:

Pustasallad är klart ett tillskott i grönt, men hjälper inte det faktum att det inte finns basic kolhydrater att ha som bas. Jag tillhör också kategorin som blir trött och ofta lite illamående/ont i magen om jag försöker äta mig mätt på tung mat. Det kräver lite disciplin när det serveras gott, men känns vettigare både ekonomiskt och miljömässigt annars.

Ja, det med, det känns väldigt stabbigt med flera kötträtter i en och samma meny, särskilt med gratäng och paj på sidan av. Som varande kräsen så tycker jag inte om så mycket kött så jag hade allt blivit lite besviken om jag kom på en tillställning och det inte fanns nog med någorlunda neutrala tillbehör för att äta sig mätt ändå.
Ja, jag hade nog valt att ta för mig enbart av hjortköttet (för det får jag så sällan) skippat lax, romsås och kalkonen, och sen tagit för mig av det övriga. Det beror inte på att jag är kräsen, jag tycker om nästan allt, men tre sorters kött/fisk på samma tallrik känns väldigt tvesovlat.

Sen hade jag hellre ätit rostade rotfrukter än gratäng, eftersom gratänger ofta är rätt mäktiga, och det finns ju både bröd och paj.

Och nu är det ju grönsakssäsong.

Kantarellpaj, rotfruktsgratäng och pastasallad är förvisso väldigt gott, men rätt tungt och med undantag för pastasalladen också gräddigt. Jag vill gärna ha balans så det finns tillbehör som är lättare och med en syra. Om man nu ska ha mer mat, i mina ögon är det väldigt mycket både i antal nätter och i hur påkostat det är redan som det är.

Hade saknat tex vanlig kokt potatis för den som vill äta mer. Det känns orimligt att förvänta sig att äta sig mätt enbart på kött och påkostade tillbehör om någon är stor i maten (eller "kräsen").

Vi är nästan 40p och majoriteten av oss röstade fram denna. Vi är några som är stora i maten och några som äter som en liten fågel + att portionerna från detta ställe är väl tilltagna så ingen av oss är direkt oroliga för att gå hungriga därifrån.

Sist vi beställde från detta sälle hade vi mat över för x antal lunchlådor. :)

Än så länge (med lite förlag från er) kommer vi lägga till

körsbärstomater i en vanlig skål
En kall sås -oklart vilken ena vännen googlar runt på alternativ
Fetaost-basilika-olivolja röra som passar utmärkt till det foccacialiknande brödet som bakerskan tar med (även gott till kött)
Ost- helvete glömde namnet ni vet den där som man kan skära och ha på mackan ihop med salami?
Kex av något slag räcker med 1 sort
Oliver

BRIE!! Brieost var namnet jag var ute efter :rofl:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka