Fd Diabetikern
Trådstartare
Jag läste pastasallad och tyckte också att det var fattigt med grönsaker. Hade aldrig hört talas om Pustasallad.
Helt ärligt inte jag heller när jag läste det första gången. Var tvungen att googla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste pastasallad och tyckte också att det var fattigt med grönsaker. Hade aldrig hört talas om Pustasallad.
Ja, jag hade nog valt att ta för mig enbart av hjortköttet (för det får jag så sällan) skippat lax, romsås och kalkonen, och sen tagit för mig av det övriga. Det beror inte på att jag är kräsen, jag tycker om nästan allt, men tre sorters kött/fisk på samma tallrik känns väldigt tvesovlat.
Sen hade jag hellre ätit rostade rotfrukter än gratäng, eftersom gratänger ofta är rätt mäktiga, och det finns ju både bröd och paj.
Och nu är det ju grönsakssäsong.
Man kan också tänka på hur man dukar upp buffen. Börja alltid med brödet. Alla äter bröd och inte minst om det är ett extra lyxigt bröd.Vi kan inte ändra i grundmenyn. Då får vi boka från annan firma och betala mer.
Det kommer finnas mat så det räcker till alla även om många av oss är stora i maten.
Ställer självklart upp för en bukefalist i nöd och kommer och hjälper er att äta upp maten efteråt om det behövsSist vi beställde från detta sälle hade vi mat över för x antal lunchlådor.![]()
Låter toppen!Än så länge (med lite förlag från er) kommer vi lägga till
körsbärstomater i en vanlig skål
En kall sås -oklart vilken ena vännen googlar runt på alternativ
Fetaost-basilika-olivolja röra som passar utmärkt till det foccacialiknande brödet som bakerskan tar med (även gott till kött)
Ost- helvete glömde namnet ni vet den där som man kan skära och ha på mackan ihop med salami?
Kex av något slag räcker med 1 sort
Oliver
BRIE!! Brieost var namnet jag var ute efter![]()
Det är inte att maten inte räcker, utan att jag skulle må illa av att äta mig mätt på kött och grädde. Hur mycket det än fanns av det.Vi kan inte ändra i grundmenyn. Då får vi boka från annan firma och betala mer.
Det kommer finnas mat så det räcker till alla även om många av oss är stora i maten.
Kött och grädde? Så läser inte jag alls menyn. Rotfruktsgratäng, sallad med melon och rädisa, bröd, pastasallad, kantarellpaj, lax och ostar?Det är inte att maten inte räcker, utan att jag skulle må illa av att äta mig mätt på kött och grädde. Hur mycket det än fanns av det.
Men, det är olika hur man är van att äta, och om era gäster är nöjda så är ju det huvudsaken.
Inte jag heller. Jag tycker att det låter gottKött och grädde? Så läser inte jag alls menyn. Rotfruktsgratäng, sallad med melon och rädisa, bröd, pastasallad, kantarellpaj, lax och ostar?
Även kötträtterna med kalkonbröst och hjortstek brukar vara väldigt ”lätta” och magra i sån buffeservering.
Jag läser: fet romsås, mycket troligt fet gratäng, tre sorters kött/fisk (om än bara laxen är fet där, så är ju kött väldigt stabilt, sas), troligen fet paj. Ostar är underbart, men de lättar inte upp.Kött och grädde? Så läser inte jag alls menyn. Rotfruktsgratäng, sallad med melon och rädisa, bröd, pastasallad, kantarellpaj, lax och ostar?
Även kötträtterna med kalkonbröst och hjortstek brukar vara väldigt ”lätta” och magra i sån buffeservering.
Jo. Det är ju en av de större nackdelarna med traditionell svensk julmat. Men då vet man också i förväg vad man kan förvänta sig.Inte jag heller. Jag tycker att det låter gott! Det är väl oftast LÅNGT mindre mängd grönsaker på t.ex. ett julbord...
Kött och grädde? Så läser inte jag alls menyn. Rotfruktsgratäng, sallad med melon och rädisa, bröd, pastasallad, kantarellpaj, lax och ostar?
Inte jag heller. Jag tycker att det låter gott! Det är väl oftast LÅNGT mindre mängd grönsaker på t.ex. ett julbord...
Är det bara jag som typ bara äter kött på buffe/julbord?![]()
Ah, jag läste pustasallad men läste snett senare när det diskuterades och trodde att det var pastasallad som avsågs. Pustasallad är då något som också lättar upp som tillbehör tycker jag (utan kolhydratladdningen som just pastan hade varit).Jag håller med , två sallader (pusta och inte pasta som en del verkar ha läst) på menyn och lätta kötträtter och dessutom fisk. Sedan de lövriga sakerna med paj, ost, bröd med mera tycker jag är balanserat.
Det händer ju att man i princip blir så illa tvungen. Som mycket yngre gick jag runt och plockade åt mig såna där salladsblad och andra grönsaker som kan vara dekoration på köttfaten, men det kan jag inte med på samma vis längre.Är det bara jag som typ bara äter kött på buffe/julbord?![]()
Pustasallad är väl syrade grönsaker. Tydligt ett tillbehör "till" maten. En smaksättare.Ah, jag läste pustasallad men läste snett senare när det diskuterades och trodde att det var pastasallad som avsågs. Pustasallad är då något som också lättar upp som tillbehör tycker jag (utan kolhydratladdningen som just pastan hade varit).
Inte jag heller. Jag tycker att det låter gott! Det är väl oftast LÅNGT mindre mängd grönsaker på t.ex. ett julbord...
Vi har numera en vegopolicy på jobbet. Det har löst julbordsproblemet.Jag tycker att majoriteten av alla julbord är rätt värdelösa just pga att det är så obalanserat. Betalar definitivt inte för det själv om jag måste äta det. Det finns undantag som är super, men de är just undantag.
Vi brukar äta julbord med jobbet, men naturligtvis läggs det till vegetariska rätter också för de som vill ha det. Har lite svårt för att se att det ena skulle utesluta det andra?Vi har numera en vegopolicy på jobbet. Det har löst julbordsproblemet.